Ny lokal i Svedala

Här kan alla snacka om vad som helst som faller er in.
Användarens profilbild
Kriss
Auxilia - Tvångsrekryterad
Auxilia - Tvångsrekryterad
Inlägg: 33
Blev medlem: tis 25 sep 2007, 13:29
Namn: Kriss Andsten
Ort: Suedala

Ny lokal i Svedala

Inlägg av Kriss »

Vi gjorde nyligen slag i saken och skaffade oss ett hobbyrum som raskt håller på att inredas som spellokal eftersom det saknas dylika på vettigt avstånd (trots goda intentioner så har jag insett att i alla fall jag är för lat för att släpa mig till DMF/Lund på en vardagskväll - det faktum att jag tokfailat det senaste.. hrm.. året talar nog för det i alla fall).

Tanken är att man kan spela eller bara sitta och fnula med diverse projekt inom hantverk och spel. Vi kommer också försöka binda upp lite folk lokalt i Svedala och suga in dem i figurspelssvängen. Tillväxt inom hobbyn is the shit, och lyckas vi ragga lite folk så är det ju klart mer motiverat att bila över till spelhelger och dylikt än det är att att göra det alldeles allena. DMF'are i krokarna är välkomna att titta förbi.

Vi finns på http://www.solvarg.se/ och telefonnumret till lokalen är 040-6935879 alternativt solvarg.se på Skype. Lokalen ligger på Gjuterigatan 12 i Svedala - 200 meter från stationen och stortorget samt med goda parkeringsmöjligheter, speciellt kvällstid (vi bor i princip granne med en pendlarparkering).