Star Wars Miniatures

Warhammer 40k, Warzone och allting som rör krig med målade arméer.
Användarens profilbild
Ichabod
Primiscrinius - Huvudadministrator
Primiscrinius - Huvudadministrator
Inlägg: 1348
Blev medlem: lör 24 feb 2007, 01:31
Namn: Ichabod Svensson
Ort: Lund
Kontakt:

Inlägg av Ichabod »

Jag fick ett paket med Star Wars Miniatures nu när jag fyllde år av "gänget". Så jag tänkte man får ju ge det en chans och försöka spela lite. :D

Det är Star Wars Miniatures - Starship Battles.

Någon som är intresserad?

Bild
Hjälp till med utvecklingen av hemsidan på tips för dmfonline.se!

Bild
"The fact that a believer is happier than a skeptic is no more to the point than the fact that a drunken man is happier than a sober one." - George Bernard Shaw
Användarens profilbild
Herr B
Auxilia - Tvångsrekryterad
Auxilia - Tvångsrekryterad
Inlägg: 1892
Blev medlem: tor 01 mar 2007, 17:47
Namn: Pär Birgander
Ort: Här

Inlägg av Herr B »

Det verkar ju dess utom vara riktiga star wars. Jag skulle kunna tänka mig att testa någon dag.
"50 Cent got shot and still whines about it on stage. Teddy Roosevelt got shot mid-speech and didn't leave the stage until he finished."
Användarens profilbild
Elrik
Auxilia - Tvångsrekryterad
Auxilia - Tvångsrekryterad
Inlägg: 4743
Blev medlem: lör 03 mar 2007, 11:30
Namn: Erik Lindholm
Ort: Banjoland

Inlägg av Elrik »

nja.... jag vet inte riktigt. Jag läste en recension och kollade upp det lite. Eftersom det finns så få olika skepp (30 light, 30 dark) och de olika erorna är blandade är det lite trist. Jag vill bara ha Imperieskepp och inte några trade federation... men om många är med är det inte omöjligt..
Maestro of the lol-orgel.
.
Den inre röven. /Poesi by Ilg
Användarens profilbild
Ichabod
Primiscrinius - Huvudadministrator
Primiscrinius - Huvudadministrator
Inlägg: 1348
Blev medlem: lör 24 feb 2007, 01:31
Namn: Ichabod Svensson
Ort: Lund
Kontakt:

Inlägg av Ichabod »

Nu har vi spelat dom första 3-4 matcherna.

Det var hyfsat enkelt att lära sig och faktiskt rätt roligt, jag har inte spelat dom andra "miniatures" spelen, men jag kan tänka mig att det är rätt likt. Det är faktiskt en cool känsla att tåga in med en Super Star Destroyer och utrota olydiga rebeller.

Jag har tillgång till figurer så vi kan spela två sidor nu, även om inte med "fulltaliga" arméer. En full armé brukar vara 300 poäng, mina består av ungefär... 190. Får köpa fler skepp helt enkelt.

Nån som är intresserad kan ju säga till...
Hjälp till med utvecklingen av hemsidan på tips för dmfonline.se!

Bild
"The fact that a believer is happier than a skeptic is no more to the point than the fact that a drunken man is happier than a sober one." - George Bernard Shaw
Användarens profilbild
Herr B
Auxilia - Tvångsrekryterad
Auxilia - Tvångsrekryterad
Inlägg: 1892
Blev medlem: tor 01 mar 2007, 17:47
Namn: Pär Birgander
Ort: Här

Inlägg av Herr B »

Ooooh, är det Executor?
"50 Cent got shot and still whines about it on stage. Teddy Roosevelt got shot mid-speech and didn't leave the stage until he finished."
Skriv svar