SydCon 2010

Här kan du posta om du är Icke-Betalande medlem och om du har några frågor eller bara vill hälsa.
Användarens profilbild
lyzio
Auxilia - Tvångsrekryterad
Auxilia - Tvångsrekryterad
Inlägg: 3
Blev medlem: ons 16 sep 2009, 21:16
Namn: Oliver Sundström

SydCon 2010

Inlägg av lyzio »

Hejsan DMF!

Mitt namn är Oliver Sundström och är ordförande i Sverok SKuD 2009 samt general för SydCon 2010 och jag tänkte fråga ifall ni på DMF är intresserade av att arrangera warhammer biten på SydCon.

Anledningen till att jag postar på forumet och inte mailar är för att jag gärna även tar emot ideer till SydCon på tips på bra lokaler då vi fortfarande letar efter detta, målet med SydCon 2010 är att bli större och bättre än de två senaste som varit fantastiska, men allt kan alltid bli bättre.

Så klart även bra ideer på en massa annat också.
Oliver Sundström
oliver@skud.sverok.se
Användarens profilbild
rufsi
Auxilia - Tvångsrekryterad
Auxilia - Tvångsrekryterad
Inlägg: 585
Blev medlem: tis 06 mar 2007, 15:11
Namn: Johan Bengtsson
Ort: Wml

Re: SydCon 2010

Inlägg av rufsi »

Hej Oliver!
Jag heter Johan och jag vill börja med att säga att det är trevligt med så god fram förhållning. Jag inte sitter i styrelsen och inte kan föra talan för någon annan än mig själv vad gäller möjligheter till att arrangera på Sydcon.

Om två veckor kommer jag och ett par andra DMFare (och lite annat löst folk) att arrangera Skånecupen, ett GWarrangemang i DMFs regi med totalt drygt 100 deltagare. Beroende på hur bra det går och hur kul jag tycker det är kan jag säkert tänka mig att vara med och arrangera ialla fall 40k-delen av warhammerarrangemangen. Dock är du ute i lite väl god tid och jag kan i nuläget inte helt säkert säga hur in sommar kommer att se ut vad gäller sommarjobb och eventuell semester. Men spara gärna mitt namn så kan vi ha kontakt när det börjar dra i hop sig!
guildmaster skrev:Känns som jag missade pilotavsnittet i denna TV-serie. Men jag gillar retard-gubbarna.
Användarens profilbild
Zarei
Auxilia - Tvångsrekryterad
Auxilia - Tvångsrekryterad
Inlägg: 1183
Blev medlem: sön 24 feb 2008, 20:26
Namn: Jakob Strasser

Re: SydCon 2010

Inlägg av Zarei »

Något som kanske påverkar är om ETC 2010 kommer hållas i Sverige och isåfall var det hålls.
Användarens profilbild
lyzio
Auxilia - Tvångsrekryterad
Auxilia - Tvångsrekryterad
Inlägg: 3
Blev medlem: ons 16 sep 2009, 21:16
Namn: Oliver Sundström

Re: SydCon 2010

Inlägg av lyzio »

Nu vet jag inte vad ETC 2010 är så ifall någon vill vara snäll och upplysa mig.
Oliver Sundström
oliver@skud.sverok.se
Användarens profilbild
Zarei
Auxilia - Tvångsrekryterad
Auxilia - Tvångsrekryterad
Inlägg: 1183
Blev medlem: sön 24 feb 2008, 20:26
Namn: Jakob Strasser

Re: SydCon 2010

Inlägg av Zarei »

ETC är en europeisk lagturnering med ett lag från varje land (som vill delta). Nu i år gick den i Tyskland och det svenska 40k laget vann, därmed finns det en chans att tävling hamnar i Sverige nästa år. Det är runt 20 lag som spelar 40k och ungefär lika många som spelar fantasy med 8 spelare per lag så det krävs en hel del jobb gissar jag. Den ligger i början/mitten av augusti.

Men det är ju inte klart än var den hamnar.
Användarens profilbild
lyzio
Auxilia - Tvångsrekryterad
Auxilia - Tvångsrekryterad
Inlägg: 3
Blev medlem: ons 16 sep 2009, 21:16
Namn: Oliver Sundström

Re: SydCon 2010

Inlägg av lyzio »

Ok, tack för informationen .. Kan vara bra att veta när vi ska planera in sydcon på datum.
Oliver Sundström
oliver@skud.sverok.se
Skriv svar