Bilder på Secrets of the Third Reich demot 30/5

Warhammer 40k, Warzone och allting som rör krig med målade arméer.
Anatoli

Bilder på Secrets of the Third Reich demot 30/5

Inlägg av Anatoli »

Var en trevlig demo dag på DMF, och får tacka igen för den grillade maten ^_^

Ett bräde bestod av en skyttegrav med granatkastare som sköttes av amerikanska soldater, en tysk pluton skulle slå ut deras ställningar. Har man sett Band of Brothers, avsnitt 2 så vet man vad jag snackar om.

Det andra brädet var ett öppnare scenario, Search & Recover, med 3 objektiv som gav victory points. Objektivet i mitten bestod av en förrymd dåre som sett lite för mycket - och som rörde sig 1D6+scatter dice i början av varje runda. En kul grej var att det även började zombies kring dem 2 andra objektiven och att det kom in nya zombies på 4+ i slutet av varje runda från lite olika riktningar. Plutonerna som möttes bestod av Sovjetiska trupper och Polska soldater i brittisk tjänst.

Bild
Bild
Bild
Bild
Bild
Bild
Bild
Bild
Bild
Bild
Bild
Bild
Bild
Bild
Bild
Bild
Bild
Bild
Bild
Bild
Bild
Användarens profilbild
Insanoflex
Auxilia - Tvångsrekryterad
Namn: Max Zeromski

Re: Bilder på Secrets of the Third Reich demot 30/5

Inlägg av Insanoflex »

Sjukt ball spel! Funderar starkt på att börja köra det när min ekonomi börjar komma igång.
''Om jag inte skulle vara sheriffen i stan skulle han som inte vara sheriffen inte kunna ha makt! Det är jag som är sheriffen i stan!!'' [/ \ / \ / \]*
*hand-rörelser
Användarens profilbild
Zarei
Namn: Jakob Strasser

Inlägg av Zarei »

Scenariot var kul men helt omöjligt för anfallaren.
Anatoli

Inlägg av Anatoli »

Jag kan hålla med om att det är väldigt svårt för en nybörjare att lyckas som anfallare när man inte riktigt vet hur allt funkar. Hade man prövat 2ggr som anfallare så hade man nog ändrat taktik. Dock har vi redan diskuterat hur man ska göra det här scenarior lite lättare för anfallaren när det används till demo spelningar, en tanke var att låta anfallaren få förstärkningar när han förlorat x-antal % av sin anfallsstyrka.

Om vi skulle komma förbi och demospela igen så har jag idéer till lite mindre och mer snabbspelade scenarion - och då hade jag den här gången tagit med hela min samling så dem som var intresserade kunde kolla på det mesta ur SoTR sortimentet och modeller från övriga tillverkare, jämföra kvalité och skala etc.

En sak jag kom att tänka på precis, körde Pär försvararna med Light Personel Armour? För det är bara anfallarna som har det, båda sidorna är dock Veterans. Vi missade det en gång när vi provspelade det hemma hos Pär och det gör verkligen skillnad.
Skriv svar