Nu på Lördag (den 15/11) hade jag och Jonas tänkt att bygga lite FOG/DBA terräng nere på lokalen (jag hoppas inte brädspelarna tar allt för illa upp).
Någon annan som är sugen på att dyka upp?
Tänkte köra en vända med bil till ett byggvaruhus på förmiddagen för att bunkra upp lite råmaterial.
Terrängbygge lördag 15/11
- Elrik
- Auxilia - Tvångsrekryterad
- Namn: Erik Lindholm
Re: Terrängbygge lördag 15/11
jag är tyvärr i stockholm då..
Maestro of the lol-orgel.
.
Den inre röven. /Poesi by Ilg
.
Den inre röven. /Poesi by Ilg
- lilljonas
- Namn: Jonas Svensson
Efter att ha inventerat hemma så har jag byggt en liten kom-i-håglista. Jag kommer ha med:
såg
trälim
filler
balsaträstänger i olika tjocklekar
finkornig flock, grönt och gult
"shrubbery"-flock, grönt, gult, rött
static grass
stor tub med billig svart akrylfärg
lite frigolit
knivar
all kartong jag kan få mina smutsiga fingrar på
Under veckan kommer jag försöka leta rätt på finkornig sand (zoo-affär?) och någon "billigare än Green Stuff" lera. Eventuellt så bygger jag lite historisk 28mm-terräng också, så alla som har något sorts terrängprojekt i tankarna oavsett fantasy/sci-fi eller skala är välkomna att hänga på.
såg
trälim
filler
balsaträstänger i olika tjocklekar
finkornig flock, grönt och gult
"shrubbery"-flock, grönt, gult, rött
static grass
stor tub med billig svart akrylfärg
lite frigolit
knivar
all kartong jag kan få mina smutsiga fingrar på
Under veckan kommer jag försöka leta rätt på finkornig sand (zoo-affär?) och någon "billigare än Green Stuff" lera. Eventuellt så bygger jag lite historisk 28mm-terräng också, så alla som har något sorts terrängprojekt i tankarna oavsett fantasy/sci-fi eller skala är välkomna att hänga på.
- Qvistus
- Namn: Johan Qvist
Jag har lufthärdande lera hemma som du gärna får använda. Skall bara kolla att jag förvarat den tillräckligt luftätt...
Jag tar även med
Jag tar även med
- Högdensitetsfrigolit
Frigolitskärare (behöver egentligen ny skärtråd men fungerar hyggligt)
Diverse verktyg
Diverse flock/sand
Ståltråd
- 4x 60cm x 60cm Masonitbräden för DBA, samma stuk som 40K borden på lokalen. För FOG tänkte jag att vi nöjer oss med de som redan finns så länge.
Ett par färger till ovanstående. Förslag till färg, fabrikat och typ mottages tacksamt. (Jag lutar nog mot att grunda mörkbrun - kanske med strukturfärg även om jag inte har någon erfarenhet av denna typ, *highlighta" ljusare brunt och sedan flocka fläckvis med static grass alternativt dutta fläckvis gröna partier)
En stor bit masonitskiva, (ca 2 mm) för att basa terräng
- lilljonas
Är det sådan där grå lera som kallas studielera? Jag har jobbat ganska mycket med sådan inom skulptering, men jag tror inte det funkar så bra för terräng iom att den är så skör samt att den ändrar storlek när den torkar. Eller är det någon annan sorts lera?
http://www.kinn.com/es/product/product. ... tId=170575
http://www.kinn.com/es/product/product. ... tId=170575
- rufsi
- Namn: Johan Bengtsson
Vad är det och är det kul?Qvistus skrev: FOG/DBA
guildmaster skrev:Känns som jag missade pilotavsnittet i denna TV-serie. Men jag gillar retard-gubbarna.
- lilljonas
Field of Glory: http://www.fieldofglory.com/rufsi skrev:Vad är det och är det kul?Qvistus skrev: FOG/DBA
DBA: http://fanaticus.org/DBA/index.html
Historiska figurslag, FOG med lite större armeer och DBA med lite mindre. Vi kommer spela 15mm, även om det går att köra med andra skalor. Det coola är att du kan köra det mesta fram tills man börjar slåss med krut, så vare sig du vill ha mongoler, khmerer eller vikingar så är det lugnt. FOG kräver lite mer investering i tid och pengar, men en DBA-arme kan du få ihop för 200-300 spänn och sisådär en månads målande.
Vi planerar att ha uppvisningsspel i början av december om du är nyfiken, eller så kan vi ha med lite böcker och figurer på lördag.
EDIT: mina hopliter än så länge:
- Qvistus
- Namn: Johan Qvist
eller två dagars målande om du inte är så perfektionistiskt lagd som vissa andra...lilljonas skrev: ... men en DBA-arme kan du få ihop för 200-300 spänn och sisådär en månads målande...