Ny i Lund!

Här kan du posta om du är Icke-Betalande medlem och om du har några frågor eller bara vill hälsa.
Användarens profilbild
Hastur
Auxilia - Tvångsrekryterad
Auxilia - Tvångsrekryterad
Inlägg: 55
Blev medlem: tis 11 nov 2008, 00:01
Namn: Carolina Pettersson
Ort: Malmö

Ny i Lund!

Inlägg av Hastur »

Hejhej! Jag heter Carolina, är ny i Lund och har rollspelsabstinens.
Jag hittade den här sidan för nån vecka sen, och tänkte att jag skulle gå och hälsa på er. Så jag försökte med det igår. Jag var och lallade runt i krokarna där det påstås att ni har er lokal, men jag hittade den inte! (kan bero på mitt urbotat dåliga lokalsinne...) Skulle därför behöva en mer exakt beskrivning på hur jag ska gå (om jag är välkommen vill säga) och gärna när det är säkert att ni ska ha öppet, så att jag slipper komma och hälsa på när ingen är där.
Undrar också om ni håller på med mycket rollspel eller bara massa figurspel? Brädspel är kul, men figurspel är inte riktigt min grej..

Tack så mycket på förhand!
Användarens profilbild
Zarei
Auxilia - Tvångsrekryterad
Auxilia - Tvångsrekryterad
Inlägg: 1183
Blev medlem: sön 24 feb 2008, 20:26
Namn: Jakob Strasser

Re: Ny i Lund!

Inlägg av Zarei »

Hej och välkommen till Lund.

Rollspel spelas (mest) i förbestämda grupper. Dessa brukar utannonseras här på forumet när de startas. Vet inte exakt vilka grupper som är öppna för nya spelare. Annars är det fritt fram att starta en egen grupp.

Brädspel spelas torsdagar från 18 och lördagar från 13. Då är det garanterat (om inte annat skrivs på forumet) öppet.

Här är en karta till lokalen:

http://www.hitta.se/ViewDetailsPink.asp ... sult=False

Om du hittar butiken i området (Handlarn) ska du bara gå tvärs över det lilla torget och över gatan. Där ligger det en lite lägre byggnad med en dörr som går ner i källaren. Där är vi.

Hoppas du tittar ner.
Användarens profilbild
Sadjev
Auxilia - Tvångsrekryterad
Auxilia - Tvångsrekryterad
Inlägg: 1935
Blev medlem: ons 07 mar 2007, 18:47
Namn: Axel Fagerstedt

Re: Ny i Lund!

Inlägg av Sadjev »

Onsdagar är det pokerkväll. Även om du inte är intresserad av poker så är det en bra dag att komma ner och säga hej då det brukar vara välbesökt.

Helgen 5-7 december är det spelhelg, se http://forum.dmfonline.se/viewtopic.php?f=21&t=1263, rekommenderas varmt.

Välkommen till Lund!
Spamming my way towards "Studerande bugbear"! Eller vad nu nästa steg är...
Användarens profilbild
Xian
Custos Castrorum - Nyckelbärare
Custos Castrorum - Nyckelbärare
Inlägg: 1825
Blev medlem: fre 23 maj 2008, 21:03
Namn: Christian Henriksson
Ort: Lund!

Re: Ny i Lund!

Inlägg av Xian »

Som en av de brädspelsansvariga vill jag bara säga att du är varmt välkommen att komma ner nu i morgon lördag om du bara vill ta en titt på vad vi håller på med. En hel del av de som brukar vara med lär finnas på plats även i morgon.

Naturligtvis är du minst lika välkommen att komma någon annan dag också, såväl torsdagkvällar som lördageftermiddagar. :)
Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.
Skriv svar