Medlemsdatorer - SKÄRPNING!

Här finns snacket om de senaste spelen, och hur man spelar dem.
Användarens profilbild
Ichabod
Primiscrinius - Huvudadministrator
Primiscrinius - Huvudadministrator
Inlägg: 1348
Blev medlem: lör 24 feb 2007, 01:31
Namn: Ichabod Svensson
Ort: Lund
Kontakt:

Medlemsdatorer - SKÄRPNING!

Inlägg av Ichabod »

Många har tjatat på mig att få igång medlemsdatorerna.

Roger och jag (framförallt roger) har lagt ner hundratals timmar på att få upp de maskinerna som står där nere nu. En av datorerna stod där inte mer än i några veckor innan någon fjant laddade in virus på den (ja, jag vet vilka det var). Det var säkert inte med vilja såklart, men från och med nu kommer jag var STENHÅRD med utdelandet av rättigheter och lösenord då det inte skötts som det är nu. Vill ni ha kvar möjligheten att surfa på datorerna så får ni ta hand om dom lite bättre och inte klicka på vad som helst på internet. Detta är gemensama datorer som vi måste behandla väl.

Jag har helt tagit bort internetfunktionen på en av datorern (den längst till vänster) tills vidare, då det nu krävs ganska många timmars arbete att rensa och installera om allting på datorn. Vill ni surfa får ni göra det på de två hela till höger.

För övrigt kan jag tillägga att Roger idag installerade många nya härliga spel på datorerna, nu kan det spelas dota, CS, Warcraft 3 och Fallout 3 m.m.... MER SPEL TILL FOLKET! (och tack till Roger igen)
Hjälp till med utvecklingen av hemsidan på tips för dmfonline.se!

Bild
"The fact that a believer is happier than a skeptic is no more to the point than the fact that a drunken man is happier than a sober one." - George Bernard Shaw
Användarens profilbild
Ichabod
Primiscrinius - Huvudadministrator
Primiscrinius - Huvudadministrator
Inlägg: 1348
Blev medlem: lör 24 feb 2007, 01:31
Namn: Ichabod Svensson
Ort: Lund
Kontakt:

Re: Medlemsdatorer - SKÄRPNING!

Inlägg av Ichabod »

Nu har jag tillslut efter många om och men lyckats få tid att mecka med datorerna. Den dator som var virusdrabbad är nu ominstallerad och ren och jag skulle uppskatta om det inte behöver göras igen.

Dator nummer två gick tyvärr inte att laga då hårddisken var sönder, men vi har garanti kvar så vi kommer att få en ny HD.

SNÄLLA TA HAND OM VÅRA FINA DATORER!

PS/ Jag behöver någon med färska World of Warcraft-skivor så vi kan installera det på datorerna.
Bilagor
n646747563_1737608_4480.jpg
n646747563_1737608_4480.jpg (55.7 KiB) Visad 3057 gånger
Hjälp till med utvecklingen av hemsidan på tips för dmfonline.se!

Bild
"The fact that a believer is happier than a skeptic is no more to the point than the fact that a drunken man is happier than a sober one." - George Bernard Shaw
Skriv svar