kombat skrev:Magnus skulle du vilja posta lite hur ligan kommer vara utformad (hur mycket pengar man får att bygga lag med och special regler etc.)så man kan börja planera sitt lag och bakgrundshistoria till dem
Good point, jag har varit lite lat.
Måste läsa reglerna en gång först och skriva klart ligareglerna. Jag ska försöka posta inom några veckor.
"Ingens träl, ingens tyran"
"Society in every state is a blessing, but government, even in its best stage, is but a necessary evil; in its worst state an intolerable one."
kombat skrev:Magnus skulle du vilja posta lite hur ligan kommer vara utformad (hur mycket pengar man får att bygga lag med och special regler etc.)så man kan börja planera sitt lag och bakgrundshistoria till dem
Börja måla laget
Maestro of the lol-orgel. . Den inre röven. /Poesi by Ilg
Zekrish skrev:Jag har planer på att göra ett norse team.. jag kan försöka ha klar dem till att spelhelgen komme ri maj.. kan bli riktigt kul
Jag tror att alla platser till spelhelgen är tagna, men vi kommer att behöva en reserv eller två i fall folk hoppar av eller får förhinder. Anmäl dig gärna i den tråden itsället.
"Society in every state is a blessing, but government, even in its best stage, is but a necessary evil; in its worst state an intolerable one."
Jag tror att alla platser till spelhelgen är tagna, men vi kommer att behöva en reserv eller två i fall folk hoppar av eller får förhinder. Anmäl dig gärna i den tråden itsället.
OK, då kanske jag kan fixa ihop ett Skaven lag i tid själv att ha redo fall i fall. Är för övrigt ganska intresserad av ligan som kommer
"The universe we observe has precisely the properties we should expect if there is, at bottom, no design, no purpose, no evil, no good; nothing but blind, pitiless indifference"
- Richard Dawkins
Jag håller på att fundera kring den kommande Blood Bowl ligan, och vilket "fluff" ska gälla i den.
Som alla gamla moroner vet finns det en gammal spelvärld för Blood Bowl i föreningen. Jag talar om Blodsmark. Min tanke har hela tiden varit att den kommande ligan ska spelas i Blodsmark, men nu har jag börjat tvivla. Problemet är att det inte finns någon samlad information om Blodsmark och att det därför kommer att vara svårt för nya spelare att skriva press, hitta på bra lagnamn och så vidare. Det kan därför vara en poäng att istället köra ligan i den officiella Blood Bowl världen, där alla deltagare står på ruta ett som ett säga. I så fall skulle man kunna hitta på en ny setting, typ en stad i Tilea, en dimmig ö i Albion eller något liknande att köra liga i. Genom att göra settingen ganska vag och allmänt hållen skulle de som orkar och vill skriva fluff kunna vara med som medskapare i världen.
Så frågan här är: ska ligan gå 1) i Blodsmark eller 2) i en setting i den officiella världen som vi skapar tillsammans. Vad tycker ni?
Jag ahr egentligen ingen stark åsikt i frågan, så länge det finns info om blodmark någonstans har jag inget problem med att använda blodmark, men det är ju lite tråkigt om det inte finns någon info om världen man spelar i,,,
Spamming my way towards "Studerande bugbear"! Eller vad nu nästa steg är...
Om man sätter upp lite ramar kring det hela, ritar upp en snabb karta att bygga på och skriver ihop en kort bakgrund till världen så kan ju spelarna utgå från detta när de skriver sitt fluff. Spelarna blir därmed medskapare till att bygga upp världen och den formas också efter spelarna. Kanske lite mer jobb, men troligtvis roligare i längden... under förutsättning att spelarna faktiskt tar chansen att fluffa.
'Why do you waste my time?'
is the answer
to the question on your mind!
Inom en inte alltför avlägsen framtid hoppas jag få upp ett NMLunderforum till den nya ligan. Där kommer regler, bakgrundsmaterial och tråd för att anmäla sig läggas upp.
Skarpskytten skrev:Inom en inte alltför avlägsen framtid hoppas jag få upp ett NMLunderforum till den nya ligan. Där kommer regler, bakgrundsmaterial och tråd för att anmäla sig läggas upp.
Underbart!
"The universe we observe has precisely the properties we should expect if there is, at bottom, no design, no purpose, no evil, no good; nothing but blind, pitiless indifference"
- Richard Dawkins
Den observanta moronen har kunnat konstatera att det numera finns ett underforum som heter "National Mayhem Leauge". Efterhand som jag får in information (och har tid) kommer jag att börja lägga upp regler, kartor, historik och annat fluff i denna tråd.