Mitt WHFB-projekt
- Chasper
- Auxilia - Tvångsrekryterad
- Namn: Kasper Ornstein Mecklenburg
Hej!
I den här tråden kommer jag berätta för er hur min WHFB armé utvecklas och förhoppningsvis ge inspiration till er alla så ni också får tummen ur så vi kan lira en match!
Jag har bestämt mig för att spela Lizardmen och jag har snart 1000 poäng.
Så här ser min armélista ut (saker markerat med X är ej inhandlade):
1000 pts Lizardmen
Heroes
X Sarus scar-veteran 113 pts
General, Quetzl, Tzunki, great weapon, light armor & shield
X Skink priest 130 pts
Level 2, Dispel scroll
Core units
15 Saurus Warriors 210 pts
Musician, Standard Bearer and Spawning Champion
X 10 Skink Skirmishers 60 pts
X 12 Skink Skirmishers 72 pts
Special units
3 Kroxigors 174 pts
6 Cold One Riders 240 pts
Standard, musician
Totalt: 999 pts
I den här tråden kommer jag berätta för er hur min WHFB armé utvecklas och förhoppningsvis ge inspiration till er alla så ni också får tummen ur så vi kan lira en match!
Jag har bestämt mig för att spela Lizardmen och jag har snart 1000 poäng.
Så här ser min armélista ut (saker markerat med X är ej inhandlade):
1000 pts Lizardmen
Heroes
X Sarus scar-veteran 113 pts
General, Quetzl, Tzunki, great weapon, light armor & shield
X Skink priest 130 pts
Level 2, Dispel scroll
Core units
15 Saurus Warriors 210 pts
Musician, Standard Bearer and Spawning Champion
X 10 Skink Skirmishers 60 pts
X 12 Skink Skirmishers 72 pts
Special units
3 Kroxigors 174 pts
6 Cold One Riders 240 pts
Standard, musician
Totalt: 999 pts
Sticks and stones will break your bones, but a twenty feet fall will kill you all.
Idle hands are the Devil's playground.
- Chasper
Det tog lite tid innan jag kom på hur jag skulle måla min armé. Först målade jag skinnet grönt och skalet rött men de såg ut för mycket som orker så det sket sig. Istället har jag nu bestämt att måla dem med blå hud och starkt oranget skal. Jag kan måla mycket bättre än så här, men jag orkar inte lägga ner så mycket tid på armén. Jag tycker det är schysst table top, vad tycker ni?
Den är inte helt klar, ögonen ska målas samt det svarta på vapnet. Något tips på färg? Bara highlighta lite med grått? Han ska även få sköld...
Den är inte helt klar, ögonen ska målas samt det svarta på vapnet. Något tips på färg? Bara highlighta lite med grått? Han ska även få sköld...
Senast redigerad av Chasper den sön 06 maj 2007, 23:33, redigerad totalt 1 gånger.
Sticks and stones will break your bones, but a twenty feet fall will kill you all.
- Chasper
Meningen är absolut inte att skryta, snarare att uppmuntra andra 40k'are att också börja spela WHFB. Jag vet t.ex att Erik är på g med hans Tomb Kings...Vicvolta skrev:Snyggt målat! Men snacka om att gå med håven
- Skarpskytten
- Namn: Magnus Olofsson
Hmm, var är nu slumptabellen för olika former av sinnesjukdom ...Herr B skrev:När Olofsson har den minen på våra rollspelsmöten vet man att det är dags att evakuera rummet.
"Ingens träl, ingens tyran"
"Society in every state is a blessing, but government, even in its best stage, is but a necessary evil; in its worst state an intolerable one."
"Society in every state is a blessing, but government, even in its best stage, is but a necessary evil; in its worst state an intolerable one."
- Chasper
Ja, det hade varit schysst. Har du något tips? På Kroxigors har jag gjort pölar med trälim, typ lite träskliknande... Palmträd? Högt gräs?Mordlust skrev:Har du funderat på att göra baserna mer djungliga? Det svarta på svärdet är svårt att se vad det är fär något på bilden. Rent spontant håller jag med om grått. Ödlorna är färgglada nog som de är redan.
- Herr B
- Namn: Pär Birgander
Bra Johan, jag har själv börjat köpa upp lite lizardmen till en arme. Ska bli kul att testa något nytt och ju fler som spelar desto roligare.
Min tänka 2000p armé:
Saurus Scar Veteran, great weapon, light armour, shield,spawning of +1 i armour save, charm of 9" move. 128p
Skink Priest, lvl 2, dispell scroll, dieadem of spara 2 power/dispell tärningar. 160p
Skink Priest, lvl 2, dispell scroll. 125p
Core:
10 Saurusar, shields, musician. 136p
14 Skinks, scouts. 98p
14 Skinks, scouts. 98p
10 Skinks. 60p
10 Skinks. 60p
Speschull:
20 Saurusar, shields, full command, Sacred spawning of +1 armour save. 320p
6 Saurus Cavalery, full command, banner of mova 1t6" i magifasen. 400p
3 Kroxigors. 174p
Rare:
3 Salamandrar. 195p
Detta slutar på en 2090 poäng. Lite svårt att säga vad man ska banta bort innan man har spelat spelet dock så vi får se hur det blir.
Har funderat lite på färgschema också. Jag vill ha gula/oranga kroppar med något sorts mörk färg på scalsen, jag tänkte mörkt mörkt rött. Får se hur det blir.
Min tänka 2000p armé:
Saurus Scar Veteran, great weapon, light armour, shield,spawning of +1 i armour save, charm of 9" move. 128p
Skink Priest, lvl 2, dispell scroll, dieadem of spara 2 power/dispell tärningar. 160p
Skink Priest, lvl 2, dispell scroll. 125p
Core:
14 Skinks, scouts. 98p
14 Skinks, scouts. 98p
10 Skinks. 60p
10 Skinks. 60p
Speschull:
20 Saurusar, shields, full command, Sacred spawning of +1 armour save. 320p
6 Saurus Cavalery, full command, banner of mova 1t6" i magifasen. 400p
3 Kroxigors. 174p
Rare:
3 Salamandrar. 195p
Detta slutar på en 2090 poäng. Lite svårt att säga vad man ska banta bort innan man har spelat spelet dock så vi får se hur det blir.
Har funderat lite på färgschema också. Jag vill ha gula/oranga kroppar med något sorts mörk färg på scalsen, jag tänkte mörkt mörkt rött. Får se hur det blir.
"50 Cent got shot and still whines about it on stage. Teddy Roosevelt got shot mid-speech and didn't leave the stage until he finished."