NMLs historia - a history of violence
- Skarpskytten
- Auxilia - Tvångsrekryterad
- Namn: Magnus Olofsson
NMLs historia - a history of violence
Jag är ännu inte helt såld på idén att låta den nya ligan gå i NML, men medan funderingarna pågår tänkte jag att det kunde vara värt att reda ut vilka ligor som spelades och vilka lag/personer som vann dem.
I den gamla regin spelades NML tom 1821, som vanns av Sarrakesh (sista året ej med på Bucklan).
Det tycks som att Werner tog över och körde NML 1822. Jag vet att jag var med och spelade denna säsong, men jag tror att den aldrig spelades färdig. Rent "fuffigt" förklaras NMLs undergång med att NML AHOL startades istället.
1823 och 1824 hoppade Herr B över när han startade upp NML igen.
NML 1825 spelades klart och så vitt jag kan förstå vann Naggaroth Ninjas (Herr B) finalen mot Elriks Norse-lag.
NML 1826 påbörjades och gruppspelet verkar ha spelats klart, men hur var det med slutspelet. Spelades detta och vem vann i så fall?
Därefter tog Elrik över rodret. Han körde som jag kan förstå bara en säsong, NML 1827, som inte verkar ha spelats klart.
Slutligen gjorde Herr B ett försök att köra en liga, NML 1829, med bara press (inga matcher skulle spelas). Den strandade på bristande intresse.
Fyll gärna på tråden med mer information.
I den gamla regin spelades NML tom 1821, som vanns av Sarrakesh (sista året ej med på Bucklan).
Det tycks som att Werner tog över och körde NML 1822. Jag vet att jag var med och spelade denna säsong, men jag tror att den aldrig spelades färdig. Rent "fuffigt" förklaras NMLs undergång med att NML AHOL startades istället.
NML 1825 spelades klart och så vitt jag kan förstå vann Naggaroth Ninjas (Herr B) finalen mot Elriks Norse-lag.
NML 1826 påbörjades och gruppspelet verkar ha spelats klart, men hur var det med slutspelet. Spelades detta och vem vann i så fall?
Därefter tog Elrik över rodret. Han körde som jag kan förstå bara en säsong, NML 1827, som inte verkar ha spelats klart.
Slutligen gjorde Herr B ett försök att köra en liga, NML 1829, med bara press (inga matcher skulle spelas). Den strandade på bristande intresse.
Fyll gärna på tråden med mer information.
"Ingens träl, ingens tyran"
"Society in every state is a blessing, but government, even in its best stage, is but a necessary evil; in its worst state an intolerable one."
"Society in every state is a blessing, but government, even in its best stage, is but a necessary evil; in its worst state an intolerable one."
- Elrik
- Namn: Erik Lindholm
Re: NMLs historia - a history of violence
Jag vill minnas att jag höll 1826 våren 2004...
1826 spelades dock klart och vanns av mig (Nidheim Devils, dark elves). Det var inget slutspel det året utan bara alla möter alla. Ett par gnällspikar spelade inte sina sista matcher eftersom jag redan vunnit ligan inför sista omgången.
1826 spelades dock klart och vanns av mig (Nidheim Devils, dark elves). Det var inget slutspel det året utan bara alla möter alla. Ett par gnällspikar spelade inte sina sista matcher eftersom jag redan vunnit ligan inför sista omgången.
Maestro of the lol-orgel.
.
Den inre röven. /Poesi by Ilg
.
- Skarpskytten
Den låg i Herr Bs mapp, så jag trodde att det var ham som höll i den ...Elrik skrev: Jag vill minnas att jag höll 1826 våren 2004...
Jo, jag hade för dig att du hade vunnit ett NML, men jag trodde det var med dina Norse.Elrik skrev: 1826 spelades dock klart och vanns av mig (Nidheim Devils, dark elves). Det var inget slutspel det året utan bara alla möter alla. Ett par gnällspikar spelade inte sina sista matcher eftersom jag redan vunnit ligan inför sista omgången.
Hur var det med NML 1827?
- Elrik
Jag var inte med och spelade det året eftersom folk gnällde så mycket året innan och inte spelade klart. Gnället fortsatte året efter, nästan hela gruppspelet spelades färdigt, men inget slutspel (kanske en match).
Vi höll 1826 tillsammans, men Herr B hade ju redan allt i sin mapp..
Vi höll 1826 tillsammans, men Herr B hade ju redan allt i sin mapp..
.
.
- wyrmer
- Namn: Peter Werner
1822 spelades klart. 1823 spelades inte klart.Skarpskytten skrev:Det tycks som att Werner tog över och körde NML 1822. Jag vet att jag var med och spelade denna säsong, men jag tror att den aldrig spelades färdig. Rent "fuffigt" förklaras NMLs undergång med att NML AHOL startades istället.
"What the world needs is more geniuses with humility, there are so few of us left." —Oscar Levant
- Skarpskytten
Har du namnet på vinnande lag och spelare?wyrmer skrev: 1822 spelades klart. 1823 spelades inte klart.
- Elrik
1821är väl sista som är intecknad i pokalen och Nordin vann väl med Sarrakesh Soulsuckers ett år till (1822). 1823 belv väl bara gruppspelet spelat (till 90%), fast Nordin hade väl vunnit ändå.
Tror för övrigt att det var jag som var skyldig till att 1824 hoppades över eftersom jag tyckte att det gått så lång tid (och att Don Tronds lock out borde fått effekt) när vi skulle börja igen.
Tror för övrigt att det var jag som var skyldig till att 1824 hoppades över eftersom jag tyckte att det gått så lång tid (och att Don Tronds lock out borde fått effekt) när vi skulle börja igen.
.
.
- Skarpskytten
Nej, det är ett år fel. 1820 år sista året på Bucklan; Sarrakesh vann bevisligen 1821 (spelschema på datorn). Om 1822 finns på datorn bara en wordfil där Werner skriver om att 1822 års liga kommer att köra igång och att vissa regler har ändrats, inget om vilka lag som deltog eller vem som vann. Det kan ju mycket väl har varit Nordin med Sarrakesh igen.Elrik skrev:1821är väl sista som är intecknad i pokalen och Nordin vann väl med Sarrakesh Soulsuckers ett år till (1822). 1823 belv väl bara gruppspelet spelat (till 90%), fast Nordin hade väl vunnit ändå.
- Elrik
samma som jag skrev ovan fast -1 år. Det hoppades över två år alltså...
.
.
- wyrmer
- Namn: Peter Werner
Jag har ingen som helst aning om vilket år jag körde ligan, men det spelschemat ligger iaf på datorn med slutspelsschema och allt. Jag tror att Nordin vann det året. Det var för övrigt året som du och jag möttes i kvartsfinal. Vilket år det var kommer jag inte ihåg, men året efter spelades inte klart.Skarpskytten skrev:Nej, det är ett år fel. 1820 år sista året på Bucklan; Sarrakesh vann bevisligen 1821 (spelschema på datorn). Om 1822 finns på datorn bara en wordfil där Werner skriver om att 1822 års liga kommer att köra igång och att vissa regler har ändrats, inget om vilka lag som deltog eller vem som vann. Det kan ju mycket väl har varit Nordin med Sarrakesh igen.Elrik skrev:1821är väl sista som är intecknad i pokalen och Nordin vann väl med Sarrakesh Soulsuckers ett år till (1822). 1823 belv väl bara gruppspelet spelat (till 90%), fast Nordin hade väl vunnit ändå.
"What the world needs is more geniuses with humility, there are so few of us left." —Oscar Levant
- rufsi
- Namn: Johan Bengtsson
jag har för mig att jag har spelat semifinat ot pck i säsong 1826 (jag minns speciellt pcks en på sjuhundratusennågontig chansning som resulterade en 20-rutors-TD, men det kan ha varit conferencefinalen också) Dock vet jag inte hur det kan ha gått i den andra semin, har något vagt minne av att Pck och Olof kan ha hamnat i final till slut.
guildmaster skrev:Känns som jag missade pilotavsnittet i denna TV-serie. Men jag gillar retard-gubbarna.
- Elrik
det var i budweiser cup som det skedde. jag vann för övrigt den finalen...
.
.
-
- Custos Castrorum - Nyckelbärare
- Namn: Johan Ljungström
jo det var i en cup match eftersom vi båda hade starplayers sen förlorade jag den match mot dig johan trots att jag lykades med den tdnrufsi skrev:jag har för mig att jag har spelat semifinat ot pck i säsong 1826 (jag minns speciellt pcks en på sjuhundratusennågontig chansning som resulterade en 20-rutors-TD, men det kan ha varit conferencefinalen också) Dock vet jag inte hur det kan ha gått i den andra semin, har något vagt minne av att Pck och Olof kan ha hamnat i final till slut.
“Wuz betta den one choppa? Two choppas! Two choppas is one more… is one times da… is lots more fun! Waaagh!”
- Chopmo, Dung Heap Philosopher
- Chopmo, Dung Heap Philosopher
- Skarpskytten
World Champions
NML (Original)
NML 1816: Ruddenheim Bowlrollers (Arvid Edén)
NML 1817: Sons of Saruon (Johan Nordenankar)
NML 1818: Arkheim Saints (Johan Gejhed)
NML 1819: Sarrakesh Soulsuckers (Andreas Nordin)
NML 1820: Sarrakesh Soulsuckers (Andreas Nordin)
NML 1821: Sarrakesh Soulsuckers (Andreas Nordin)
NML 1822: ej slutspelad, ingen mästare utsedd
[Här slutar "gamla" NML med de gamla, kraftig modifierade reglerna, och börjar de nya reglerna användas]
Avbrott
NML 1823: ej spelad på grund av förhandling till rättigheterna till "NML"s varumärke och logga
NML 1824: ej spelad på grund av tvister kring TV-rättigheter
NML (Proper)
NML 1825: Naggaroth Ninjas (Pär Birgander)
NML 1826: ???
NML 1827: ej slutspelad, ingen mästare utsedd
Budweisser Cup 1828: Nidheim Nihilists (Erik Lindholm) [Räknas dock ej som en riktig World Championship Title]
Om vi ska spela i NML igen ska vi alltså börja 1829 eller möjligtvis 1830 - att hoppa (minst) ett år när vi börjar på ny kula tycker jag är en bra tradition.
NML (Original)
NML 1816: Ruddenheim Bowlrollers (Arvid Edén)
NML 1817: Sons of Saruon (Johan Nordenankar)
NML 1818: Arkheim Saints (Johan Gejhed)
NML 1819: Sarrakesh Soulsuckers (Andreas Nordin)
NML 1820: Sarrakesh Soulsuckers (Andreas Nordin)
NML 1821: Sarrakesh Soulsuckers (Andreas Nordin)
NML 1822: ej slutspelad, ingen mästare utsedd
[Här slutar "gamla" NML med de gamla, kraftig modifierade reglerna, och börjar de nya reglerna användas]
Avbrott
NML 1823: ej spelad på grund av förhandling till rättigheterna till "NML"s varumärke och logga
NML 1824: ej spelad på grund av tvister kring TV-rättigheter
NML (Proper)
NML 1825: Naggaroth Ninjas (Pär Birgander)
NML 1826: ???
NML 1827: ej slutspelad, ingen mästare utsedd
Budweisser Cup 1828: Nidheim Nihilists (Erik Lindholm) [Räknas dock ej som en riktig World Championship Title]
Om vi ska spela i NML igen ska vi alltså börja 1829 eller möjligtvis 1830 - att hoppa (minst) ett år när vi börjar på ny kula tycker jag är en bra tradition.
Senast redigerad av Skarpskytten den lör 03 maj 2008, 01:28, redigerad totalt 9 gång.
- Tulle
- Namn: Andreas Tullberg
Lagen som har spelat i "riktiga" NML 1816-1822
Arkheim Saints
Goggenheim Rats
Greyhill Ironbrigade
Hassidic Hellcats
Heimsdal Commandos
Lützen 12-pounders
Mayhem Metalkings
Notterville Nobles
Rahbduhk Pirates
Rattenheim Rovers
Ruddenheim Bowlrollers
Ruddenheim Capitals
Ruddenheim Tigers
Sarrakesh Soulsuckers
Sons of Souron >> Marbuk Tribe
Vynheim Vagabonds >> Vynheim Venom
Resultat och awards:
World Champions
1816: Ruddenheim Bowlrollers
1817: Sons of Sauron
1818: Arkheim Saints
1819: Sarrakesh Soulsuckers
1820: Sarrakesh Soulsuckers
1821: Sarrakesh Soulsuckers
NFC Champions
1816: Sons of Sauron
1818: Sarrakesh Soulsuckers
1819: Sons of Sauron
1821: Rattenheim Rovers
SFC Champions
1816: Greyhill Ironbrigade
1817: Lützen 12-pounders
1819: Vynheim Venom
1820: Arkheim Saints
1821: Arkheim Saints
MVP
1816: Abralax da Hurrikane (SS)
1817: Scott Hellraizer (SS)
1818: Drakkar Hellfire (SAS)
1819: Odium Flameking (SAS)
1820: Aurasazh Bloodbring (SAS)
1821: Odium Flameking (SAS)
Rookie of the Year
1816: -
1817: Jeremiah Armstrong (AS)
1818: John Caine (RUT)
1819: Kael Carnage (SAS)
1820: Kheram Iceblood (SAS)
1821: Theodore (RAT)
Fair Play
1816: Vynheim Vagabonds
1817: Vynheim Venom
1818: Ruddenheim Bowlrollers
1819: Arkheim Saints
1820: Ruddenheim Bowlrollers
1821: Hassidic Hellcats
Blood Bowl
1816: Sarrakesh Soulsuckers
1817: Sarrakesh Soulsuckers
Allstar game (Hiwöwi Bowl)
1816: NFC (U. Voggo) – SFC (A. Macenbolt) 14 – 13
1817: NFC (U. Voggo) – SFC (D. Fittzenshtral) 20 – 6
1818: NFC (E. Firespawn) – SFC (U. Eco) 21 – 6
1819: NFC (U. Voggo) – SFC (S. Cameron) 21 – 6
1820: Cancelled due to bomb threat
1821: Cancelled due to players strike
Arkheim Saints
Goggenheim Rats
Greyhill Ironbrigade
Hassidic Hellcats
Heimsdal Commandos
Lützen 12-pounders
Mayhem Metalkings
Notterville Nobles
Rahbduhk Pirates
Rattenheim Rovers
Ruddenheim Bowlrollers
Ruddenheim Capitals
Ruddenheim Tigers
Sarrakesh Soulsuckers
Sons of Souron >> Marbuk Tribe
Vynheim Vagabonds >> Vynheim Venom
Resultat och awards:
World Champions
1816: Ruddenheim Bowlrollers
1821: Sarrakesh Soulsuckers
NFC Champions
1816: Sons of Sauron
1819: Sons of Sauron
1821: Rattenheim Rovers
SFC Champions
1816: Greyhill Ironbrigade
1817: Lützen 12-pounders
1819: Vynheim Venom
1820: Arkheim Saints
MVP
1816: Abralax da Hurrikane (SS)
1817: Scott Hellraizer (SS)
1818: Drakkar Hellfire (SAS)
1819: Odium Flameking (SAS)
1820: Aurasazh Bloodbring (SAS)
1821: Odium Flameking (SAS)
Rookie of the Year
1816: -
1817: Jeremiah Armstrong (AS)
1818: John Caine (RUT)
1819: Kael Carnage (SAS)
1820: Kheram Iceblood (SAS)
1821: Theodore (RAT)
Fair Play
1816: Vynheim Vagabonds
1817: Vynheim Venom
1818: Ruddenheim Bowlrollers
1819: Arkheim Saints
1820: Ruddenheim Bowlrollers
1821: Hassidic Hellcats
Blood Bowl
1816: Sarrakesh Soulsuckers
1817: Sarrakesh Soulsuckers
Allstar game (Hiwöwi Bowl)
1816: NFC (U. Voggo) – SFC (A. Macenbolt) 14 – 13
1817: NFC (U. Voggo) – SFC (D. Fittzenshtral) 20 – 6
1818: NFC (E. Firespawn) – SFC (U. Eco) 21 – 6
1819: NFC (U. Voggo) – SFC (S. Cameron) 21 – 6
1820: Cancelled due to bomb threat
1821: Cancelled due to players strike
- Tulle
- Namn: Andreas Tullberg
1822 års liga spelade aldrig färdigt, ingen vinnare utsågs trots vilda protester från Sarrakesh. En vild spelartrejk utbröt i Bloodmark och stämningen var spänd. 1823 köpte Bernie Specklestone NML för att starta sin NML:AHOL (All Human & Orc League). I hans nyaorganisation förekom flera NML, NML Kids League, NML Hardcore, NML North osv. NML Proper, eller bara NML blev den ligan som var den naturliga fortsättningen på "gamla" NML fast i ny regeltappning (och det är den ni har spelat vidare i förmodar jag). Bloodmark väntar på att åter se sin a favoriter Bowlrollers, Saints, Tribe och de andra i den budgetmässigt, sportsligt och tempomässigt överlägsna NML:AHOL, men än så länge har det varit mycket uppsnack och lite fotboll...
- Elrik
Snyggt Tulle!
.
.
- Abdul Alhazred
- Namn: Anders Ilg
vilka minnen, man undrar vad som hänt med Bert Bumsen, Kael Carnage, Scott Hellraizer. Frågan är om dagen spelare kan leva upp till deras standard eller om det bara är pengar dagens unga spelar för...
Egna framgångar är uppmuntrande, men andras misslyckande är inte heller att förakta
- Skarpskytten
Tack för alla uppgifter och historiken kring vad som hände när Original NML rasade samman!Tulle skrev: massor ...
Jag har ändrat min post där jag försöker summera upp alla säsonger. Med Tulles, HerrBs (Herr BS:s?), Elriks och Wyrmers auktoritet i ryggen tror jag mig kunna säga att den nu är helt korrekt.
Senast redigerad av Skarpskytten den tis 29 apr 2008, 09:24, redigerad totalt 1 gånger.
- Skarpskytten
Gick den i Blodmark och i så fall vilket år?Elrik skrev:det var i budweiser cup som det skedde. jag vann för övrigt den finalen...