Ljungberg berättar vad som hände när domaren ville prata med lagkaptenerna efter skandalen på parken:
Domaren sa: jag kommer att bryta matchen.
Ljungberg: Men vi hade fått straff, så vi skulle vunnit med 4-3, glöm inte det!
Ett sådant uttalande kan bara komma från en sann moron som sedan berättade att han blev trött av att springa och därför lät erfarenheten göra jobbet.
Tulle sa en gång när vi pratade om att dmfare hade dåligt rykte i konvents-sverige att vi har tappat lite av den moronska andan som handlar om att vara "på ett lite självironiskt sätt överlägsen och bäst". Ljungberg uppfyllde detta med sin fantastiskt roliga kommentar.
Håkan, sveriges näst bästa 40k-spelare, som hade den goda smaken att bjuda mig på öl och whisky efter att jag spöat honom två gånger i rad i fantasy sa: "Det där är nästan något som en Dmfare skulle ha sagt."
Jag vet inte om det räknas men jag skulle vilja nominera Ljungberg till Hedersmoron på något sätt. Hans förmåga att dribbla lite sakta bredvid en arg dansk för att bli tacklad och få frispark (erfarenheten som sagt) borde vara varje moron avundsvärd.
Bäst av allt (förutom massor av mål och kul fotboll) var nog Lagerbäck (mannen som får E-type att låta som pavarotti när det gäller att hålla en ton): En lite för underhållande match...
Ljungberg till hedersmoron!!!
- Abdul Alhazred
- Auxilia - Tvångsrekryterad
- Namn: Anders Ilg