Halloj!

Här kan du posta om du är Icke-Betalande medlem och om du har några frågor eller bara vill hälsa.
The Trollslayer

Halloj!

Inlägg av The Trollslayer »

Hej! Newbie på både forumet och Wh40k... Har ett gäng Space Orks dock, och är väldigt intresserad av att lira diverse brädspel. Har förmodligen endast möjlighet att titta in på helger, men ville kolla om det finns en chans att lira något?

EDIT: Kan jag inte svara i trådar för att jag är nybörjare eller? :cry:
EDIT2: Aha... "Här kan du posta om du är en icke-betalande medlem"... Så snopet!
Senast redigerad av The Trollslayer den mån 06 okt 2008, 21:59, redigerad totalt 2 gång.
kombat
Custos Castrorum - Nyckelbärare
Custos Castrorum - Nyckelbärare
Inlägg: 1601
Blev medlem: tis 27 feb 2007, 08:59
Namn: Johan Ljungström
Ort: Lund

Re: Halloj!

Inlägg av kombat »

på lördagar från kl 13.00 ska det vara öppet. Då liras det med mest brädspel med men annars kan man komma överens med någon annan om den vill spela 40k. Lycka till
“Wuz betta den one choppa? Two choppas! Two choppas is one more… is one times da… is lots more fun! Waaagh!”
- Chopmo, Dung Heap Philosopher
The Trollslayer

Re: Halloj!

Inlägg av The Trollslayer »

Grejen är bara, jag kan ju inte fråga någon annan! Jag är ju inte medlem ännu! Jag får väl helt enkelt hoppas att någon tittar in på denna tråden!
kombat
Custos Castrorum - Nyckelbärare
Custos Castrorum - Nyckelbärare
Inlägg: 1601
Blev medlem: tis 27 feb 2007, 08:59
Namn: Johan Ljungström
Ort: Lund

Re: Halloj!

Inlägg av kombat »

jo tyvärr är det så att man bara kan skriva på forumet om man är medlem. Jag spelar inte 40k själv så kan inte hjälpa dig med den biten, men förhoppningsvis tittar nån 40kare förbi
“Wuz betta den one choppa? Two choppas! Two choppas is one more… is one times da… is lots more fun! Waaagh!”
- Chopmo, Dung Heap Philosopher
Användarens profilbild
Elrik
Auxilia - Tvångsrekryterad
Auxilia - Tvångsrekryterad
Inlägg: 4743
Blev medlem: lör 03 mar 2007, 11:30
Namn: Erik Lindholm
Ort: Banjoland

Re: Halloj!

Inlägg av Elrik »

hejhej.
kul att du hittat till oss. som sagt så är lokalen öppen på lördagar och då spelas det främst brädspel, men ibland även figurspel. jag tror att du som icke-medlem kan skriva i arenan, där folk "söker efter spelare". Ett bra sätt att komma in i föreningen är annars att titta ner en lördag vid 13 och "hälsa på"

/Erik - styrelsemedlem med ansvar för verksamheten och lokalen.
Maestro of the lol-orgel.
.
Den inre röven. /Poesi by Ilg
Användarens profilbild
Zarei
Auxilia - Tvångsrekryterad
Auxilia - Tvångsrekryterad
Inlägg: 1183
Blev medlem: sön 24 feb 2008, 20:26
Namn: Jakob Strasser

Re: Halloj!

Inlägg av Zarei »

Tror det ska gå att posta i Arenan. Där kan man höra sig för om någon vill spela. Brädspel spelas på lördagar från 13, för det mesta.
The Trollslayer

Re: Halloj!

Inlägg av The Trollslayer »

Okej! Att jag tittar in någon dag är långt ifrån omöjligt! :)
Tackar för hjälpen.

EDIT: Vad jag väl egentligen ville kolla var att det fanns möjlighet att spela, och att bli ordentlig medlem på en lördag, vilket det verkar som, så än en gång: Tack för hjälpen! I'll see you there!

PS. But you won't see me... :ninja:
The Trollslayer

Re: Halloj!

Inlägg av The Trollslayer »

Tjena!
Allmän fråga: Någon på DMF som lirar Secrets of the Third Reich? Själv ska jag snart plocka hem ett startpaket tyskar!
Ironjens
Tribunus laticlavius - Ung general
Tribunus laticlavius - Ung general
Inlägg: 1499
Blev medlem: mån 28 apr 2008, 23:45
Namn: Jens Mattsson
Ort: Lund
Kontakt:

Re: Halloj!

Inlägg av Ironjens »

Jag har skaffat reglerna och håller på att plöja dem, men jag har för fullt upp med 40k för att orka skaffa några figurer...
Orks - putting the laughter into manslaughter

När Jeppa är borta dansar Jens på bordet - Bästa DMFare på Gothcon 2010!
Skriv svar