40K-turnering torsdagen 17 maj
- Nefrums
- Auxilia - Tvångsrekryterad
- Namn: Jeppa Resmark
jag spöade jockes tau med gående orcer
Senast redigerad av Nefrums den fre 18 maj 2007, 12:44, redigerad totalt 1 gånger.
Arguing on the internet is like competing in the Paralympics.
Even if you win, you are still retarded.
Even if you win, you are still retarded.
- Skarpskytten
- Namn: Magnus Olofsson
- Skarpskytten
- Namn: Magnus Olofsson
Hade vi levat i romarriket, hade nog senaten fått sammanträda och funder över om Jeppa skulle upphöjas till gud ..Elrik skrev:Det trodde alla andra med .
"Ingens träl, ingens tyran"
"Society in every state is a blessing, but government, even in its best stage, is but a necessary evil; in its worst state an intolerable one."
"Society in every state is a blessing, but government, even in its best stage, is but a necessary evil; in its worst state an intolerable one."
- Ludde Al-Khalifa
- Namn: Ludwig Rosengren
- bladerunner_35
- Namn: Björn Söderström
- Kontakt:
I alla andra sammanhang när det gäller impassable terrain (så vitt jag vet, jag antar att du pratar om Deep strike) blir enheten förstörd. Efter att ha kollat på Monolithens regler i codexen och FAQen kan jag inte hitta något som skulle motsäga detta. Det enda är att det i codexen uttryckligen sägs att den inte förstörs om den Deep strikar inom 1" till fientliga enheter. Min codex kan dock vara en gammal version. Varför skulle den inte förstöras?
"There is nothing else. Existence is random, has no pattern save what we imagine after staring at it to long."
The trouble with the world is that the stupid are cocksure and the intelligent are full of doubt.
The trouble with the world is that the stupid are cocksure and the intelligent are full of doubt.
- bladerunner_35
- Kontakt:
Så klart! Jag tyckte svaret var så enkelt att jag inte såg det självklara. Du har helt rätt. För en gångs skull är regelboken tydlig.Bizarro skrev:Det är bara på ett forum där jag såg någon hävda samma sak som du men fick mothugg med motiveringen: skimmer.
EDIT: För övrigt vore det schysst med en egen Huslista för DMF. Som alla 40K spelare vet finns det alltför många exempel som detta ovan. Ofta går det att fixa utan strul men särskilt i turneringssituationer skulle det vara skönt att ha något skrivet svart på vitt.
I fallet ovan ser jag personligen inga problem. Monolithen är en skimmer, skimmers kan hovra över all sorts terräng:
Skulle det inte gå att balansera figuren rent praktist får man märka ut den "riktiga" positionen på något sätt och utgå ifrån den tills Monolithen flyttar på sig. Ett senare problem är vad som händer om Monolithen blir immobilised över impassable terrain.......BigBlackBook p.61 skrev:As such, skimmers ignore terrain altogether when they move and can even end their move hovering over difficult or impassable terrain (but not over models).
Jag kan också passa på att rekommendera Adepticons FAQ. Det finns säkert många som inte gillar den, den är t.ex. inte officiel. Men trots allt är den det mest kompletta dokumentet jag har hittat för att lysa upp i GWs ganska mörka regelflora.
http://www.adepticon.org/files/40KFAQ_1.1.0.pdf
Senast redigerad av bladerunner_35 den lör 19 maj 2007, 19:41, redigerad totalt 1 gånger.
"There is nothing else. Existence is random, has no pattern save what we imagine after staring at it to long."
- Chasper
- Namn: Kasper Ornstein Mecklenburg
Swe FAQen är ganska schysst också. Adepticons ser dock också bra ut.
http://www.k.kth.se/niclas/current.htm
http://www.k.kth.se/niclas/current.htm
Sticks and stones will break your bones, but a twenty feet fall will kill you all.
Idle hands are the Devil's playground.
- bladerunner_35
- Kontakt:
Jag ser att Last Man Standing och Fearless har blivit klargjort i denna FAQen vilket behövdes. Jag har hört att den inte här helt bra men det kan nog sägas om alla icke-officiella regeldokument. Jag får läsa igenom den, tack för länken.
- Herr B
- Namn: Pär Birgander
Det har väll inget med saken att göra? vinner man så vinner man! Vann verkligen jeppa eller blev det bara lika?Elrik skrev:Fast ganska mycket berodde på Jockes ofrömåga att slå över 2 på en 6-sidig tärning... Jag har lite fotobevis som kommer dyka upp i en battle report.
"50 Cent got shot and still whines about it on stage. Teddy Roosevelt got shot mid-speech and didn't leave the stage until he finished."
- Chasper
- Namn: Kasper Ornstein Mecklenburg
Jeppa tog 6 poäng och Jocke 5. Så han vann. Men jag har aldrig alltså aldrig sett någon slå så dåligt som Jocke gjorde. Tror Erik fotade lite grann.Herr B skrev:Det har väll inget med saken att göra? vinner man så vinner man! Vann verkligen jeppa eller blev det bara lika?Elrik skrev:Fast ganska mycket berodde på Jockes ofrömåga att slå över 2 på en 6-sidig tärning... Jag har lite fotobevis som kommer dyka upp i en battle report.
Sticks and stones will break your bones, but a twenty feet fall will kill you all.