Call of Cthulhu äventyr sökes!

Allting som har med gammalt hederligt pappersrollspel att göra.
Användarens profilbild
Skarpskytten
Auxilia - Tvångsrekryterad
Auxilia - Tvångsrekryterad
Inlägg: 4074
Blev medlem: lör 03 mar 2007, 21:58
Namn: Magnus Olofsson
Ort: Jagent

Call of Cthulhu äventyr sökes!

Inlägg av Skarpskytten »

Jag ska köra en kortare CoC-kampanj med ett gäng kollegor framöver. Jag letar efter CoC-supplement som innehåller ett par eller fler äventyr som går att spela på en till tre kvällar. (Kampanjer av modellen "resta-över-fyra-kontinenter-för-att-rädda-världen" är i detta sammanhang inte intressanta.) Är det någon som har några tips på bra supplement? Arkhan? Kingsport? Andra?
"Ingens träl, ingens tyran"

"Society in every state is a blessing, but government, even in its best stage, is but a necessary evil; in its worst state an intolerable one."
Användarens profilbild
Mordlust
Auxilia - Tvångsrekryterad
Auxilia - Tvångsrekryterad
Inlägg: 2157
Blev medlem: lör 03 mar 2007, 08:59
Namn: Bernard Christiansson

Re: Call of Cthulhu äventyr sökes!

Inlägg av Mordlust »

Horror´s Heart är bra att börja med. Det är det som utspelar sig i Montreal. Lite Edgar Allen Poe, lite varulvar och en kult som dyrkar en snabelprydd mythosgud. Vil du köra Cthulhu Now innehåller Unseen Masters tre riktigt bra äventyr som kan länkas samman.
What part of "Ph'nglui mglw'nafh cthulhu r'lyeh wgah'nagl fhtagn" don't you understand?
Användarens profilbild
Skarpskytten
Auxilia - Tvångsrekryterad
Auxilia - Tvångsrekryterad
Inlägg: 4074
Blev medlem: lör 03 mar 2007, 21:58
Namn: Magnus Olofsson
Ort: Jagent

Re: Call of Cthulhu äventyr sökes!

Inlägg av Skarpskytten »

Mordlust skrev:Horror´s Heart är bra att börja med. Det är det som utspelar sig i Montreal. Lite Edgar Allen Poe, lite varulvar och en kult som dyrkar en snabelprydd mythosgud. Vil du köra Cthulhu Now innehåller Unseen Masters tre riktigt bra äventyr som kan länkas samman.
HH har jag spelat med Godeye som spelledare. Första delen var ruggit bra, men sedan tyckte jag att det spårade ur lite väl mycket, med varulvs-maffian och gud vet vad.

UM har jag missat helt, verkar ha fått mycket bra press. Har du någon uppfattning om hur lång tid de olika delarna tar att spela igenom?
"Ingens träl, ingens tyran"

"Society in every state is a blessing, but government, even in its best stage, is but a necessary evil; in its worst state an intolerable one."
Användarens profilbild
Mordlust
Auxilia - Tvångsrekryterad
Auxilia - Tvångsrekryterad
Inlägg: 2157
Blev medlem: lör 03 mar 2007, 08:59
Namn: Bernard Christiansson

Re: Call of Cthulhu äventyr sökes!

Inlägg av Mordlust »

Hade kunnat kolla, men jag lånade ut min bok för snart sju år sedan. :(
What part of "Ph'nglui mglw'nafh cthulhu r'lyeh wgah'nagl fhtagn" don't you understand?
Användarens profilbild
Elrik
Auxilia - Tvångsrekryterad
Auxilia - Tvångsrekryterad
Inlägg: 4743
Blev medlem: lör 03 mar 2007, 11:30
Namn: Erik Lindholm
Ort: Banjoland

Re: Call of Cthulhu äventyr sökes!

Inlägg av Elrik »

Det verkar kanske ta ganska lång tid att spela då..
Maestro of the lol-orgel.
.
Den inre röven. /Poesi by Ilg
Användarens profilbild
Mordlust
Auxilia - Tvångsrekryterad
Auxilia - Tvångsrekryterad
Inlägg: 2157
Blev medlem: lör 03 mar 2007, 08:59
Namn: Bernard Christiansson

Re: Call of Cthulhu äventyr sökes!

Inlägg av Mordlust »

Elrik skrev:Det verkar kanske ta ganska lång tid att spela då..
Det kan man kanske säga...
What part of "Ph'nglui mglw'nafh cthulhu r'lyeh wgah'nagl fhtagn" don't you understand?
Användarens profilbild
Qvistus
Auxilia - Tvångsrekryterad
Auxilia - Tvångsrekryterad
Inlägg: 336
Blev medlem: mån 28 apr 2008, 15:24
Namn: Johan Qvist

Re: Call of Cthulhu äventyr sökes!

Inlägg av Qvistus »

Ett av äventyren i Mansion of Madness är en av mina absoluta CoC favoriter. Jag kommer inte ihåg titeln men settingen är ett asylum på en enslig ö... Dramaturgiskt är det utmärkt för en lång (!) one-nighter (eller kanske två tillfällen) då handlingens, rummets och tidens enhet är väl bevarade. Gillar man som SL att spela galna, skruvade och senila karaktärer så ger äventyret ett utmärkt tillfälle.

Det faktiska monstret i äventyret är lite tråkigt och modifieras/byts med fördel ut, eller ännu bättre: kanske aldrig konfronteras direkt?

Du får gärna låna supplementet, jag har det hemma i bokhyllan.

p.s off-topic varning: Någon som är intresserad av att spela Mask of Nyarlathothep förrästen? Jag kan tänka mig att spelleda det över sensommar/höst. d.s.
Användarens profilbild
Elrik
Auxilia - Tvångsrekryterad
Auxilia - Tvångsrekryterad
Inlägg: 4743
Blev medlem: lör 03 mar 2007, 11:30
Namn: Erik Lindholm
Ort: Banjoland

Re: Call of Cthulhu äventyr sökes!

Inlägg av Elrik »

Jag skulle definitivt vara intresserad av det.
Maestro of the lol-orgel.
.
Den inre röven. /Poesi by Ilg
Skriv svar