TTR - Tournament Terrain Rules

Warhammer 40k, Warzone och allting som rör krig med målade arméer.
Användarens profilbild
Jocke Rapp
Auxilia - Tvångsrekryterad
Auxilia - Tvångsrekryterad
Inlägg: 197
Blev medlem: ons 07 mar 2007, 16:13
Namn: Jocke Rapp
Ort: Göteborg
Kontakt:

TTR - Tournament Terrain Rules

Inlägg av Jocke Rapp »

Jag hade nere mitt regelförslag jag slängt ihop på förening häromdan. Tänkte jag kan lägga upp det här också.

Plus att om jag lägger upp det här så jag kan länka till filen från andra forum...
Bilagor
TTR.pdf
(955.33 KiB) Nerladdad 418 gånger
Användarens profilbild
Zarei
Auxilia - Tvångsrekryterad
Auxilia - Tvångsrekryterad
Inlägg: 1183
Blev medlem: sön 24 feb 2008, 20:26
Namn: Jakob Strasser

Re: TTR - Tournament Terrain Rules

Inlägg av Zarei »

Ser väldigt tydligt ut. Bra.
Användarens profilbild
Screamer
Auxilia - Tvångsrekryterad
Auxilia - Tvångsrekryterad
Inlägg: 30
Blev medlem: sön 04 mar 2007, 23:15
Namn: Erik Ramelius

Re: TTR - Tournament Terrain Rules

Inlägg av Screamer »

Verkar som att det är rätt mycket återgång till version 4. Enligt nya blockar ju tex skogar inte line of sight om man står bakom skogen, utan ger bara cover-save, vilket medför att det blir bra mycket svårare att gömma undan modeller. Ska man verkligen plocka bort det? Kan man inte säga att de terräng-bitar som är area-terrain går att se genom, men inte de som är solid? (Mest en tanke, om man inte ska ändra för mycket i "nya" reglerna?)
Användarens profilbild
Jocke Rapp
Auxilia - Tvångsrekryterad
Auxilia - Tvångsrekryterad
Inlägg: 197
Blev medlem: ons 07 mar 2007, 16:13
Namn: Jocke Rapp
Ort: Göteborg
Kontakt:

Re: TTR - Tournament Terrain Rules

Inlägg av Jocke Rapp »

Jo Erik. Efter lite eftertanke är det nog precis så det borde vara.
Skriv svar