Spelledare sökes till dark heresy

Allting som har med gammalt hederligt pappersrollspel att göra.
Zhain

Spelledare sökes till dark heresy

Inlägg av Zhain »

jag har pratat med Sabbath och har fått mig intresserad av att prova detta intressanta spel. så jag har samlat ihop Sabbath, Ludvig Rosengren, mig själv och en vän ifrån Trelleborg för att spela men vi har ingen spelledare och det är ju ett problem om man vill spela. så vi vill gärna ha en spelledare som har lite erfarenhet av spelet för att det är bara Sabbath som har spelat innan. Ludvig kan tänka sig spelleda men han spelar helst. Ingen av oss har en regelbok men vi kan nog låna en men det skulle vara bra om vi hade en mer permanent lösning.
Användarens profilbild
Ludde Al-Khalifa
Auxilia - Tvångsrekryterad
Auxilia - Tvångsrekryterad
Inlägg: 50
Blev medlem: ons 11 apr 2007, 22:21
Namn: Ludwig Rosengren
Ort: Umm Qasr

Re: Spelledare sökes till dark heresy

Inlägg av Ludde Al-Khalifa »

När börjar kampanjen? Ska vi spela i höst? Jag kan börja jobba på några äventyr ifall ingen annan spelledare dyker upp.
Användarens profilbild
Sabbath
Auxilia - Tvångsrekryterad
Auxilia - Tvångsrekryterad
Inlägg: 49
Blev medlem: mån 30 apr 2007, 15:39
Namn: Kristian Lundkvist
Ort: Kävlinge

Re: Spelledare sökes till dark heresy

Inlägg av Sabbath »

Jag kan tänka mig att jag kör ett äventyr först (som jag förvisso snor från regelboken) så att ni kommer in i spelet till och börja med. Sen får du eller någon annan gärna vara spelledare, ett annat förslag är ju att vi kör ett rullande schema så att alla(så vida man absolut inte vill) för köra som spelledare.
"It would be nice: Take my hand. Just take my hand, I'll take you there. Your pain will go away."
Fiddler on the Green - Demons & Wizards
Zhain

Re: Spelledare sökes till dark heresy

Inlägg av Zhain »

men börja jobba på äventyr Ludde Al-Khalifa, så kan Sabbath köra ett Introduktions äventyr eftersom det är han som är den ända i gruppen som har spelat spelet. låter det vettigt?
Användarens profilbild
Ludde Al-Khalifa
Auxilia - Tvångsrekryterad
Auxilia - Tvångsrekryterad
Inlägg: 50
Blev medlem: ons 11 apr 2007, 22:21
Namn: Ludwig Rosengren
Ort: Umm Qasr

Re: Spelledare sökes till dark heresy

Inlägg av Ludde Al-Khalifa »

Det ska bli. Hur snart vill ni börja spela? Vill ni göra egna roller eller ska jag ordna det? Vilken slags värld ska handlingen utspela sig i?
Användarens profilbild
Sabbath
Auxilia - Tvångsrekryterad
Auxilia - Tvångsrekryterad
Inlägg: 49
Blev medlem: mån 30 apr 2007, 15:39
Namn: Kristian Lundkvist
Ort: Kävlinge

Re: Spelledare sökes till dark heresy

Inlägg av Sabbath »

Det äventyret jag ska köra ska förhoppningsvis inte ta mer än ett speltillfälle. Både jag och Daniel har redan gjort karaktärer (Scum respektive Guardsman) så vi vill helst köra med dem (eller i mitt fall fortsätta använda). Angående värld så tycker iaf vi att en Imperial world hade varit kul, med både stor städer och landsbygd (sen har samtliga äventyr jag kört utspelat sig i hives så jag undviker gärna det).

Vi hade tänkt oss att vi skulle träffas och köra introduktions äventyret helgen den 13-14 september så det är om det funkar för dig.
"It would be nice: Take my hand. Just take my hand, I'll take you there. Your pain will go away."
Fiddler on the Green - Demons & Wizards
Skriv svar