Var kan man köpa...

Här kan alla snacka om vad som helst som faller er in.
Användarens profilbild
Pedersen
Auxilia - Tvångsrekryterad
Auxilia - Tvångsrekryterad
Inlägg: 1072
Blev medlem: tis 13 mar 2007, 23:18
Namn: Magnus Pedersen
Ort: De sju haven.
Kontakt:

Var kan man köpa...

Inlägg av Pedersen »

Någon som vet någon butik som man kan köpa Chaosiums "Basic Roleplaying Advanced Readers' Copy". Jag vill inte gärna behöva betala 150 spänn extra bara för att få den fraktad över atlantpölen.

Fast det är klart, om man beställer för mer än $125 från http://catalog.chaosium.com/ är frakten gratis.

Någon som är sugen på att sambeställa (Elrik *hint, hint*)?
Rock hard, ride free! - Judas Priest
Blixt och dunder och miljoner tyfoner - Kapten Haddock
Vissa lagar som syftar till att bekämpa kriminaliteten är ännu mera kriminella - Friedrich Engels
Användarens profilbild
Elrik
Auxilia - Tvångsrekryterad
Auxilia - Tvångsrekryterad
Inlägg: 4743
Blev medlem: lör 03 mar 2007, 11:30
Namn: Erik Lindholm
Ort: Banjoland

Re: Var kan man köpa...

Inlägg av Elrik »

jag fick alldeles nyligen ett paket från chaosium med godsaker... men kanske. Ska känna efter lite. Dollarn är ju sjukt billig just nu :)
Maestro of the lol-orgel.
.
Den inre röven. /Poesi by Ilg
Användarens profilbild
Elrik
Auxilia - Tvångsrekryterad
Auxilia - Tvångsrekryterad
Inlägg: 4743
Blev medlem: lör 03 mar 2007, 11:30
Namn: Erik Lindholm
Ort: Banjoland

Re: Var kan man köpa...

Inlägg av Elrik »

För övrigt Pedersen... efter att ha testat många system tror jag att Basic Roleplaying är det bästa systemet av alla. Så det kan vara ett mycket bra köp :wub:
Maestro of the lol-orgel.
.
Den inre röven. /Poesi by Ilg
Användarens profilbild
bladerunner_35
Auxilia - Tvångsrekryterad
Auxilia - Tvångsrekryterad
Inlägg: 1196
Blev medlem: lör 31 mar 2007, 12:08
Namn: Björn Söderström
Ort: Landskrona
Kontakt:

Re: Var kan man köpa...

Inlägg av bladerunner_35 »

Elrik skrev:För övrigt Pedersen... efter att ha testat många system tror jag att Basic Roleplaying är det bästa systemet av alla. Så det kan vara ett mycket bra köp :wub:
Bara av ren nyfikenhet, har du lust att motivera dig?
"There is nothing else. Existence is random, has no pattern save what we imagine after staring at it to long."

The trouble with the world is that the stupid are cocksure and the intelligent are full of doubt.
Användarens profilbild
Pedersen
Auxilia - Tvångsrekryterad
Auxilia - Tvångsrekryterad
Inlägg: 1072
Blev medlem: tis 13 mar 2007, 23:18
Namn: Magnus Pedersen
Ort: De sju haven.
Kontakt:

Re: Var kan man köpa...

Inlägg av Pedersen »

Elrik skrev:För övrigt Pedersen... efter att ha testat många system tror jag att Basic Roleplaying är det bästa systemet av alla. Så det kan vara ett mycket bra köp :wub:
Njae, bästa och bästa. HoMER är fortfarande det bästa (även om det till 98% är baserat på Basic Roleplaying). Däremot skulle jag vilja läsa just denna utgåva då jag tror att den i kombination med min hjärna kan ge lysande resultat. Har funderat på att revidera HoMER lite och behöver inspiration från ett system som inte är så konceptartat som vissa andra spel (d20 och sånt mög).
Rock hard, ride free! - Judas Priest
Blixt och dunder och miljoner tyfoner - Kapten Haddock
Vissa lagar som syftar till att bekämpa kriminaliteten är ännu mera kriminella - Friedrich Engels
Användarens profilbild
Elrik
Auxilia - Tvångsrekryterad
Auxilia - Tvångsrekryterad
Inlägg: 4743
Blev medlem: lör 03 mar 2007, 11:30
Namn: Erik Lindholm
Ort: Banjoland

Re: Var kan man köpa...

Inlägg av Elrik »

Basic roleplaying är sjukt basic och kan enkelt modifieras till att passa vilken värld/spelstil som helst. Det är aldrig i vägen för rollspelandet och enkelt att bygga ut om man så vill. Inget levelsystem - kryssa skills är trevligt.

Det finns givetvis många andra system som också är riktigt bra på olika sätt. WFRPs system med yrken och "advances" är jäkligt kul att "gå upp i", white wolfs dice pool är en bra idé som även passar bra som brädspel (Arkham Horror). Men inget system funkar lika bra i alla lägen som basic roleplaying... Och jag tycker just att enkelheten som går att bygga ut till att bli mer avancerat gör det till det bästa systemet. Eller?
Maestro of the lol-orgel.
.
Den inre röven. /Poesi by Ilg
Användarens profilbild
bladerunner_35
Auxilia - Tvångsrekryterad
Auxilia - Tvångsrekryterad
Inlägg: 1196
Blev medlem: lör 31 mar 2007, 12:08
Namn: Björn Söderström
Ort: Landskrona
Kontakt:

Re: Var kan man köpa...

Inlägg av bladerunner_35 »

Inget eller alls. Jag var (faktiskt) inte ute efter någon diskussion utan var bara nyfiken på vad du såg i BRP, mest eftersom jag själv inte gillar systemet alls. Tack för motiveringen.
"There is nothing else. Existence is random, has no pattern save what we imagine after staring at it to long."

The trouble with the world is that the stupid are cocksure and the intelligent are full of doubt.
Skriv svar