Shadowrun

Här postar man om man vill anordna någon aktivitet på eller utanför lokalen, och söker deltagare.
Användarens profilbild
Zarei
Auxilia - Tvångsrekryterad
Namn: Jakob Strasser

Shadowrun

Inlägg av Zarei »

Jag pratade med någon (kommer tyvärr inte ihåg vad du heter) i fredags kväll om att dra igång en Shadowrun-kampanj. Har själv inte spelat det sen 2nd ed kom ut så det vore riktigt kul. Några fler som är intresserade. Vi snackade om att köra med nya reglerna men att börja ca 2050.
kombat
Custos Castrorum - Nyckelbärare
Namn: Johan Ljungström

Re: Shadowrun

Inlägg av kombat »

ja det skulle vara intressant jag är gärna på. Georg va killen du snacka med tror jag
“Wuz betta den one choppa? Two choppas! Two choppas is one more… is one times da… is lots more fun! Waaagh!”
- Chopmo, Dung Heap Philosopher
Leroy

Inlägg av Leroy »

Japp Georg heter jag. Jag är ännu inte medlem och har inte råd att bli det den här månaden men eftersom jag nog kommer behöva några veckor innan jag kan komma igång med spelt så är det väl ganska lungt. Vi kommer som sagt att börja spela 2050 (dvs settingen för shadowrun 1) men med shadowrun 4s regler. Där de inte överlappar (främst decking) så får jag göra någon typ av konvertering (bör inte vara så svårt men jag har inte läst de gammla deckingreglerna på 10 år)
Jag hade tänkt att köra en ganska grundläggande kampanj till att starta med. Dvs man jobbar som shadowrunners och kör missions. Fördelen med det är att det inte behövs en fix spelgrupp utan spelarna kan växlas ut mellan uppdragen och att köra så i starten förenklar ochså för de som inte har tidigare erfarenhet av spelet. Allt eftersom så kan man introducera metaploten och mer närma sig ett kampanjspel om det känns motiverat.
Erfarenhet av spelet krävs inte och jag tror det blir roligare ju mindre insatt man är i världen eftersom det är roligare om man blir överaskad då ens rollpersoner stöter på någonting som inte är känt men som ändå står med i vissa böcker. Därför skulle jag föreslå att folk undviker att läsa på spelet och fluffet på nätet (om ni har tidigare erfarenhet så går det bra att spela i alla fall men det blir nog roligare för de andra om ni inte nämner saker som ni vet). Jag hade tänkt att bygga åtminstonde delvis på tryckta äventyr, så det uppskattas om de inte blir lästa (om ni nångonsins spelat ett äventyr som ni läst eller spelat tidigare så vet ni hur tråkigt det är).
Jag hade tänkt att lägga upp grundläggande regler samt fluff på google docs och allt eftersom även de rykten och nyheter om vad som händer i världen (och även möjligtvis rykten om vad er grupp varit inblandade i beroende på om det kommer ut).

Är ni intresserade så regga ett google docs konto (http://docs.google.com) och skicka ett mail till gkindlund@hotmail.com med en intresseanmälan samt gärna om du har tidigare erfarenhet av sr (och i så fall vad) så addar jag er till de mappar jag lägger upp.
Leroy

Inlägg av Leroy »

Tjo nu har vi fått ihop tre spelare. Bara en till behövs sen kan vi köra igång, notera att det går att hoppa in senare i kampanjen om ni inte kan just nu.
Användarens profilbild
Skarpskytten
Namn: Magnus Olofsson

Inlägg av Skarpskytten »

Kul med en ny spelgrupp!

Kontakta Erik Lindholm eller Elrik på forumet för hur det funkar med bokning av rollspelsrum. Det finns en tråd för det någonstans också.
"Ingens träl, ingens tyran"

"Society in every state is a blessing, but government, even in its best stage, is but a necessary evil; in its worst state an intolerable one."
Användarens profilbild
Iddefix
Namn: Nicklas Bengtsson

Inlägg av Iddefix »

Tjenar! Nicklas heter jag och e DMFare sen i måndags. träffade er för nån vecka sen och blev lite sugen på att prova på Shadowrun. Har spelat lite olika rollspel innan men dock inte detta. Bara det gamla zNes spelet om det har någon betydelse?
tror inte jag kan spela nu till helgen bara men brukar visstas nere på lokalen på måndags kvällar.
Användarens profilbild
Mirwouk
Magister - Administrator
Magister - Administrator
Namn: Mattias Rehle

Inlägg av Mirwouk »

Jag spelar gärna Shadow Run. Jag har spelat det förut men det var några år sen sist.
Jag kan förmodligen börja spela omedelbart, om det inte krockar med andra saker. Jag spelleder en egen kampanj på tisdagkvällar och spelar i en annan som är på söndagar. Förutom det så spelar jag poker på onsdagar men jag skulle nog prioritera Shadow Run före pokern.

Mattias "L85" Rehle
"The avalanche has already started, it is too late for the pebbles to vote."
Användarens profilbild
Zarei

Inlägg av Zarei »

Jag har inte heller jättegott om tid men kan iaf varannan onsdag resten av terminen.
Leroy

Inlägg av Leroy »

Jag får be om ursäkt att jag inte haft någon kontakt med folk de senaste veckorna. kombinationen av att jag varit sjuk och utan internettleverantör har gjort att det blev lite tyst. Jag hade tänkt att dyka upp på lokalen tidigt på lördag och om någon känner för att göra en rollperson så är det bara att dyka upp. Angående tidsbrist så är det tänkt som så att så länge man kan få ihop fyra personer + mig så kan man ha en spelomgång. det finns ingen fast spelargrupp eftersom kampanjen är uppdragsbaserad, det här är mest ett trevligt sätt att umgås och ett sätt för mig att träffa nytt folk. det kan tänkas att kampanjen utvecklas åt ett per seriöst håll senare men i starten så hade jag tänkt att ha en mer actioninriktad kampanj, det vill inte säja att jag inte uppskattar att folk rollspelar sina karaktärer men det är inte lika viktigt som i tex WoD.
kombat

Inlägg av kombat »

när är tidigt på lördag har praktik från kl 14.00 så om du är där vid typ 10 tiden kan jag vara där
“Wuz betta den one choppa? Two choppas! Two choppas is one more… is one times da… is lots more fun! Waaagh!”
Användarens profilbild
Mirwouk
Magister - Administrator
Magister - Administrator
Namn: Mattias Rehle

Inlägg av Mirwouk »

Jag kan också dyka upp på lördag och undrar även jag vad du menar med "tidigt". =)
"The avalanche has already started, it is too late for the pebbles to vote."
Användarens profilbild
ArneB
Namn: Anders Holm
Kontakt:

Inlägg av ArneB »

Lördagar passar mig helt okej generellt men inte just lördagen imorgon, om den nu var på tal ens.
Du kanske kan SPELA, men kan du KÖTTA?
Leroy

Inlägg av Leroy »

med tidigt menar jag väl ca kl 12 och stannar under hela dan typ så kom förbi då ni kan. innan 12 är jag dock knappast där men om du kan komma efter praktiken så kan vi ju ta det då.
Användarens profilbild
Iddefix
Namn: Nicklas Bengtsson

Inlägg av Iddefix »

Hade varit kul att vara med fortfarande men kan tyver inte idag... (sitter på jobb just nu 8)) men ska dit i morrn o titta lite på när grabbarna spelar lite 40k men hade kunnat smita undan en stund för att göra en karaktär om någon är där o hjälper mig?
Leroy

Inlägg av Leroy »

Jag kan komma in en sväng. vilken tid?
kombat

Inlägg av kombat »

är sjuk så kan tyvärr inte komma idag kanske kan göra karaktär en annan dag lycka till
Användarens profilbild
ArneB
Namn: Anders Holm
Kontakt:

Inlägg av ArneB »

Jag har redan gjort min karaktär förutom att han fortfarande är namnlös. Jag ska vara med på morgondagens 40kande så det vore trevligt att säga hej.
Du kanske kan SPELA, men kan du KÖTTA?
Användarens profilbild
Zarei

Inlägg av Zarei »

Kan vi försöka göra en google site med alla dokumenten och spelarnas info? Leroy kan du fixa det trots dålig uppkoppling eller ska jag göra det?
Leroy

Inlägg av Leroy »

Ska försöka. om alla som är klara med sin rp kan maila in det vore det ganska skönt för mig att ha btw. och jag uppskattar om folk har tänkt igenom saker som etnicitet, utseende, kön mm. så att jag vet hur jag beskriva er för varandra eftersom karaktärerna inte känner varandra sen tidigare. Har viss koll redan men det vore bra om man hade det på pappret. vi har nu sex man så vi kan defenetivt börja spela snart. antagligen någon gång i början av november. men som sagt är detta en öppen kampanj så efteranmälan går utmärkt och de som har uttryckt intresse tidigare kan ju höra av sig via mail eller pm så letar vi upp en tid och fixar rp.
Leroy

Inlägg av Leroy »

Siktar på att ta första spelomgången lördagen den 8. 4-5 spelare vore optimalt, först till kvarn gäller för anmälan. Dock finns det platser kvar i kampanjen så om det är någon som inte gjort en karaktär ännu och vill vara med så är det bara att ta kontakt med mig så ska vi nog fixa det. vi är hittills 7 spelare.
Skriv svar