Blood bowl liga

Warhammer 40k, Warzone och allting som rör krig med målade arméer.
Användarens profilbild
Skarpskytten
Auxilia - Tvångsrekryterad
Namn: Magnus Olofsson

Re: Blood bowl liga

Inlägg av Skarpskytten »

kombat skrev:Magnus skulle du vilja posta lite hur ligan kommer vara utformad (hur mycket pengar man får att bygga lag med och special regler etc.)så man kan börja planera sitt lag och bakgrundshistoria till dem
Good point, jag har varit lite lat.

Måste läsa reglerna en gång först och skriva klart ligareglerna. Jag ska försöka posta inom några veckor.
"Ingens träl, ingens tyran"

"Society in every state is a blessing, but government, even in its best stage, is but a necessary evil; in its worst state an intolerable one."
Användarens profilbild
Elrik
Namn: Erik Lindholm

Inlägg av Elrik »

kombat skrev:Magnus skulle du vilja posta lite hur ligan kommer vara utformad (hur mycket pengar man får att bygga lag med och special regler etc.)så man kan börja planera sitt lag och bakgrundshistoria till dem
Börja måla laget :ninja:
Maestro of the lol-orgel.
.
Den inre röven. /Poesi by Ilg
Användarens profilbild
Zekrish
Namn: Johan Nikula IV

Inlägg av Zekrish »

Jag har planer på att göra ett norse team.. jag kan försöka ha klar dem till att spelhelgen komme ri maj.. kan bli riktigt kul :D
Let me introduce to you: The Tulip Sniper!
Thank you! Thank you very much! Die, die!
Användarens profilbild
Skarpskytten

Inlägg av Skarpskytten »

Zekrish skrev:Jag har planer på att göra ett norse team.. jag kan försöka ha klar dem till att spelhelgen komme ri maj.. kan bli riktigt kul :D
Jag tror att alla platser till spelhelgen är tagna, men vi kommer att behöva en reserv eller två i fall folk hoppar av eller får förhinder. Anmäl dig gärna i den tråden itsället.

"Society in every state is a blessing, but government, even in its best stage, is but a necessary evil; in its worst state an intolerable one."
Användarens profilbild
Yote
Senatus - Styrelsemedlem
Senatus - Styrelsemedlem
Namn: Anders Persson

Inlägg av Yote »

Jag tror att alla platser till spelhelgen är tagna, men vi kommer att behöva en reserv eller två i fall folk hoppar av eller får förhinder. Anmäl dig gärna i den tråden itsället.

OK, då kanske jag kan fixa ihop ett Skaven lag i tid själv att ha redo fall i fall. Är för övrigt ganska intresserad av ligan som kommer :)
"The universe we observe has precisely the properties we should expect if there is, at bottom, no design, no purpose, no evil, no good; nothing but blind, pitiless indifference"
- Richard Dawkins
Användarens profilbild
Skarpskytten

Inlägg av Skarpskytten »

Jag håller på att fundera kring den kommande Blood Bowl ligan, och vilket "fluff" ska gälla i den.

Som alla gamla moroner vet finns det en gammal spelvärld för Blood Bowl i föreningen. Jag talar om Blodsmark. Min tanke har hela tiden varit att den kommande ligan ska spelas i Blodsmark, men nu har jag börjat tvivla. Problemet är att det inte finns någon samlad information om Blodsmark och att det därför kommer att vara svårt för nya spelare att skriva press, hitta på bra lagnamn och så vidare. Det kan därför vara en poäng att istället köra ligan i den officiella Blood Bowl världen, där alla deltagare står på ruta ett som ett säga. I så fall skulle man kunna hitta på en ny setting, typ en stad i Tilea, en dimmig ö i Albion eller något liknande att köra liga i. Genom att göra settingen ganska vag och allmänt hållen skulle de som orkar och vill skriva fluff kunna vara med som medskapare i världen.

Så frågan här är: ska ligan gå 1) i Blodsmark eller 2) i en setting i den officiella världen som vi skapar tillsammans. Vad tycker ni?

Användarens profilbild
Elrik
Namn: Erik Lindholm

Inlägg av Elrik »

Även om Blodmark är kul så finns det ju vissa problem med att få nu levande känner till den. Så jag röstar för att NML flyttar till Tilea :)
Maestro of the lol-orgel.
.
Den inre röven. /Poesi by Ilg
Användarens profilbild
Sadjev
Namn: Axel Fagerstedt

Inlägg av Sadjev »

Jag ahr egentligen ingen stark åsikt i frågan, så länge det finns info om blodmark någonstans har jag inget problem med att använda blodmark, men det är ju lite tråkigt om det inte finns någon info om världen man spelar i,,,
Spamming my way towards "Studerande bugbear"! Eller vad nu nästa steg är...
Användarens profilbild
Mordachai
Namn: T Jesper Edmark
Kontakt:

Inlägg av Mordachai »

Om man sätter upp lite ramar kring det hela, ritar upp en snabb karta att bygga på och skriver ihop en kort bakgrund till världen så kan ju spelarna utgå från detta när de skriver sitt fluff. Spelarna blir därmed medskapare till att bygga upp världen och den formas också efter spelarna. Kanske lite mer jobb, men troligtvis roligare i längden... under förutsättning att spelarna faktiskt tar chansen att fluffa.
'Why do you waste my time?'
is the answer
to the question on your mind!
Användarens profilbild
Skarpskytten

Inlägg av Skarpskytten »

Inom en inte alltför avlägsen framtid hoppas jag få upp ett NMLunderforum till den nya ligan. Där kommer regler, bakgrundsmaterial och tråd för att anmäla sig läggas upp.

Användarens profilbild
Yote
Senatus - Styrelsemedlem
Senatus - Styrelsemedlem
Namn: Anders Persson

Inlägg av Yote »

Skarpskytten skrev:Inom en inte alltför avlägsen framtid hoppas jag få upp ett NMLunderforum till den nya ligan. Där kommer regler, bakgrundsmaterial och tråd för att anmäla sig läggas upp.
Underbart!
"The universe we observe has precisely the properties we should expect if there is, at bottom, no design, no purpose, no evil, no good; nothing but blind, pitiless indifference"
- Richard Dawkins
Användarens profilbild
Skarpskytten

Inlägg av Skarpskytten »

Den observanta moronen har kunnat konstatera att det numera finns ett underforum som heter "National Mayhem Leauge". Efterhand som jag får in information (och har tid) kommer jag att börja lägga upp regler, kartor, historik och annat fluff i denna tråd.

kombat
Custos Castrorum - Nyckelbärare
Custos Castrorum - Nyckelbärare
Namn: Johan Ljungström

Inlägg av kombat »

synd att man inte kan skriva i underforumet dock :(
“Wuz betta den one choppa? Two choppas! Two choppas is one more… is one times da… is lots more fun! Waaagh!”
- Chopmo, Dung Heap Philosopher
Användarens profilbild
Skarpskytten

Inlägg av Skarpskytten »

kombat skrev:synd att man inte kan skriva i underforumet dock :(
Jag tror att jag måste ge dig tillstånd för att du ska kunna göra det. :ninja:

Det har jag gjort nu ... jag är ett datageni ... jag lade till några andra oxå ... alla som vill kunna posta i forumet kan PM:a mig.

Skriv svar