Finns det händelsevis någon där ute som skulle vara intresserad av att spela/prova på TCS - Leros? Jag har ett ex liggande och letar alltid efter tillfällen att damma av det.
TCS står för Tactical Combat System och är ett "blippspel" av The Gamers. Varje hex motsvarar 125 meter, varje (dags)runda 20 minuter och enheterna är plutoner eller individuella fordon. Leros täcker tyskarnas invasion av den grekiska ön Leros hösten 1943. I ett försök att få Turkiet att gå in aktivt i andra världskriget lät Churchill brittiska styrkor landa på flera av de grekiska öarna. Hitler, som fruktade flygräder mot oljefälten runt Ploesti, reagerade snabbt och sände små men vältränade styrkor med starkt flygunderstöd för att återta öarna.
TCS - Leros
- Elrik
- Auxilia - Tvångsrekryterad
- Namn: Erik Lindholm
Re: TCS - Leros
Är TCS likt OCS, fast mindre? Jag vill minnas att jag gillade ocs.. Även Mawno och skarpskytten har visat visst intresse för ocs.
Maestro of the lol-orgel.
.
Den inre röven. /Poesi by Ilg
.
Den inre röven. /Poesi by Ilg
- Qvistus
- Namn: Johan Qvist
Jag har bara spelat OCS en enda gång men vad jag kan minnas så har de en hel del likheter (OCS, Operational combat series, TCS, Tactical Combat series). De är ju båda utvecklade av The Gamers.
I TCS slipper du att hålla redan på supply etc, men i gengäld får du pilla lite med LOS (speciellt på den mycket kuperade ön Leros) och command and control. Jag spelar gärna OCS också om någon på klubben kan skaka fram ett av spelen? Annars skulle jag gärna spela ett introduktions scenario TCS med eventuella intresserad någon kväll/helgdag i januari.
I TCS slipper du att hålla redan på supply etc, men i gengäld får du pilla lite med LOS (speciellt på den mycket kuperade ön Leros) och command and control. Jag spelar gärna OCS också om någon på klubben kan skaka fram ett av spelen? Annars skulle jag gärna spela ett introduktions scenario TCS med eventuella intresserad någon kväll/helgdag i januari.
- mawno
- Namn: Emanuel Meramveliotakis
Låter kul, jag är intresserad av att vara med. Har dock aldrig varit en fena på OCS reglerna och det är ett bra tag sen jag spelade...
Sweet Krishna, shake that rupee maker!
- Qvistus
- Namn: Johan Qvist
Hehe, det var ett tag sedan jag spelade också så jag lovar att stå för regelläsandet. Något datum som passar er för ett introduktionsscenario? Mina närmaste helger är lite fulla för tillfället med undantag för söndagen den 17/1. Annars skulle en vardag fungera bra för mig också. vad sägs om nästa torsdag, den 15/1?