Hejsan

Här kan du posta om du är Icke-Betalande medlem och om du har några frågor eller bara vill hälsa.
Användarens profilbild
Johannes
Auxilia - Tvångsrekryterad
Auxilia - Tvångsrekryterad
Inlägg: 5
Blev medlem: sön 21 sep 2008, 00:55
Namn: Johannes Vejby-Juulstrup
Ort: Kristianstad

Hejsan

Inlägg av Johannes »

Var med på D&D4e scenariot under spelhelgen och var ytterst nöjd med att spela med DMF. Är intresserad av ett medlemskap för någorlunda regelbundet spelande.

Jag bor i Kristianstad egentligen, men pendlar till Malmö regelbundet så att svänga inom Lund är no problemo.

Tidigare erfarenheter är Drakar och Demoner 5 och 6, lite Eon, lite Mutant (gamla), Star Wars Revised Core (den precis innan SAGA) Dungeons and Dragons 3.x samt nu D&D4E. Spelade även Warhammer Fantasy battles och 40k, dock är figurerna täckta av damm och färgerna igentorkade.

Spelledde en hel del i DoD, SW och D&D i tidigare dagar. Jag skulle vara väldigt intresserad av att spelleda i 4E ifall möjlighet finns, fast jag hade för mig Wyrmer skulle inleda en sådan kampanj och vet inte hur det skulle fungera ovanpå det isådanafall? I övrigt så är jag inte så kräsen och spelar gärna med i vilket som där möjlighet finns.

MVH Johannes Vejby-Juulstrup
Användarens profilbild
wyrmer
Auxilia - Tvångsrekryterad
Auxilia - Tvångsrekryterad
Inlägg: 1556
Blev medlem: tor 01 mar 2007, 20:17
Namn: Peter Werner
Ort: Malmö

Re: Hejsan

Inlägg av wyrmer »

Johannes skrev:Jag skulle vara väldigt intresserad av att spelleda i 4E ifall möjlighet finns, fast jag hade för mig Wyrmer skulle inleda en sådan kampanj och vet inte hur det skulle fungera ovanpå det isådanafall?
Planer finns, men de ligger nog relativt långt in i framtiden. Kör du igång en egen kampanj om du vill, det skulle säkert bli uppskattat.

I övrigt kan tilläggas att Johannes är en trevlig prick och en bra spelare, så jag kan rekommendera er att spela med honom.
"What the world needs is more geniuses with humility, there are so few of us left." —Oscar Levant
Användarens profilbild
Ichabod
Primiscrinius - Huvudadministrator
Primiscrinius - Huvudadministrator
Inlägg: 1348
Blev medlem: lör 24 feb 2007, 01:31
Namn: Ichabod Svensson
Ort: Lund
Kontakt:

Re: Hejsan

Inlägg av Ichabod »

Jag spelade med Johannes och kan intyga att han var en kunnig, kompetent och mycket rolig spelare.

Du är på min VIP-lista. ^___^
Hjälp till med utvecklingen av hemsidan på tips för dmfonline.se!

Bild
"The fact that a believer is happier than a skeptic is no more to the point than the fact that a drunken man is happier than a sober one." - George Bernard Shaw
Användarens profilbild
Johannes
Auxilia - Tvångsrekryterad
Auxilia - Tvångsrekryterad
Inlägg: 5
Blev medlem: sön 21 sep 2008, 00:55
Namn: Johannes Vejby-Juulstrup
Ort: Kristianstad

Re: Hejsan

Inlägg av Johannes »

Hå hå hå, sådant smicker :wub:
Användarens profilbild
Johannes
Auxilia - Tvångsrekryterad
Auxilia - Tvångsrekryterad
Inlägg: 5
Blev medlem: sön 21 sep 2008, 00:55
Namn: Johannes Vejby-Juulstrup
Ort: Kristianstad

Re: Hejsan

Inlägg av Johannes »

wyrmer skrev:Planer finns, men de ligger nog relativt långt in i framtiden. Kör du igång en egen kampanj om du vill, det skulle säkert bli uppskattat.
En egen kampanj i 4th edition hade varit av stort intresse isåfall. Vad jag behöver till detta är då 4-5 modiga äventyrare i jakt på guld, ära och skallar att krossa. Några frivilliga?
Användarens profilbild
Godeye
Auxilia - Tvångsrekryterad
Auxilia - Tvångsrekryterad
Inlägg: 1896
Blev medlem: sön 11 mar 2007, 17:27
Namn: Martin
Ort: Lund

Re: Hejsan

Inlägg av Godeye »

Johannes skrev:
wyrmer skrev:Planer finns, men de ligger nog relativt långt in i framtiden. Kör du igång en egen kampanj om du vill, det skulle säkert bli uppskattat.
En egen kampanj i 4th edition hade varit av stort intresse isåfall. Vad jag behöver till detta är då 4-5 modiga äventyrare i jakt på guld, ära och skallar att krossa. Några frivilliga?
Vill du ha spelare så finns det massor av folk. Kom ner till brädspelsdagarna (torsdagar och lördagar) och snacka med folk. Arkhan är en av dem på forumet som har bäst koll på rollspelarna och han är väl värd att prata med... dessutom brukar han vara intresserad att lira allt mellan himmel och jord.
Tänka rätt är stort
men tänka fritt är större
Användarens profilbild
Elrik
Auxilia - Tvångsrekryterad
Auxilia - Tvångsrekryterad
Inlägg: 4743
Blev medlem: lör 03 mar 2007, 11:30
Namn: Erik Lindholm
Ort: Banjoland

Re: Hejsan

Inlägg av Elrik »

jag vill ju någon gång prova 4ed, men lider ju lite av tidsbrist...åtminstone tills jag blir arbetslös igen.
Maestro of the lol-orgel.
.
Den inre röven. /Poesi by Ilg
Användarens profilbild
Johannes
Auxilia - Tvångsrekryterad
Auxilia - Tvångsrekryterad
Inlägg: 5
Blev medlem: sön 21 sep 2008, 00:55
Namn: Johannes Vejby-Juulstrup
Ort: Kristianstad

Re: Hejsan

Inlägg av Johannes »

Jag lär nog komma till lokalen på lördag och husera med 4e böckerna. Fritt fram för folk att kolla igenom dessa och ställa frågor om systemet.
Användarens profilbild
Elrik
Auxilia - Tvångsrekryterad
Auxilia - Tvångsrekryterad
Inlägg: 4743
Blev medlem: lör 03 mar 2007, 11:30
Namn: Erik Lindholm
Ort: Banjoland

Re: Hejsan

Inlägg av Elrik »

jag kan tyvärr inte närvara på lördag.. jobbar då.
Maestro of the lol-orgel.
.
Den inre röven. /Poesi by Ilg
Skriv svar