NMLs historia - a history of violence

Warhammer 40k, Warzone och allting som rör krig med målade arméer.
Användarens profilbild
Elrik
Auxilia - Tvångsrekryterad
Namn: Erik Lindholm

Re: NMLs historia - a history of violence

Inlägg av Elrik »

Den gick i Blodsmark (i Ruddenheim) 1828. Den är ju för övrigt sponsrad/till äran/något sånt av Bowlrollers kapten det året de vann Bill Budweiser. Som efter sin karriär (sparkades hårt inför ligan 1822 när nya coachen Duff "Killer" Kenny tog över) först var sjunde coach till Bowlrollers innan han blev o-line coach för Nidheim Nihilists, som vann Budweiser Cup.

Sug på den, Tulle! Bill Budweiser vann till slut något mer. Hans bok (Konsten att leva på sitt namn) sålde ju inte så bra...
Maestro of the lol-orgel.
.
Den inre röven. /Poesi by Ilg
Användarens profilbild
Tulle
Namn: Andreas Tullberg

Inlägg av Tulle »

Bättre bok än Urp Voggos "Att coacha ett bottenlag" som han skrev efter att ha lett Sons of Sauron genom 1817 års liga utan en enda förlust.
Användarens profilbild
Skarpskytten
Namn: Magnus Olofsson

Inlägg av Skarpskytten »

Elrik skrev:Jag vill minnas att jag höll 1826 våren 2004...1826 spelades dock klart och vanns av mig (Nidheim Devils, dark elves). Det var inget slutspel det året utan bara alla möter alla. Ett par gnällspikar spelade inte sina sista matcher eftersom jag redan vunnit ligan inför sista omgången.
Det stämmer inte, kan jag meddela, efter att ha dammsugit Herr Bs mapp. Nidheim Devils deltog inte i NML 1826. Nidheim Devils deltog däremot i den aldrig färdigspelade NML 1827 och ledde när den avbröts. NML 1827 var den säsong som spelade med alla lag i en conference.
rufsi skrev:jag har för mig att jag har spelat semifinat mot pck i säsong 1826 (jag minns speciellt pcks en på sjuhundratusennågontig chansning som resulterade en 20-rutors-TD, men det kan ha varit conferencefinalen också) Dock vet jag inte hur det kan ha gått i den andra semin, har något vagt minne av att Pck och Olof kan ha hamnat i final till slut.
Detta stämmer dock sannolikt. Det finns inget finalschema bevarat, men två slustpelade conferences. Dessa pekar på att Dunderdon (rufis) mötte Lost Lorien (Pck) i ena semin, och Räfsrippas (Jeppa) mötte Naggaroth (Herr B) i den andra. Så Pck, Jeppa eller Herr B bör ha vunnit denna säsong.
Senast redigerad av Skarpskytten den tor 01 maj 2008, 20:38, redigerad totalt 2 gång.
"Ingens träl, ingens tyran"

"Society in every state is a blessing, but government, even in its best stage, is but a necessary evil; in its worst state an intolerable one."
Användarens profilbild
Elrik

Inlägg av Elrik »

det kan iofs varit den säsongen som satt uppsatt på den lilla anslagstavlan i hallen. Den blev aldrig färdigspelad.. Jag trodde att den var efter min "alla mot alla i en rak serie"-liga...
.
Användarens profilbild
Skarpskytten

Inlägg av Skarpskytten »

Jag har dessutom hitta ännu en säsong Blood Bowl i DMFs histori, en som av spelschemat att döma aldrig spelades klar. Det förvånar inte, för den hade 20 (!) deltagare. Inget fluff finns bevarat, så frågan är om detta ska räknas som en NML säsong. Jag säger nej, det gör den inte.

Lag:
Dunkelreich DoomBolts
Low Blow Gobaz
Gargamel´s Gangers
Lorien Loglovers
Dunderdon Phoenixs
Lustira Lesbians
Dragonlords of Tùna
Oixc Bollklubb
Kahzzahill Hillboyz
Buns of Steel
Ruddenheim Bowlrollers
Bafrika Butchers
Rattenheim Rovers
the Fair Players
Orc AllStars
Coronne Undertakers
the Moo Moo Farm
Artanis Aces
Thunderdome Talibans
Geells Family

"Society in every state is a blessing, but government, even in its best stage, is but a necessary evil; in its worst state an intolerable one."
Användarens profilbild
Elrik

Inlägg av Elrik »

Den spelades nere på gamla lokalen och trots att vissa lag kom från Blodmark "med omnejd" så var det inte en liga i Blodmark. Jag tror den dog halvvägs in i gruppspelet. Kommer inte ihåg vem som höll i den. Tror inte att det var någon som hade ensamt ansvar..

Oixc Bollklubb är ett av de finaste namen på ett lag hittills. Spelades av Lille-Joel. :wub:
.
Användarens profilbild
Tulle
Namn: Andreas Tullberg

Inlägg av Tulle »

Blodmark-under construction
Bilagor
BLODMARK.jpg (219.61 KiB) Visad 11811 gånger
Användarens profilbild
Mordachai
Namn: T Jesper Edmark
Kontakt:

Inlägg av Mordachai »

Lysande!!! Kudos kudos kudos!
'Why do you waste my time?'
is the answer
to the question on your mind!
Användarens profilbild
Skarpskytten

Inlägg av Skarpskytten »

Skarpskytten skrev:
rufsi skrev:jag har för mig att jag har spelat semifinat mot pck i säsong 1826 (jag minns speciellt pcks en på sjuhundratusennågontig chansning som resulterade en 20-rutors-TD, men det kan ha varit conferencefinalen också) Dock vet jag inte hur det kan ha gått i den andra semin, har något vagt minne av att Pck och Olof kan ha hamnat i final till slut.
Detta stämmer dock sannolikt. Det finns inget finalschema bevarat, men två slustpelade conferences. Dessa pekar på att Dunderdon (rufis) mötte Lost Lorien (Pck) i ena semin, och Räfsrippas (Jeppa) mötte Naggaroth (Herr B) i den andra. Så Pck, Jeppa eller Herr B bör ha vunnit denna säsong.
Detta verkar också vara fel. Pck trodde att matchen rufsi nämnde var en cupmatch. Han hade inget minne av att ha spelat någon semi eller final i NML 1826. Det året vann de två conferencana av Johan B (Dunderdon P) och Jeppa (Räfsrippas). Kan dessa ha mötts i en final, utan någon semi? Annars bör Räfsrippas ha mött Naggaroth (Herr B) i ena semin och Dunderdon ha mött Lost Lorien (Pck) i den andra (men då är Pck väldigt glömsk).

Pck trodde spontant att det var Herr B och Naggaroth som hade vunnit även 1826, men var långtifrån säker.

Det är ju också möjligt att finalen aldrig blev av.

Och jag håller med, karta är galet snygg.

@Elrik: har du någon information om vilka lag som spelade i Budweiser Cup?

Användarens profilbild
Elrik

Inlägg av Elrik »

Den ligan ni pratar om blev aldrig färdig... jag ägnade mig nämligen åt att håna dem för att den inte blev det.

Jag tror inte det, men jag kanske kan hitta något. Har du "dammsugit" hela kanslidatorn?
.
Användarens profilbild
Skarpskytten

Inlägg av Skarpskytten »

Elrik skrev: Den ligan ni pratar om blev aldrig färdig... jag ägnade mig nämligen åt att håna dem för att den inte blev det.
Enligt en trovärdig uppgiftslämnare ska Herr B ha vunnit sin semi, men finalen aldrig blivit av!? Så det kanske är så att varken NML 1826 eller NML 1827 spelades klart?
Elrik skrev: Jag tror inte det, men jag kanske kan hitta något. Har du "dammsugit" hela kanslidatorn?
Nej, jag kanske kan göra en del andra fynd.

Användarens profilbild
Elrik

Inlägg av Elrik »

Den ligan som bara var en rak serie utan sluspel, spelades färdigt, om den nu var 26 eller 27. Ett par matcher i sista omgången spelades inte före deadline och dömdes "0-0, inga poäng delas ut" av tävlingsledningen. Så ligan blev färdig.

Ok, jag är jävig (som vinnare och tävlingsledning) men det är förbannat dålig stil om några låter bli att spela sina matcher för att det gått dåligt för dem och därför hindrar ligan för att bli fullständig.
.
Användarens profilbild
Skarpskytten

Inlägg av Skarpskytten »

Elrik skrev: Den ligan som bara var en rak serie utan sluspel, spelades färdigt, om den nu var 26 eller 27. Ett par matcher i sista omgången spelades inte före deadline och dömdes "0-0, inga poäng delas ut" av tävlingsledningen. Så ligan blev färdig.
I den tabell jag har hittat har alla spelat sju av nio matcher ... Dessutom finns det ett schema med alla matcher och resultat, och där är 6 och en halv omgång färdigspelade. (Vi taler om 1827).
Elrik skrev: Ok, jag är jävig (som vinnare och tävlingsledning) men det är förbannat dålig stil om några låter bli att spela sina matcher för att det gått dåligt för dem och därför hindrar ligan för att bli fullständig.
Permanent uteslutning väntar dem som ägnar sig åt sådana divalater i den nya ligan. "In for a penny, in for a pound": ställer man upp i ligan, spelar man klart sina matcher. Annars får man inte vara med och spela mer. Så enkelt är det.

Användarens profilbild
Elrik

Inlägg av Elrik »

De sista omgångarna skrevs bara för hand på anslagstavlan.
.
Användarens profilbild
Skarpskytten

Inlägg av Skarpskytten »

Elrik skrev: Har du "dammsugit" hela kanslidatorn?
Ja, nu har jag gjort det. Ska snart lägga upp en fil med all info om lagen i NML 1825-1827 som jag lyckats skaka fram.

Men innan dess så tror jag att jag har hittat vilka som spelade i Budweiser Cup. En fil i Pärus map påstod att följande lag deltog:
Pärus Mapp skrev:Budweiser Mayhem Cup
Grupp 1
Lost Lorien Lateschs
Orca-Cola Allstars
Dunderdon Phoenix

Grupp 2
Rattenheim Rovers
Ruddenheim Bowlrollers
Nidheim Nihilists

Spelschemat ser ut enligt följande:

Lost Lorien Lateschs – Orca-Cola Allstars
Orca-Cola Allstars - Dunderdon Phoenix
Dunderdon Phoenix - Lost Lorien Lateschs

Ruddenheim Bowlrollers – Nidheim Nihilists
Rattenheim Rovers - Ruddenheim Bowlrollers
Nidheim Nihilists - Rattenheim Rovers
Kan detta stämma?

Användarens profilbild
Elrik

Inlägg av Elrik »

Jo, det ser det ut att göra.
.
Användarens profilbild
Skarpskytten

Inlägg av Skarpskytten »

Av lagen att dömabör dock Budweiser Mayhem Cup spelats före NML1827. Varken Ratteneheim, Ruddenheim eller Nihilists, som deltog 1825-1826, var med i NML 1827, men speladei BMC. Ingen av de nya lagen NML 1827 spelade i BMC. Om ingen minns vilket år BMC spelades så kommer jag att bestämma att den spelade 1826 (så att den går att skriva in i fluffet).

Användarens profilbild
Elrik

Inlägg av Elrik »

Fel. Det var många som tog fram sina gamla lag för Cupen. Så den spelades 1828 (eftersom den tidsmässigt spelades efter den sista ligan).

Om du tänker skriva fluff om BUDWEISER CUP (inget Mayhem) så hölls den till ära för Bill Budweiser, lagkapten i Ruddenheim Bowlrollers (sparkades därifrån 1824) och den första som höjde NML-bucklan. Han var själv där och förrättade lottningen till cupen (och som O-line coach i Nidheim Nihilists). Cupen spelades i Ruddenheim. Budweiser Cup var aldrig menad som substitut för NML utan var en cup för de som vågade trotsa Don Tronds bloodbowl-förbud.

Kom just på att den spelats en gång till sedan dess. Tror att det var förra hösten som jag, axel, jeppa, herrb och två-tre (eventuellt simon) till spelade en liknande Cup. Tror att Jeppa vann den med sina orker. Kanske kommer HerrB ihåg?
.
Användarens profilbild
Skarpskytten

Inlägg av Skarpskytten »

Elrik skrev:Fel. Det var många som tog fram sina gamla lag för Cupen. Så den spelades 1828 (eftersom den tidsmässigt spelades efter den sista ligan).
Okej.
Elrik skrev:Kom just på att den spelats en gång till sedan dess. Tror att det var förra hösten som jag, axel, jeppa, herrb och två-tre (eventuellt simon) till spelade en liknande Cup. Tror att Jeppa vann den med sina orker. Kanske kommer HerrB ihåg?
Jag trodde att det var den som var BC 1828 ända tills jag såg att jag hade varit med (eller Rattenheim rovers i alla fall) - och jag har inte spela Blood Bowl på år och dar.

Här kommer all info som jag har kunnat skrapa fram om de lag som deltog i NML 1825 - 1827 och BC 1828. Fyll gärna på med mer information nedan. Framförallt kring de lag där det inte ens finns någon bevarad information om vilken ras och vilken stad (!) de kom från.
Bilagor
NML 1825ff.doc
(86 KiB) Nerladdad 185 gånger

Användarens profilbild
Mordachai
Namn: T Jesper Edmark
Kontakt:

Inlägg av Mordachai »

Dhvaras Legentia
Stad: Balermo
Arena: Balermo Biggest
'Why do you waste my time?'