Stalker

Här finns snacket om de senaste spelen, och hur man spelar dem.
Användarens profilbild
wyrmer
Auxilia - Tvångsrekryterad
Auxilia - Tvångsrekryterad
Inlägg: 1556
Blev medlem: tor 01 mar 2007, 20:17
Namn: Peter Werner
Ort: Malmö

Inlägg av wyrmer »

Jag har funderat på att börja spela det.

Ni som redan testat det, vilka positiva/negativa upplevelser och åsikter kan ni delge oss andra oupplysta stackare?

Det är förvisso kul att höra att ett spel är bra, men förklaringar till varför det är så bra hade varit ännu roligare.
"What the world needs is more geniuses with humility, there are so few of us left." —Oscar Levant
Användarens profilbild
Herr B
Auxilia - Tvångsrekryterad
Auxilia - Tvångsrekryterad
Inlägg: 1892
Blev medlem: tor 01 mar 2007, 17:47
Namn: Pär Birgander
Ort: Här

Inlägg av Herr B »

Du får väll dra ner det och testa. Jag är rädd att mitt grafikkort ska explodera om jag kör det.
"50 Cent got shot and still whines about it on stage. Teddy Roosevelt got shot mid-speech and didn't leave the stage until he finished."
Användarens profilbild
wyrmer
Auxilia - Tvångsrekryterad
Auxilia - Tvångsrekryterad
Inlägg: 1556
Blev medlem: tor 01 mar 2007, 20:17
Namn: Peter Werner
Ort: Malmö

Inlägg av wyrmer »

Jag håller på att skriva uppsats för tillfället och har tenta om lite drygt 2 veckor, så jag vågar inte spela det just nu.
"What the world needs is more geniuses with humility, there are so few of us left." —Oscar Levant
Användarens profilbild
Ulvert
Auctoritas - Moderator
Auctoritas - Moderator
Inlägg: 2161
Blev medlem: sön 25 feb 2007, 14:08
Namn: Roger Johansson
Ort: Lund

Inlägg av Ulvert »

AI:n är läskigt smart, och du kan glömma att spela på de högre svårighetsnivåerna. Det bästa med stalker är helt klart wasteland-känslan. Jag har varit nära att skita på mig ett flertal gånger när man smyger omkring i ödemarken under ett åskväder, ser knappt nånting, hör plötsligt ett morrande och blir sedan överfallen av en flock med muterade hundar. Har potential till att vara riktigt fett i multiplayer.

Bra urval av vapen, realistisk verklighetsmotor och möjligheter att alliera (och alienera) sig med olika fraktioner inom ödemarken. Ett tips: det är ingen god idé att bli ovän med militären - de har sjukt mycket resurser att sätta in mot dig. I retrospekt skulle jag inte granatat den där gränspatrullen. Men de hade ju bättre vapen än mig. Så kan man ju inte ha det. =)

Mindre bra är de olika subquests som man kan ta, oftast meningslösa och innebär bara en massa kringkutande över kartan för en belöning i pengar som man snart nog får väldigt mycket av hursomhelst.

Men all in all - ett sjukt bra spel. Grym stämning.
"People should not be afraid of their governments. Governments should be afraid of their people."

-Alan Moore m.fl.


"Nope, I can't go to Hell, Satan has a restraining order against me."
Användarens profilbild
Mordlust
Auxilia - Tvångsrekryterad
Auxilia - Tvångsrekryterad
Inlägg: 2157
Blev medlem: lör 03 mar 2007, 08:59
Namn: Bernard Christiansson

Inlägg av Mordlust »

Kan bara instämma med Roger. Har dock ingen aning om hur det funkar i multiplayer.
Senast redigerad av Mordlust den fre 30 mar 2007, 23:06, redigerad totalt 1 gånger.
What part of "Ph'nglui mglw'nafh cthulhu r'lyeh wgah'nagl fhtagn" don't you understand?
Användarens profilbild
Ulvert
Auctoritas - Moderator
Auctoritas - Moderator
Inlägg: 2161
Blev medlem: sön 25 feb 2007, 14:08
Namn: Roger Johansson
Ort: Lund

Inlägg av Ulvert »

Coola slut på Stalker, har än så länge funnit tre. =)
"People should not be afraid of their governments. Governments should be afraid of their people."

-Alan Moore m.fl.


"Nope, I can't go to Hell, Satan has a restraining order against me."
Användarens profilbild
Ulvert
Auctoritas - Moderator
Auctoritas - Moderator
Inlägg: 2161
Blev medlem: sön 25 feb 2007, 14:08
Namn: Roger Johansson
Ort: Lund

Re: Stalker

Inlägg av Ulvert »

Stalker - Call of Pripyat är på gång. Verkar tokigt snyggt.

http://cop.stalker-game.com/?page=downloads
"People should not be afraid of their governments. Governments should be afraid of their people."

-Alan Moore m.fl.


"Nope, I can't go to Hell, Satan has a restraining order against me."
Användarens profilbild
Mordlust
Auxilia - Tvångsrekryterad
Auxilia - Tvångsrekryterad
Inlägg: 2157
Blev medlem: lör 03 mar 2007, 08:59
Namn: Bernard Christiansson

Re: Stalker

Inlägg av Mordlust »

Vi får hoppas att de inte skiter ur sig det i samma usla skick som clear sky. Jag har fortfarande inte lyckats ta mig vidare i den bajsmackan.
What part of "Ph'nglui mglw'nafh cthulhu r'lyeh wgah'nagl fhtagn" don't you understand?
Skriv svar