Onlinepoker

Allting från poker till svälta räv.
Användarens profilbild
Ulvert
Auctoritas - Moderator
Auctoritas - Moderator
Inlägg: 2161
Blev medlem: sön 25 feb 2007, 14:08
Namn: Roger Johansson
Ort: Lund

Inlägg av Ulvert »

Tänkte skapa en tråd för onlinepoker, något som faktiskt ett större antal DMFare sysslar med nuförtiden. Tanken är att vi här ska kunna dela med oss av tips och erfarenheter (gnälla över bad beats etc). Tänkte börja pusha för en site som nästan är ett måst då man lirar på utländska pokerklienter:

http://www.bonuswhores.com

Börja f ö lira på Pokerloco.com, sjukt mycket fisk där och schyssta bonusar. =)
"People should not be afraid of their governments. Governments should be afraid of their people."

-Alan Moore m.fl.


"Nope, I can't go to Hell, Satan has a restraining order against me."
Användarens profilbild
drond
Auxilia - Tvångsrekryterad
Auxilia - Tvångsrekryterad
Inlägg: 133
Blev medlem: fre 02 mar 2007, 22:43
Namn: Christian Holmberg
Ort: ~/

Inlägg av drond »

Hur är Svenska Spel att spela på? Har registerat mig där nu, så att folk kan fiska mina låssaspengar ifrån mig.
d_(^^,)_b
Användarens profilbild
drond
Auxilia - Tvångsrekryterad
Auxilia - Tvångsrekryterad
Inlägg: 133
Blev medlem: fre 02 mar 2007, 22:43
Namn: Christian Holmberg
Ort: ~/

Inlägg av drond »

Har nu gätt mig ann att spela om riktiga pengar och ligger 36 kr plus, efter en nervpirrande och hårresande kväll. Min spelstill är väll liknande som nere på lokalen. I'll got not a fcuking clue what I am doing but hey its fun.
d_(^^,)_b
Användarens profilbild
Ulvert
Auctoritas - Moderator
Auctoritas - Moderator
Inlägg: 2161
Blev medlem: sön 25 feb 2007, 14:08
Namn: Roger Johansson
Ort: Lund

Inlägg av Ulvert »

Svenska spel är bra på kvällarna, lira mellan 18-23 ca: så ska du se att det blir nog du som sköter fiskandet. =)
"People should not be afraid of their governments. Governments should be afraid of their people."

-Alan Moore m.fl.


"Nope, I can't go to Hell, Satan has a restraining order against me."
Användarens profilbild
drond
Auxilia - Tvångsrekryterad
Auxilia - Tvångsrekryterad
Inlägg: 133
Blev medlem: fre 02 mar 2007, 22:43
Namn: Christian Holmberg
Ort: ~/

Re: Onlinepoker

Inlägg av drond »

Yay! Totalt ligger jag 200kr back på svenska spel :P
Är bäst på att göra bad bets och förlora allt.
d_(^^,)_b
kombat
Custos Castrorum - Nyckelbärare
Custos Castrorum - Nyckelbärare
Inlägg: 1601
Blev medlem: tis 27 feb 2007, 08:59
Namn: Johan Ljungström
Ort: Lund

Re: Onlinepoker

Inlägg av kombat »

spelade upp alla mina pengar jag hade på svenska spel på tialotter istället :P
“Wuz betta den one choppa? Two choppas! Two choppas is one more… is one times da… is lots more fun! Waaagh!”
- Chopmo, Dung Heap Philosopher
Användarens profilbild
drond
Auxilia - Tvångsrekryterad
Auxilia - Tvångsrekryterad
Inlägg: 133
Blev medlem: fre 02 mar 2007, 22:43
Namn: Christian Holmberg
Ort: ~/

Re: Onlinepoker

Inlägg av drond »

400 kr back på svenska spel. Dock även spelat lotto, köpt skaplotter och annat för pengarna. Samt har jag inte följt Rogers råd om att spela på vardagar mellan 18-23.

Sitter nu i Ubuntu Gnu/Linux (visserligen dual boot med Win XP ) och det finns ingen pokerklient för mitt operativsystem. Är ju bara så jobbigt att starta om datorn.

Annars vilka sidor (med tillhörande klient) är numera bra att spela på, om man nu orkar starta om datorn? Har tröttnat på att själv vara fisken i spelet. Vill gärna ha en med så låg insats som möjligt. 1kr/50 öre är i min smak lite för mycket då jag har en tendens att spela dagligen när jag väl spelar.

Ba'h blir nog en omstart nu och spel om låssaspengar.
d_(^^,)_b
Användarens profilbild
Pedersen
Auxilia - Tvångsrekryterad
Auxilia - Tvångsrekryterad
Inlägg: 1072
Blev medlem: tis 13 mar 2007, 23:18
Namn: Magnus Pedersen
Ort: De sju haven.
Kontakt:

Re: Onlinepoker

Inlägg av Pedersen »

Suck. Jag vill så gärna börja spela poker igen på internet men tiden tryter. Annat var det när man hade en 40-timmars arbetsvecka och kunde sitta och planera strategier och läsa på ordentligt under regniga dagar. Nu vet jag inte ens på vilken pokersajt min bankrulle ligger längre, eller om mitt neteller konto fortfarande existerar. :(
Men fördelen är att jag tycker jag blivit bättre på live no-limit (under mer berusade omständigheter), har dock fortfarande en enorm lucka i bildning vad gäller just no-limit.
Dessutom Ulvert, jag vet att jag frågat det förut men just short-handed limit spel är jag sjukt käs på. Har du förslag på bra och lättläst litteratur för just denna spelform? Har inte vågat prova det på länge eftersom jag fick så duktigt med spö varenda gång jag spelade just det. På den tiden jag lirade mycket på nätet försvann ju intresset (fiskarna) från 10-manna borden till förmån för 6-manna, och därmed fick jag svårare med en stadig inkomst på limit-spel eftersom jag inte kunde följa med stimmet in i huggsexan :(.
Till helgen ska jag nog kolla in mina konton igen tror jag.
Rock hard, ride free! - Judas Priest
Blixt och dunder och miljoner tyfoner - Kapten Haddock
Vissa lagar som syftar till att bekämpa kriminaliteten är ännu mera kriminella - Friedrich Engels
Användarens profilbild
Ulvert
Auctoritas - Moderator
Auctoritas - Moderator
Inlägg: 2161
Blev medlem: sön 25 feb 2007, 14:08
Namn: Roger Johansson
Ort: Lund

Re: Onlinepoker

Inlägg av Ulvert »

Pedersen skrev:Dessutom Ulvert, jag vet att jag frågat det förut men just short-handed limit spel är jag sjukt käs på. Har du förslag på bra och lättläst litteratur för just denna spelform? Har inte vågat prova det på länge eftersom jag fick så duktigt med spö varenda gång jag spelade just det.
Två bra pokerböcker. De behandlar dock inte enbart sexmannaspel. Har inte hittat ngn så specifik litteratur - men å andra sidan brukar jag inte leta efter det heller eftersom jag själv enbart spelar på nio- eller tiomannabord.

http://www.adlibris.com/se/product.aspx?isbn=0818406615
http://www.adlibris.com/se/product.aspx?isbn=1933060123

Fler böcker om onlinepoker:

http://www.adlibris.com/se/searchresult ... duct=False

Tipset för dagen är dock att byta spelsajt till en fiskrik sådan. För närvarande är http://www.bodoglife.com och http://www.mansionpoker.com bäst. Mest fisk där mellan 22-08.
"People should not be afraid of their governments. Governments should be afraid of their people."

-Alan Moore m.fl.


"Nope, I can't go to Hell, Satan has a restraining order against me."
Användarens profilbild
Pedersen
Auxilia - Tvångsrekryterad
Auxilia - Tvångsrekryterad
Inlägg: 1072
Blev medlem: tis 13 mar 2007, 23:18
Namn: Magnus Pedersen
Ort: De sju haven.
Kontakt:

Re: Onlinepoker

Inlägg av Pedersen »

Någon som har någon uppfattning om Pokertracker 3 jämfört med Pokertracker v2/Poker Ace Hud?
Vad gör 3:an som inte v2 gör, och vice versa?
Är det lönt att ge sig på 3:an trots att den inte funkar med Poker Ace Hud?
Rock hard, ride free! - Judas Priest
Blixt och dunder och miljoner tyfoner - Kapten Haddock
Vissa lagar som syftar till att bekämpa kriminaliteten är ännu mera kriminella - Friedrich Engels
Användarens profilbild
drond
Auxilia - Tvångsrekryterad
Auxilia - Tvångsrekryterad
Inlägg: 133
Blev medlem: fre 02 mar 2007, 22:43
Namn: Christian Holmberg
Ort: ~/

Re: Onlinepoker

Inlägg av drond »

Det är så här man ska ta dem :idea: :winner:
Bilagor
Efter detta fick man bara skithänder.
Efter detta fick man bara skithänder.
namnlös.JPG (222.63 KiB) Visad 20112 gånger
d_(^^,)_b
Skriv svar