Rackhams AT-43 - demo och spel

Warhammer 40k, Warzone och allting som rör krig med målade arméer.
Användarens profilbild
bladerunner_35
Auxilia - Tvångsrekryterad
Auxilia - Tvångsrekryterad
Inlägg: 1196
Blev medlem: lör 31 mar 2007, 12:08
Namn: Björn Söderström
Ort: Landskrona
Kontakt:

Inlägg av bladerunner_35 »

Var hälsad,

för en tid sedan upptäckte jag ett som jag tycker strålande figurspel. Tyvärr finns det inte så många som lirar det (läs ingen) och jag tänkte försöka sälja in det hos DMFs figurspelare medelst lite demos. Förhoppningsvis kan jag övertyga åtminstone någon att börja med ännu en alltför dyr hobby.....

Lite kort om AT-43:

I jämförelse med 40K har AT-43 två stora fördelar; dels reglerna som är mycket snabba, genomtänkta och ger, i mitt tycke, större taktiskt djup än 40k, och dels att AT-43 är PREPAINTED. Den sistnämna fördelen kan lika gärna ses som en nackdel, och många vänder sig mot AT-43 av just den anledningen.

Generellt har AT-43 snabbats upp och många moment har försvunnit, till exempel mäter man avståndet från ledare till ledare snarare än per modell och armeskapandet är strukturerat ganska olikt från 40K. Något grovt kan sägas att matcherna inte i lika stor utsträckning avgörs då listorna skapas utan på spelbordet. Här bör jag tillägga att jag inte menar att avskriva 40K som ett dåligt spel - mina Death Guards kommer alltid vara min första armé. Dock är AT-43 ett utmärkt alternativ, särskilt då man inte behöver lägga ned tid på att bygga och måla ännu en armé för att spela. Större delen av reglerna finns för nedladdning på hemsidan och där kan man också se arméer och kort med stats.

Jag fortsätter gärna diskutera fördelar och nackdelar med AT-43 om någon så vill men det bästa är ändå att låta spelet tala för sig själv på spelbordet. Jag har två hyffsat stora och jämna arméer och står beredd att ge just Dig en personlig demonstration. Det bästa är om två vill testspela mot varandra. Vänta inte, ring så spelar jag!

;)

Hemsida: http://www.at-43.com

Officiellt forum: http://en-forum.at-43.com
"There is nothing else. Existence is random, has no pattern save what we imagine after staring at it to long."

The trouble with the world is that the stupid are cocksure and the intelligent are full of doubt.