Någon rekommendation?

Huvudtråd för de filmer och tvserier som ses i föreningens biosalong, men också filmsnack i övrigt.
Användarens profilbild
Ulvert
Auctoritas - Moderator
Auctoritas - Moderator
Inlägg: 2161
Blev medlem: sön 25 feb 2007, 14:08
Namn: Roger Johansson
Ort: Lund

Någon rekommendation?

Inlägg av Ulvert »

Tjena allihop. Jag har slut på bra TV-serier att titta på. Nån som kan rekommendera någon TV-serie för en som gillar:

The 4400, 8 simple rules, 'til death, according to jim, angel, ashes to ashes, babylon 5, band of brothers, battlestar galactica, being human, big bang theory, black adder, black books, black donnellys, blade: the series, blood ties, bones, the boondocks, boston legal, boston public, breaking bad, brimstone, buffy: tvs, burn notice, californication, chuck, the closer, coupling, cracker, criminal minds, cybill, day break, dead like me, the dead zone, deadwood, demons, desperate housewives, dexter, dream on, desden files, drew carey show, eureka, family guy, fawlty towers, fear itself, firefly, flashpoint, four kings, frasier, fringe, futurama, george lopez, green wing, harpers island, heroes, hex, homicide, house, how i met your mother, inspector morse, intelligence, invasion, jekyll, jeremiah, jericho, joan of arcadia, john doe, journeyman, king of queens, kyle xy, legend of the seeker, lexx, life on mars (UK), little mosque on the prairie, lost, lovejoy, masters of horror, masters of science fiction, medium, men behaving badly, merlin, midsomer murders, millenium, moonlight, my family, NCIS, night stalker, odyssey 5, oz, primeval, prison break, pushing daisies, reaper, regenesis, rescue me, rules of engagement, sanctuary, scrubs, shark, the shield, simpsons, smallville, sopranos, supernatural, stargate atlantis, stargate sg1, taggart, terminator, that 70's show, threshold, true blood, twin peaks, two and a half men, the unit, the unusuals och wire in the blood?
"People should not be afraid of their governments. Governments should be afraid of their people."

-Alan Moore m.fl.


"Nope, I can't go to Hell, Satan has a restraining order against me."
Användarens profilbild
Ignus
Auxilia - Tvångsrekryterad
Auxilia - Tvångsrekryterad
Inlägg: 150
Blev medlem: mån 08 dec 2008, 16:19
Namn: Kalle Walestrand

Re: Någon rekommendation?

Inlägg av Ignus »

Nurse Jackie, med Edie Falco från Sopranos som knarkande sjuksköterska och tvåbarnsmamma, har räddat tv-sommaren för mig.
Användarens profilbild
Sadjev
Auxilia - Tvångsrekryterad
Auxilia - Tvångsrekryterad
Inlägg: 1935
Blev medlem: ons 07 mar 2007, 18:47
Namn: Axel Fagerstedt

Re: Någon rekommendation?

Inlägg av Sadjev »

cowboy bebop
Spamming my way towards "Studerande bugbear"! Eller vad nu nästa steg är...
Användarens profilbild
Mordlust
Auxilia - Tvångsrekryterad
Auxilia - Tvångsrekryterad
Inlägg: 2157
Blev medlem: lör 03 mar 2007, 08:59
Namn: Bernard Christiansson

Re: Någon rekommendation?

Inlägg av Mordlust »

Dirty Sexy Money om du inte sett den. Jag tror jag tipsade om den i den allmänna tråden också.
What part of "Ph'nglui mglw'nafh cthulhu r'lyeh wgah'nagl fhtagn" don't you understand?
Användarens profilbild
Xian
Custos Castrorum - Nyckelbärare
Custos Castrorum - Nyckelbärare
Inlägg: 1825
Blev medlem: fre 23 maj 2008, 21:03
Namn: Christian Henriksson
Ort: Lund!

Re: Någon rekommendation?

Inlägg av Xian »

Eftersom du räknade upp deckare som Morse och Midsomer så tipsar jag om följande deckare:

Foyle's War
A Touch of Frost
Jonathan Creek

Framför allt den sistnämnda är helt fantastisk.
Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.
Hampus
Tribunus laticlavius - Ung general
Tribunus laticlavius - Ung general
Inlägg: 1045
Blev medlem: lör 18 jul 2009, 13:47
Namn: Hampus Danielsson

Re: Någon rekommendation?

Inlägg av Hampus »

Snackar vi om deckare som Midsommer Murders, Inspector Morse och Taggart med typiska buttra kommisarier tycker jag du borde testa "Dalziel and Pascoe".

Går på nian på lördagar tror jag.
Hej och sånt
Användarens profilbild
Ulvert
Auctoritas - Moderator
Auctoritas - Moderator
Inlägg: 2161
Blev medlem: sön 25 feb 2007, 14:08
Namn: Roger Johansson
Ort: Lund

Re: Någon rekommendation?

Inlägg av Ulvert »

Tack för alla tips. Nu kommer jag att ha något att titta på under hösten också. =)
"People should not be afraid of their governments. Governments should be afraid of their people."

-Alan Moore m.fl.


"Nope, I can't go to Hell, Satan has a restraining order against me."
Användarens profilbild
Ulvert
Auctoritas - Moderator
Auctoritas - Moderator
Inlägg: 2161
Blev medlem: sön 25 feb 2007, 14:08
Namn: Roger Johansson
Ort: Lund

Re: Någon rekommendation?

Inlägg av Ulvert »

Ignus skrev:Nurse Jackie, med Edie Falco från Sopranos som knarkande sjuksköterska och tvåbarnsmamma, har räddat tv-sommaren för mig.
Får tacka för tipset. Det var en sjukt underhållande serie. =)
"People should not be afraid of their governments. Governments should be afraid of their people."

-Alan Moore m.fl.


"Nope, I can't go to Hell, Satan has a restraining order against me."
Skriv svar