Intresserad

Här kan du posta om du är Icke-Betalande medlem och om du har några frågor eller bara vill hälsa.
Brandin

Inlägg av Brandin »

Tjena!

Jag är en sån här som gillar spel, men saknar kompisar (som vill spela med mig). Så har jag då hittat in på er sida och måste säga att det här låter ganska intressant...
Egentligen är jag nog mest intresserad av vanliga brädspel, som man hinner spela på en kväll utan större förberedelser. Dock har jag läst det mesta i Blood Bowl tråden och tycker det låter kul med en sådan turnering (har förvisso aldrig spelat Blood Bowl ordentligt och det är säkert minst femton år sedan jag provade och då vet jag inte om vi riktigt förstod de engelska reglerna). Sen är ju inte rollspel fel heller, om det skulle vara så ...

Hur funkar föreningen? Hur kommer man med etc...?
Användarens profilbild
Mordlust
Auxilia - Tvångsrekryterad
Auxilia - Tvångsrekryterad
Inlägg: 2157
Blev medlem: lör 03 mar 2007, 08:59
Namn: Bernard Christiansson

Inlägg av Mordlust »

Hej Brandin. Kul att du är intresserad av att spela spel med oss. Det lättaste sättet att komma med i föreningen är att dyka ner på lokalen och träffa de aktiva medlemmarna. Onsdagkvällar brukar det sitta folk på lokalen och spela poker. Annars kan du alltid kolla här på forumet om det är någon som letar efter spelare och haka på dem. I övrigt har lokalen telefonnummer 151819. Testa att slå en signal under sen eftermiddag/kväll och hör om det är någon som är där nere.

Medlem blir man för 150:-/år. Det kan man lösa med en styrelsemedlem på lokalen eller via postgiro. Det finns en tråd om det på forumet någonstans.

Välkommen ner!
What part of "Ph'nglui mglw'nafh cthulhu r'lyeh wgah'nagl fhtagn" don't you understand?
Användarens profilbild
Skarpskytten
Auxilia - Tvångsrekryterad
Auxilia - Tvångsrekryterad
Inlägg: 4074
Blev medlem: lör 03 mar 2007, 21:58
Namn: Magnus Olofsson
Ort: Jagent

Inlägg av Skarpskytten »

Hullo!

Spelhelgerna är oxå bra tilfällen att träffa och lära känna folk. Tyvärr var det precis en sådan, men håll ögonen öppna. Om du inte väljer att titta ned på vår lokal innan dess.

Om du vill vara med och spela Blood Bowl måste du fixa ett målat lag! Och jag har inte LOVAT att det blir en liga ... men det är min förhoppning att jag ska ha tid och ork. Om det blir en får du gärna var med.
"Ingens träl, ingens tyran"

"Society in every state is a blessing, but government, even in its best stage, is but a necessary evil; in its worst state an intolerable one."
Användarens profilbild
Godeye
Auxilia - Tvångsrekryterad
Auxilia - Tvångsrekryterad
Inlägg: 1896
Blev medlem: sön 11 mar 2007, 17:27
Namn: Martin
Ort: Lund

Inlägg av Godeye »

De medlemmar, som är på forumet, och som är lättast att snacka med om verksamhet (skicka ett mail till dem) är Elrik (spelar allt och mycket) , Bizzarro (40k samt rollspel) samt Arcan (brädspel). Dessa personer är ofta sugna på att lira.

Medlemmen Yavanna har en hel grupp av spelare som vill ha en spelledare.
Tänka rätt är stort
men tänka fritt är större
Brandin

Inlägg av Brandin »

Tackar för tipsen.
Skarpskytten skrev:Om du vill vara med och spela Blood Bowl måste du fixa ett målat lag! Och jag har inte LOVAT att det blir en liga ... men det är min förhoppning att jag ska ha tid och ork. Om det blir en får du gärna var med.
Skulle förstås vara trevligt att prova en gång först, innan man beställer ett lag och börjar måla .. om det kan finnas någon som sitter på två lag eller iaf ett att låna ut som man kan möta någon annan med?
Godeye skrev:De medlemmar, som är på forumet, och som är lättast att snacka med om verksamhet (skicka ett mail till dem)
Ska komma ihåg att gå tillbaka här kolla upp de föreslagna kontakterna om jag blir medlem. Innan dess kommer jag inte åt att se profiler
Användarens profilbild
Godeye
Auxilia - Tvångsrekryterad
Auxilia - Tvångsrekryterad
Inlägg: 1896
Blev medlem: sön 11 mar 2007, 17:27
Namn: Martin
Ort: Lund

Inlägg av Godeye »

Elrik är Trustenpresident, dvs. ansvarig för spellokalen. Ring ner till lokalen och be att få tala med honom. Han sitter ofta där och häckar... om du skickar mig ett mail (martingodaly (@)hotmail.com) så kan jag ge dig hans och de övrigas kontaktinfo.
Tänka rätt är stort
men tänka fritt är större
Skriv svar