Warhammerkampanj INFO
- Elrik
- Auxilia - Tvångsrekryterad
- Namn: Erik Lindholm
Warhammerkampanj INFO
Turneringen startar onsdagen 11 juni och kommer att spelas i ca 10 omgångar. Varje omgång kommer att vara i cirka 10 dagar. Spelarna får själv göra upp om när matchen ska spelas (inom omgången) och rapportera resultatet.
Armélista: 1500 poäng. Kommer att utökas till 1750 senare och eventuellt 1999/2000.
Alla officiella armybooks, dock ej appendix-listor (undantag kan ges). Även vissa listor från GWs hemsida (tex Dark Elf City Garrison) är tillåtna, fråga!
Special characters, Dogs of War och Regiments of Renown (dock inte Asarnil, jättar, Truthsayer eller Dark Emmisary) är tillåtna. På GWs hemsida finns en del special characters. Om någon vill spela med någon av dessa, fråga så svarar jag på om de är ok. Skaven Doomwheel är tillåtet.
Restriktioner
Minst 18 i komp enligt RT-mallen. Kompavdrag för antal PD och DD dubbleras. Det är avdraget, inte antalet tärningar som dubbleras. Ingen kompbonus fås för ”no lord”. Max 2 chariots (eller chariot units).
Armén måste vara schysst. Om den inte är det får man göra om ... Om mallen verkar vara dåligt anpassad för mindre arméer får vi eventuellt minska komp-kravet. Men jag tror inte att det ska vara ett problem.
Förbjudna enheter (kan utökas):
Konrad von Carstein, Drake, Steam Tank, Treeman
Förbjudna items (kan utökas):
Battle Banner, Banner of the Lady, Drakenhof Banner
Armén behöver inte vara målad, men ingen proxning är tillåten. Mellan omgångarna är det tillåtet att ändra upp till 250 poäng i sin lista. Detta måste ske innan lottningen av nästa omgång sker. Om det inför en omgång presenteras ett scenario ska detta spelas, annars spelas ett ”pitched battle”.
Turneringspoäng ges mellan 0 och 6 utfrån resultattabellen i regelboken:
Vinst VP-difference TP
Massacre + 900 6
Solid Victory + 450 – 899 5
Minor Victory + 225 – 449 4
Draw +/- 0 – 224 3
Minor Loss - 225 – 449 2
Major Loss - 450 – 899 1
Massacred - 900 0
Jag förbehåller mig rätten att eventuellt ändra i restriktionerna.
Anmäla sig gör man genom att skicka in sina lista till mig (maila till lindholmerik "krullalfa" yahoo.se) senast 10 juni. Det är kul om folk skriver lite fluff om sina arméer ... och battle reports!
Det kommer att komma upp ett underforum till kampanjen snart. Jag vill helst bara ha information i den här tråden så jag har startat en ny där man kan ställa frågor och komma med synpunkter.
Armélista: 1500 poäng. Kommer att utökas till 1750 senare och eventuellt 1999/2000.
Alla officiella armybooks, dock ej appendix-listor (undantag kan ges). Även vissa listor från GWs hemsida (tex Dark Elf City Garrison) är tillåtna, fråga!
Special characters, Dogs of War och Regiments of Renown (dock inte Asarnil, jättar, Truthsayer eller Dark Emmisary) är tillåtna. På GWs hemsida finns en del special characters. Om någon vill spela med någon av dessa, fråga så svarar jag på om de är ok. Skaven Doomwheel är tillåtet.
Restriktioner
Minst 18 i komp enligt RT-mallen. Kompavdrag för antal PD och DD dubbleras. Det är avdraget, inte antalet tärningar som dubbleras. Ingen kompbonus fås för ”no lord”. Max 2 chariots (eller chariot units).
Armén måste vara schysst. Om den inte är det får man göra om ... Om mallen verkar vara dåligt anpassad för mindre arméer får vi eventuellt minska komp-kravet. Men jag tror inte att det ska vara ett problem.
Förbjudna enheter (kan utökas):
Konrad von Carstein, Drake, Steam Tank, Treeman
Förbjudna items (kan utökas):
Battle Banner, Banner of the Lady, Drakenhof Banner
Armén behöver inte vara målad, men ingen proxning är tillåten. Mellan omgångarna är det tillåtet att ändra upp till 250 poäng i sin lista. Detta måste ske innan lottningen av nästa omgång sker. Om det inför en omgång presenteras ett scenario ska detta spelas, annars spelas ett ”pitched battle”.
Turneringspoäng ges mellan 0 och 6 utfrån resultattabellen i regelboken:
Vinst VP-difference TP
Massacre + 900 6
Solid Victory + 450 – 899 5
Minor Victory + 225 – 449 4
Draw +/- 0 – 224 3
Minor Loss - 225 – 449 2
Major Loss - 450 – 899 1
Massacred - 900 0
Jag förbehåller mig rätten att eventuellt ändra i restriktionerna.
Anmäla sig gör man genom att skicka in sina lista till mig (maila till lindholmerik "krullalfa" yahoo.se) senast 10 juni. Det är kul om folk skriver lite fluff om sina arméer ... och battle reports!
Det kommer att komma upp ett underforum till kampanjen snart. Jag vill helst bara ha information i den här tråden så jag har startat en ny där man kan ställa frågor och komma med synpunkter.
Maestro of the lol-orgel.
.
Den inre röven. /Poesi by Ilg
.
- Elrik
Re: Warhammerkampanj INFO
Se till att anmäla er så att det blir en turnering.
.
.
-
- Tribunus laticlavius - Ung general
- Namn: Jens Mattsson
- Kontakt:
Ok, jag har gjort en presumtiv lista eftersom jag aldrig i hela mitt liv har spelat warhammer men håller på att pilla ihop en beastmenarmé. När jag körde kompmallen landade listan på 4767 (eller 23,83 om man delar med 200), slutkompen verkar bli lite högre. Är jag dum i huvudet och gör en mesarmé? Eller är det bara med lite schyssta drakar man kommer ner på 3000? Vad ska man sikta på egentligen? Att bara komma högre än 18 är ju inte så svårt
Orks - putting the laughter into manslaughter
När Jeppa är borta dansar Jens på bordet - Bästa DMFare på Gothcon 2010!
När Jeppa är borta dansar Jens på bordet - Bästa DMFare på Gothcon 2010!
- Elrik
beastmen är ju inte en av spelet bästa arméer så det är ganska lätt att få över 20 med dem. sikta på 20 så lär det bli en ganska ok lista.
.
.
- Elrik
Det är alltså bara två som är intresserade av att vara med. Då slipper jag limma ihop nya beastmen.
.
.
- Herr B
- Namn: Pär Birgander
Vi har ju 24 timmar -13 minuter på oss att skicka in listor, hua dig!
"50 Cent got shot and still whines about it on stage. Teddy Roosevelt got shot mid-speech and didn't leave the stage until he finished."
- Jocke Rapp
- Namn: Jocke Rapp
- Kontakt:
Öh, oj. Jag vill ju vara med. Jag har haft fullt upp med 40k och sånt trams, så jag har inte gjort nån fantasilista. Den, eh, kommer. VIlka är anmälda?
- Elrik
Än så länge är det bara jag som är nära att skicka in en lista. Erik Ramelius och Jens verkar ju sugna också.
.
.
- Herr B
Jag har ju sagt att jag vill vara med, ska till jobbet nu så det blir ingen lista föra ikväll.
"50 Cent got shot and still whines about it on stage. Teddy Roosevelt got shot mid-speech and didn't leave the stage until he finished."
- Nefrums
- Namn: Jeppa Resmark
skickar in lista ikväll
Arguing on the internet is like competing in the Paralympics.
Even if you win, you are still retarded.
Even if you win, you are still retarded.
- Elrik
Första omgången är lottad och ligger i tråden här.
Så nu är det bara att börja kriga.
Ett underforum är på g till kampanjen.
Så nu är det bara att börja kriga.
Ett underforum är på g till kampanjen.
.
.
- Herr B
Kommer vi gå upp till 1750 i omgång 4? kan vara bra att veta så fort som möjligt.
-
- Praefectus - Adjuntant
- Namn: Andreas Holm
så vad händer när kommer omgång 4 igång...och ska vi spela med mera poäng
Veni,Vidi,Rectum