Jag och fler med mig älskar mat. De flesta gillar dock mest att äta maten och är lite sämre på att laga den. Jag skulle vilja bli bjuden på andras favoritrecept och i gengäld kan jag tänka mig att laga mat till andra. Mina stekar och min brunsås är ju legendarisk... Jag föreslår därför att de som är intresserade av att laga mat diskuterar under vilka former en "middagsklubb" skulle kunna skapas.
En tanke är att de som är lite sämre på att laga mat kan "teama upp" (skala potatis, sköta inköp etc.) med någon som är bra och på detta sätt få tillgång till en dylik klubb.
Jag själv tänkte nog laga hjort- eller rådjursstek.
Senast redigerad av Godeye den mån 14 maj 2007, 14:48, redigerad totalt 1 gånger.
"Well I woke up Sunday morning, With no way to hold my head that didn't hurt. And the beer I had for breakfast wasn't bad, So I had one more for dessert."
"Well I woke up Sunday morning, With no way to hold my head that didn't hurt. And the beer I had for breakfast wasn't bad, So I had one more for dessert."
Godeye skrev:Vem är då på? Vem vill börja med sitt kulinariska mästerverk?
jag kan börja!! de fem första att anmäla sig är varmt välkomna hem till mig på torsdag kväll 1900. jag bjuder på huvudrätt hoppas på att någon kan tänka sig att bjuda på förrätt eller efterrätt. Vad som bjuds är såklart hemligt!
hmm kollade lite snett i kanlendern och inser nu att 8/6 är en fredag och att jag är upptagen då, så någon annan får nog köra första matlagningen
Hur blev det på fredagen... (8 juni), Jag ska på en studentmottagning i Hbg på dan men jag kommer gärna, alternativt låter folk komma hem till mig, och sörplar vin någonstans. Kanske ska jag ordna en vinprovning igen?
Maestro of the lol-orgel. . Den inre röven. /Poesi by Ilg