(Fel placerad RPG inlägg) Neotech

Här postar man om man vill anordna någon aktivitet på eller utanför lokalen, och söker deltagare.
Schnurra

(Fel placerad RPG inlägg) Neotech

Inlägg av Schnurra »

(Pga att jag är ny, ej hunnit med avgiften, men skall bli aktiv hoppas jag, så får det här hamna här)

Tjo alla glada och andra pessimister!

Jag är en ny student i staden lund och är himla sugen på rollspel. Kom in här på forumet och märkte att några dillade om att om det skulle vara Neotech så fick någon ta tag i det. Spelledare biten i Neotech kan jag ta hand om, men det behövs spelare...
Tänkt kampanj utspelar sig i Miami.. En stad som lever i skuggan av atombomben, inbördeskriget och maffia kriget på 40 talet. En stad som helt är slav under den starkes lag. Spelgruppen spelar ägarna av en liten privatdekarbyrå, eller vad ni nu gör den till?

Jag har spelat den här kampanjen hemma i Östergötland till och från de senaste 3 åren. Dock med samma spelrupp så finns en risk att jag har en väldigt ingrod syn på hur neotech regler och värld ser ut, men det får kompromissas fram. Jag vill inte på något sätt säga att jag är den bästa spelledaren, försöker så gott jag kan. Är dock väldigt liberal som spelledare, vilket innebär väldigt lösa äventyr. Så gör inte gruppen något så händer inget. Å andra sidan får alltid spelarna ta konsekvenserna av sitt handlande... Så därför lär det behövas åtminstonde någon van spelare, inte nödvändigtvis med vana från neotech men...

Mina kampanjer i Neotech brukar vara präglade av action och thriller, om jag skall försöka sätta någon titel på det. Vissa inslag från filmens värld, med sterotyper och dyilkt. Men aldrig på något sätt till en extrem.

Hoppas någon ser det här och har intresset.
Leroy

Re: (Fel placerad RPG inlägg) Neotech

Inlägg av Leroy »

Är i samma situation med avgiften så jag e glad att det placerades här. jag är definitivt intresserad. jag har stor allmän rollspelserfarenhet och är insatt i neotechs reglsystem (jag förutsätter att det e tvåan vi snackar om btw), måttligt insatt i världen (bara det som står i grundboken och det var ju inte så mycket). Skicka ett mail till gkindlund@hotmail.com så kan vi snacka mer.
Användarens profilbild
Mirwouk
Magister - Administrator
Magister - Administrator
Namn: Mattias Rehle

Inlägg av Mirwouk »

Jag har hyfsat god erfarenhet av NeoTech, och har ett antal av böckerna själv. Jag kan inte säga på förhand hur mycket tid jag kommer att ha då jag också anmält intresse för en Shadow Run-kampanj.
Dessutom spelleder jag en egen kampanj på tisdagkvällar och spelar i en annan som är på söndagar. Vidare så spelar jag poker på onsdagar men den är förhandlingsbar. Rollspel prioriteras.
"The avalanche has already started, it is too late for the pebbles to vote."
Schnurra

Inlägg av Schnurra »

Mirwouk skrev:Jag har hyfsat god erfarenhet av NeoTech, och har ett antal av böckerna själv. Jag kan inte säga på förhand hur mycket tid jag kommer att ha då jag också anmält intresse för en Shadow Run-kampanj.
Dessutom spelleder jag en egen kampanj på tisdagkvällar och spelar i en annan som är på söndagar. Vidare så spelar jag poker på onsdagar men den är förhandlingsbar. Rollspel prioriteras.
Det är egentligen inget problem. För att som jag har tänkt kampanjen(om den blir så) så kommer det finnas stora möjligheter att vara när man kan och känner för det. I och med att alla jobbar på byrån så kan ju karatärerna ha lite flextider, bara det finns någon på byrån så... Som exempel när jag spelade den här kampanjen hemma så hade jag nog upp till 8 olika karatärer med, i praktiken var det bara tre som var med kontinuelligt. Men självklart måste vi ju ha ett antal spelare så det går att spela överhuvudtaget.
Skriv svar