Målningshjälp
- Zarei
- Auxilia - Tvångsrekryterad
- Namn: Jakob Strasser
Målningshjälp
Då jag är relativt kass på att måla behöver jag lite hjälp med att frihandsmåla runor/symboler på mina eldar. Någon som kan hjälpa till? Behövs inte förrän om ett par veckor.
- Mordlust
- Namn: Bernard Christiansson
Re: Målningshjälp
Just frihandsmålning är det vad jag vet ingen i föreningen som känner sig så fruktansvärt säker på. Mitt tips är nog att tänka igenom vad du vill göra ordentligt, samt att försöka måla det du ska på något annat först. Det kan även vara till hjälp att skissa upp runorna på modellen med blyerts.
What part of "Ph'nglui mglw'nafh cthulhu r'lyeh wgah'nagl fhtagn" don't you understand?
- Zarei
Blyerts har jag inte prövat. Ska även pröva med att skära ut runorna ur maskeringstejp.
- Mordlust
Låter väldigt jobbigt.Zarei skrev:Ska även pröva med att skära ut runorna ur maskeringstejp.
What part of "Ph'nglui mglw'nafh cthulhu r'lyeh wgah'nagl fhtagn" don't you understand?
-
- Custos Castrorum - Nyckelbärare
- Namn: Johan Ljungström
eftersom du har en airbrush kan du inte bara skära ut en mall i papp eller nått liknande och sen bara spreja över den där du vill ha runan ?
“Wuz betta den one choppa? Two choppas! Two choppas is one more… is one times da… is lots more fun! Waaagh!”
- Chopmo, Dung Heap Philosopher
- Chopmo, Dung Heap Philosopher
- Mordlust
Jag är mycket, mycket skeptisk. Det kommer att läcka förbi papp. Med tejp riskerar du att färgen lossnar när du tar bort den.kombat skrev:eftersom du har en airbrush kan du inte bara skära ut en mall i papp eller nått liknande och sen bara spreja över den där du vill ha runan ?
- Zarei
Tyvärr blev inte papper tillräckligt styvt för att kunna airbrusha. Ska testa med tejpen på färg först.
Här är en bild på en banshee och min reaper exarch, ville ha runorna på flaggorna på exarchen:
http://i494.photobucket.com/albums/rr30 ... aper-1.jpg
Här är en bild på en banshee och min reaper exarch, ville ha runorna på flaggorna på exarchen:
http://i494.photobucket.com/albums/rr30 ... aper-1.jpg