Spelhelgen den 5-6 Maj
- Ulvert
- Auctoritas - Moderator
- Namn: Roger Johansson
Vi behöver hjälp med att anordna en spelhelg på lokalen och det finns många sätt man kan bidra till detta. Förutom att anordna spel behöver vi deltagare som vill komma ner och spela så att nya medlemmar ser att det finns aktivitet på lokalen. Vi hade tänkt bjuda på lite käk och sånt till de som hjälper till så vi behöver veta vilka som tänker komma och hjälpa till.
Har ni idéer på vad man borde ha med så hör gärna av er både om ni själv vill genomföra något men även om ni bara har en bra ide.
Det kommer att arrangeras lite turneringar, rollspel, brädspel, priser och kanske en grillfest på kvällen om intresse finns. Ansvarig för spelhelgens organisation är Anders Ilg.
Har ni idéer på vad man borde ha med så hör gärna av er både om ni själv vill genomföra något men även om ni bara har en bra ide.
Det kommer att arrangeras lite turneringar, rollspel, brädspel, priser och kanske en grillfest på kvällen om intresse finns. Ansvarig för spelhelgens organisation är Anders Ilg.
"People should not be afraid of their governments. Governments should be afraid of their people."
-Alan Moore m.fl.
"Nope, I can't go to Hell, Satan has a restraining order against me."
-Alan Moore m.fl.
- Abdul Alhazred
- Auxilia - Tvångsrekryterad
- Namn: Anders Ilg
Det är många som hört av sig ang. att fixa saker så det kommer att bli ganska mycket som händer. Från början var det tänkt att bara vara lite enklare brädspel men eftersom folk har anmält sig att fixa massa andra saker blir det WFB, 40k, ett antal olika rollspel, xbox 360 och lite andra turneringar.
Det hade varit kul om så många som möjligt kom så tidigt de kan vi kommer att börja kl 12 (det är när den stora ljusa saken står i zenit, för folk men alternativ dygnsrytm)
Det hade varit kul om så många som möjligt kom så tidigt de kan vi kommer att börja kl 12 (det är när den stora ljusa saken står i zenit, för folk men alternativ dygnsrytm)
Egna framgångar är uppmuntrande, men andras misslyckande är inte heller att förakta
- Ichabod
- Primiscrinius - Huvudadministrator
- Namn: Ichabod Svensson
- Kontakt:
Jag kan, i den mån jag inte spelleder rollspelet även tänka mig att arrangera genomgångar eller en mindre turnering i Star Wars Miniatures.
Hjälp till med utvecklingen av hemsidan på tips för dmfonline.se!
"The fact that a believer is happier than a skeptic is no more to the point than the fact that a drunken man is happier than a sober one." - George Bernard Shaw
"The fact that a believer is happier than a skeptic is no more to the point than the fact that a drunken man is happier than a sober one." - George Bernard Shaw
- Godeye
- Namn: Martin
Översvallande respons på denna tråd... typ 6 svar på en månad?! Varav hälften är mina?! Vill inte folk ha en spelhelg?
Senast redigerad av Godeye den lör 21 apr 2007, 10:18, redigerad totalt 1 gånger.
Tänka rätt är stort
men tänka fritt är större
men tänka fritt är större
- rufsi
- Namn: Johan Bengtsson
Dessvärre kommer jag inte kunna hjälpa till att arrangera (men min flagga om 40k-hittepå finns kvar). Spelhelgen krockar nämligen med tandemcyklingen, som jag dessutom måste vara hjälpligt nykter på.
Däremot lånar jag som vanligt gärna ut modeller, jag tror jag har vad du söker martin
Däremot lånar jag som vanligt gärna ut modeller, jag tror jag har vad du söker martin
guildmaster skrev:Känns som jag missade pilotavsnittet i denna TV-serie. Men jag gillar retard-gubbarna.
- Ulvert
- Auctoritas - Moderator
Med tanke på att jag fick informationen till planschen igår, så fortskrider allt enligt planerna. Planschning kommer att ske på skolor och fritidsgårdar, m m under nästa vecka.
"People should not be afraid of their governments. Governments should be afraid of their people."
-Alan Moore m.fl.
-Alan Moore m.fl.
- Ulvert
- Auctoritas - Moderator
Sitter för tillfället och pular lite med planschen till spelhelgen, för närvarande ser the lineup med aktiviteter ut som följer:
Spelhelg 5-6/5, öppning 13:00 på lördagen.
Kortspel
Vampire (barsegård)
Figurspel:
Warhammer 40K (jeppa)
Warhammer Fantasy Battle (marcus h)
Space Hulk (martin)
Warhammer quest (erik)
Brädspel:
Descent (johan la)
Caylus (lennart)
+ andra spontanbrädspel (?)
Rollspel:
3 olika rollspelsscenario (ilg, ichabod, johan lo)
Kung Ram-Tut XVII:s pyramid –diorama (herr b)
Övrigt:
X-BOX 360 Turnering (jesper)
Grillfest – DMF bjuder på något grillat i sommarvärmen!
- har jag missat något eller någon? Skrik i så fall högt och fort.
Spelhelg 5-6/5, öppning 13:00 på lördagen.
Kortspel
Vampire (barsegård)
Figurspel:
Warhammer 40K (jeppa)
Warhammer Fantasy Battle (marcus h)
Space Hulk (martin)
Warhammer quest (erik)
Brädspel:
Descent (johan la)
Caylus (lennart)
+ andra spontanbrädspel (?)
Rollspel:
3 olika rollspelsscenario (ilg, ichabod, johan lo)
Kung Ram-Tut XVII:s pyramid –diorama (herr b)
Övrigt:
X-BOX 360 Turnering (jesper)
Grillfest – DMF bjuder på något grillat i sommarvärmen!
- har jag missat något eller någon? Skrik i så fall högt och fort.
-Alan Moore m.fl.
-Alan Moore m.fl.