Nya brädspel

Sällskapsspel, strategispel och andra brädspel.
Användarens profilbild
Elrik
Auxilia - Tvångsrekryterad
Auxilia - Tvångsrekryterad
Inlägg: 4743
Blev medlem: lör 03 mar 2007, 11:30
Namn: Erik Lindholm
Ort: Banjoland

Inlägg av Elrik »

Trusten har köpt in lite nya brädspel: Bootleggers, Warrior Knights, Battlelore och Kingdoms. Kila ner och testa dem. De verkar kul.

Undertecknad och Herr B spelade Battlelore i 8 timnmar och kom fram till att spelet fick Godkänt +. Blir spännande att se vad Days of Wonder har för extra scenarion på sin hemsida.

Se dock till att vara varsamma med spelen och lägga tillbaka allt snygg och fint i den rensade spelhyllan.

/El Presidente
Maestro of the lol-orgel.
.
Den inre röven. /Poesi by Ilg
Användarens profilbild
Herr B
Auxilia - Tvångsrekryterad
Auxilia - Tvångsrekryterad
Inlägg: 1892
Blev medlem: tor 01 mar 2007, 17:47
Namn: Pär Birgander
Ort: Här

Inlägg av Herr B »

Jo Battlelore har tydlig potential. Man ska orka igenom tutorial-scenariona först bara. Det var lite tragligt där i början men det lär gå mycket snabbare att lära ut det.
"50 Cent got shot and still whines about it on stage. Teddy Roosevelt got shot mid-speech and didn't leave the stage until he finished."
Användarens profilbild
Yote
Senatus - Styrelsemedlem
Senatus - Styrelsemedlem
Inlägg: 555
Blev medlem: mån 05 mar 2007, 12:28
Namn: Anders Persson
Ort: Lund

Inlägg av Yote »

Yeeees! Vi fick in Bootleggers, det ska spelas!
"The universe we observe has precisely the properties we should expect if there is, at bottom, no design, no purpose, no evil, no good; nothing but blind, pitiless indifference"
- Richard Dawkins
Användarens profilbild
Arcturus
Auctoritas - Moderator
Auctoritas - Moderator
Inlägg: 733
Blev medlem: sön 25 feb 2007, 15:12
Namn: Filip Danielsson
Ort: Skobojden

Inlägg av Arcturus »

Det är ingen som testat Warrior knights? Tittade lite på det inne på spel och tyckte det verkade intressant. Ville gärna höra åsikten hos någon som spelat det...
To fight and conquer in all your battles is not supreme excellence
Supreme excellence consists in breaking the enemy's resistance without having to fight
Användarens profilbild
Herr B
Auxilia - Tvångsrekryterad
Auxilia - Tvångsrekryterad
Inlägg: 1892
Blev medlem: tor 01 mar 2007, 17:47
Namn: Pär Birgander
Ort: Här

Inlägg av Herr B »

Jag började läsa reglerna till det igår men jag trötnade när dom andra började spela Battle Lore. Ska försöka ta mig igenom dom ikväll. Kom ner så får vi se hur det blir.
"50 Cent got shot and still whines about it on stage. Teddy Roosevelt got shot mid-speech and didn't leave the stage until he finished."
Användarens profilbild
Flix
Auxilia - Tvångsrekryterad
Auxilia - Tvångsrekryterad
Inlägg: 129
Blev medlem: sön 11 mar 2007, 00:27
Namn: Felix Ivefeldt
Ort: Östratorn
Kontakt:

Inlägg av Flix »

Måste säga att Battlelore var mer än toppen! Rekomenderar det skarpt.
Bild
Användarens profilbild
wyrmer
Auxilia - Tvångsrekryterad
Auxilia - Tvångsrekryterad
Inlägg: 1556
Blev medlem: tor 01 mar 2007, 20:17
Namn: Peter Werner
Ort: Malmö

Inlägg av wyrmer »

Flix skrev:Måste säga att Battlelore var mer än toppen! Rekomenderar det skarpt.
Kul att du gillade det. Jag var lite osäker eftersom du verkade ganska uppgiven ett tag när jag lärde dig och Måns spelet.
"What the world needs is more geniuses with humility, there are so few of us left." —Oscar Levant
Användarens profilbild
Flix
Auxilia - Tvångsrekryterad
Auxilia - Tvångsrekryterad
Inlägg: 129
Blev medlem: sön 11 mar 2007, 00:27
Namn: Felix Ivefeldt
Ort: Östratorn
Kontakt:

Inlägg av Flix »

haha ja men fick ju stor pisk! Men vi körde en gång till och då va de andra bullar kan jag lova!
Bild
Användarens profilbild
Yote
Senatus - Styrelsemedlem
Senatus - Styrelsemedlem
Inlägg: 555
Blev medlem: mån 05 mar 2007, 12:28
Namn: Anders Persson
Ort: Lund

Inlägg av Yote »

Lite sent ute, men ett till som är rekommenderat att skaffa är 'Shogun'; för jävla bra system i det spelet, speciellt 'tornet' som löser striderna...
"The universe we observe has precisely the properties we should expect if there is, at bottom, no design, no purpose, no evil, no good; nothing but blind, pitiless indifference"
- Richard Dawkins
Användarens profilbild
Herr B
Auxilia - Tvångsrekryterad
Auxilia - Tvångsrekryterad
Inlägg: 1892
Blev medlem: tor 01 mar 2007, 17:47
Namn: Pär Birgander
Ort: Här

Inlägg av Herr B »

Spelar ni spel där borta i utlandet?
"50 Cent got shot and still whines about it on stage. Teddy Roosevelt got shot mid-speech and didn't leave the stage until he finished."
Skriv svar