Jag tyckte först att b) låter vettigast men vid närmare eftertanke kan nog även a) med parry vara ok. Jag är öppen för båda.
Nedtonade crittabeller är utmärkt. Jag är för.
Mordheim drar i österled
- lilljonas
- Auxilia - Tvångsrekryterad
- Namn: Jonas Svensson
Re: Mordheim drar i österled
Jag är också mest sugen på b) eller a).Qvistus skrev:Jag tyckte först att b) låter vettigast men vid närmare eftertanke kan nog även a) med parry vara ok. Jag är öppen för båda.
Anledningen att jag gnäller över halberds är inte så mycket för att jag har några själv, efter att min youngblood dog har jag bara en halberd i mitt gäng. Jag tänker mer på om man skall göra vettiga regler för krigsmunkar, som kommer ha naginata som sitt signaturvapen. Antagligen kommer jag lösa det genom att ge dem någon sorts skill som gör dem bättre på att slåss med dem, i stället för att göra naginatan bättre över hela brädet. Så då passar lösning b bättre, iom att den hjälper till att balansera tvåhandssvärd och spjut också. Fler fåglar med samma sten så att säga.
- Elrik
- Namn: Erik Lindholm
B känns vettigast.lilljonas skrev:Jag är också mest sugen på b) eller a).Qvistus skrev:Jag tyckte först att b) låter vettigast men vid närmare eftertanke kan nog även a) med parry vara ok. Jag är öppen för båda.
Anledningen att jag gnäller över halberds är inte så mycket för att jag har några själv, efter att min youngblood dog har jag bara en halberd i mitt gäng. Jag tänker mer på om man skall göra vettiga regler för krigsmunkar, som kommer ha naginata som sitt signaturvapen. Antagligen kommer jag lösa det genom att ge dem någon sorts skill som gör dem bättre på att slåss med dem, i stället för att göra naginatan bättre över hela brädet. Så då passar lösning b bättre, iom att den hjälper till att balansera tvåhandssvärd och spjut också. Fler fåglar med samma sten så att säga.
Hur många fåglar krävs för att bära en lagom stor sten? Afrikanska svalor tänker jag på då.
Maestro of the lol-orgel.
.
Den inre röven. /Poesi by Ilg
.
Den inre röven. /Poesi by Ilg
- Iddefix
- Namn: Nicklas Bengtsson
Om jag är en sydafrikansk svala så lägger jag oxå min sten på förslag: B
ps. nån som har några ideèr på hur man kan samurajaupp lite WFB zombies till lite mer japanzombies?
Undead warband hade varit kul kanske?
ps. nån som har några ideèr på hur man kan samurajaupp lite WFB zombies till lite mer japanzombies?
- lilljonas
Japanzombies? Då tänker jag direkt på Onimusha:Iddefix skrev:Om jag är en sydafrikansk svala så lägger jag oxå min sten på förslag: B
Stråhattar och konformade hjälmar, eller samurajhjälmar (kanske med hjälp av West Winds lösa samurajhuvuden), lösa orentaliska vapen från The Assault Group, rustningsdelar av Green Stuff, rygg-flaggor (finns från måna tillverkare, Perry Miniatures etc). Skulle kunna fungera.
När det gäller traditionella japanska spökhistorier så rekommenderar jag starkt filmen Kaidan om man kan få tag på den. Gammal som gatan med fyra kortare historier, och framför allt den tredje, "Hoichi the Earless", är en väldigt snygg filmatisering av en av de mest klassiska spökhistorierna i Japan. Jag har den på min hårddisk om någon är nyfiken.
- lilljonas
*spikar upp ett anslag för alla spelare*
Jag har nu luskat fram alla Town Cryer (tidning med extra uppdrag, regler etc) i pdf-form. Om jag inte tittar på Blood Bowl på söndag så kommer jag rota igenom dem efter trevliga regler att införliva, framför allt är jag nyfiken på om deras encampments (motsvarande Necromundas territorier) skulle vara kul att konvertera.