Figurspelskväll måndagen den 7:e april
- Skarpskytten
- Auxilia - Tvångsrekryterad
- Namn: Magnus Olofsson
Figurspelskväll måndagen den 7:e april
Nu på måndag startar DMFs ny figurspelskväll.
Tanken är att denna ska samla de i föreningen som gillar att spela GW-spel och/eller måla och konvertera i sällskap med andra moroner.
Lokalen öppnar 18.00. Vare sig du behöver testa en ny armélista till Skånecuppen, måla på ditt Blood Bowl lag eller bara vill tala om för mig hur illa jag målar: var där!
Tanken är att denna ska samla de i föreningen som gillar att spela GW-spel och/eller måla och konvertera i sällskap med andra moroner.
Lokalen öppnar 18.00. Vare sig du behöver testa en ny armélista till Skånecuppen, måla på ditt Blood Bowl lag eller bara vill tala om för mig hur illa jag målar: var där!
"Ingens träl, ingens tyran"
"Society in every state is a blessing, but government, even in its best stage, is but a necessary evil; in its worst state an intolerable one."
"Society in every state is a blessing, but government, even in its best stage, is but a necessary evil; in its worst state an intolerable one."
- Mordlust
- Namn: Bernard Christiansson
Re: Figurspelskväll måndagen den 7:e april
Jag ska försöka dyka ner.
What part of "Ph'nglui mglw'nafh cthulhu r'lyeh wgah'nagl fhtagn" don't you understand?
- Sadjev
- Namn: Axel Fagerstedt
jag dyker nog också upp.
Spamming my way towards "Studerande bugbear"! Eller vad nu nästa steg är...
- rufsi
- Namn: Johan Bengtsson
måndagar är fortfarande veckans sämsta kväll, ialla fall enligt mitt schema. 

guildmaster skrev:Känns som jag missade pilotavsnittet i denna TV-serie. Men jag gillar retard-gubbarna.
- Skarpskytten
Likadant är det för Bobo. Å andra sidan verkar alla kvällar vara sämst för honom ... och för dig?rufsi skrev: måndagar är fortfarande veckans sämsta kväll, ialla fall enligt mitt schema.
Med tanke på vår övriga fasta verksamhet så måste figurspelskvällarna ligga på måndagar eller tisdagar.
- Skarpskytten
Åtta personer kom ned; en 40k och en Warhammer match (bägge a 1500 poäng) spelades; Kasper slog en förtivlad Jocke (tror jag), och Warholm slog Elrik. I sann moronsk anda skyllde bägge förlorara på tärningarna; när moroner möter andra moroner finns det nämligen aldrig några dåliga spelare, bara otur.
-
- Custos Castrorum - Nyckelbärare
- Namn: Johan Ljungström
måndagar är också min sämta dag i veckan då jag jobbar 5 av 6 måndagar tisdagar låter mycket bättre. Kan man inte ha både måndag och tisdag tex? Blir alltid roligare att nåla o pyssla när fler gör det och jag måste verkligen få ihop mina bloodbowl gubbsSkarpskytten skrev:Likadant är det för Bobo. Å andra sidan verkar alla kvällar vara sämst för honom ... och för dig?rufsi skrev: måndagar är fortfarande veckans sämsta kväll, ialla fall enligt mitt schema.
Med tanke på vår övriga fasta verksamhet så måste figurspelskvällarna ligga på måndagar eller tisdagar.
“Wuz betta den one choppa? Two choppas! Two choppas is one more… is one times da… is lots more fun! Waaagh!”
- Chopmo, Dung Heap Philosopher
- Chopmo, Dung Heap Philosopher
- Skarpskytten
Två dagar i veckan blir för mycket. I och med att vår PR kommer att bygga på våra verksamhetskvälla MÅSTE det vara öppet varje gång det är en sådan. Jag tror det kommer att bli för mycket för mig, Jocke och Elrik, som ska hålla öppet på måndagar, att även hålla öppet på tisdagar.kombat skrev: måndagar är också min sämta dag i veckan ... Kan man inte ha både måndag och tisdag tex?
Om ni är några stycken som kan ta på er att även göra tisdagen till figurspelskväll - med allt vad det innebär att bli Trustentjänstemän och ha ansvar för att alltid hålla öppet - prata med Elrik.
Inget hindrar ju en inoficiell figurspelsdag.
På sikt kan vi alltid diskutera om vi ska flytta figurspelsdagen.
- bengtslaanesh
- Namn: Pär Nordlund
Jag har teoretisk möjlighet att vara med ibland när det är måndag, eftersom det är nära en helg.
Tisdag har jag inte det.
Så jag tycker måndag är bästa möjliga dag, iaf för mig. (och tisdag är målningsdag på Gast)
Tisdag har jag inte det.
Så jag tycker måndag är bästa möjliga dag, iaf för mig. (och tisdag är målningsdag på Gast)
våga fråga?
- Jocke Rapp
- Namn: Jocke Rapp
- Kontakt:
Tisdagarna är i princip uteslutet för mig, så måndagarna lär stanna.
- Skarpskytten
Det är likadant för mig och Elrik, ingen av oss kan på tisdagar ...Jocke Rapp skrev:Tisdagarna är i princip uteslutet för mig, så måndagarna lär stanna.
- rufsi
- Namn: Johan Bengtsson
Att sätta specifika dagar för vissa aktiviteter kommer ofrånkomligen medföra att man lyckas pricka en dag när någon inte kan. Jag tycker absolut inte att man skall låta detta bli ett hinder för verksamheten då det med största sannolikhet kommer att vara i princip omöjligt att hitta en dag när alla kan. Personligen tycker jag att det är tråkigt att det krockar med min privata agenda men det är i slutändan upp till var och en att prioritera hur man vill använda sin fritid.
Det är alldeles fenomenalt att vi efter en lång tids snack har fått till en fast dag och hittat folk som kan tänka sig att ta ansvar för verksamheten och jag får väl hoppas att kontinuerlig aktivitet inte får folk att bli så trötta på hobbyn att de kommer att vägra att spela med mig andra dagar.
För övrigt anser jag att torsdagarna hade varit en sjukt bra dag för GW. Alla vet att brädspel med stor fördel spelas under veckans första hälft.
Det är alldeles fenomenalt att vi efter en lång tids snack har fått till en fast dag och hittat folk som kan tänka sig att ta ansvar för verksamheten och jag får väl hoppas att kontinuerlig aktivitet inte får folk att bli så trötta på hobbyn att de kommer att vägra att spela med mig andra dagar.
För övrigt anser jag att torsdagarna hade varit en sjukt bra dag för GW. Alla vet att brädspel med stor fördel spelas under veckans första hälft.

guildmaster skrev:Känns som jag missade pilotavsnittet i denna TV-serie. Men jag gillar retard-gubbarna.
- Elrik
- Namn: Erik Lindholm
Eller så kan du byta så att du alltid jobbar på tisdagar istället för måndagar!
Du hinner inte ta en match idag? *ollongul gubbe med hundvalpsögon*
(Fick du ledigt nästa helg?)

Du hinner inte ta en match idag? *ollongul gubbe med hundvalpsögon*
(Fick du ledigt nästa helg?)
Maestro of the lol-orgel.
.
Den inre röven. /Poesi by Ilg
.
Den inre röven. /Poesi by Ilg