Space Wolves-lista
- Mordlust
- Auxilia - Tvångsrekryterad
- Namn: Bernard Christiansson
Space Wolves-lista
HQ
Rune Priest, Jaws of the World Wolf, Living Lightning, :110
Chooser of the Slain (med plasma-hunters)
ELITES
Wolf Guard Pack (7) :261
1 Power armour, Power fist (med Blood claws)
1 Power armour, Combi-melta (med flamer-hunters)
5 Terminators, 1 assault cannon, 1 wolf claw
Dreadnought, Assault cannon/CCW :105
Lone Wolf, Mark of the Wulfen, Fenrisian wolf :55
TROOPS
Grey Hunter Pack (9) Plasmagun, Mark of the Wulfen :170
Grey Hunter Pack (10) Meltagun x 2 :155
Grey Hunter Pack (9) Flamer, Wolf Standard :145
Blood Claw Pack (9) Power fist :160
FAST ATTACK
Swiftclaw Biker Pack (3) Meltagun, Swiftclaw Attack bike :115
Fenrisian Wolf Pack (10) :80
HEAVY SUPPORT
Long Fang Pack (6) Missile Launcher x 5 :140
Totalt 1496
Bra eller anus?
Rune Priest, Jaws of the World Wolf, Living Lightning, :110
Chooser of the Slain (med plasma-hunters)
ELITES
Wolf Guard Pack (7) :261
1 Power armour, Power fist (med Blood claws)
1 Power armour, Combi-melta (med flamer-hunters)
5 Terminators, 1 assault cannon, 1 wolf claw
Dreadnought, Assault cannon/CCW :105
Lone Wolf, Mark of the Wulfen, Fenrisian wolf :55
TROOPS
Grey Hunter Pack (9) Plasmagun, Mark of the Wulfen :170
Grey Hunter Pack (10) Meltagun x 2 :155
Grey Hunter Pack (9) Flamer, Wolf Standard :145
Blood Claw Pack (9) Power fist :160
FAST ATTACK
Swiftclaw Biker Pack (3) Meltagun, Swiftclaw Attack bike :115
Fenrisian Wolf Pack (10) :80
HEAVY SUPPORT
Long Fang Pack (6) Missile Launcher x 5 :140
Totalt 1496
Bra eller anus?
What part of "Ph'nglui mglw'nafh cthulhu r'lyeh wgah'nagl fhtagn" don't you understand?
- Nefrums
- Namn: Jeppa Resmark
Re: Space Wolves-lista
Ser stabil ut. Men hade du tänkt spela på tuneringar så måste du byta psykic power.. Den kommer att kompas lika hårt som lash eller sactioned psykers etc..
Arguing on the internet is like competing in the Paralympics.
Even if you win, you are still retarded.
- Mordlust
Förutom valet av power, är det något jag borde trimma eller lägga till? Jag har ju inte riktigt full koll på spelet nuförtiden.
What part of "Ph'nglui mglw'nafh cthulhu r'lyeh wgah'nagl fhtagn" don't you understand?
- Nefrums
Det skulle vara transporter till dina marines. De blir mycket bättre om de har en bil att åka i.
- Mordlust
Vad ska jag plocka bort för att få in det? Bikers eller dreaden? Varje wolf guard terminator kostar ju iofs i princip samma som en naken rhino, men jag tror de kommer att känna sig ensamma om det är färre.
- rufsi
- Namn: Johan Bengtsson
spontant skulle jag säga ut med bikesen (4 bikes med en melta kan kränga en beta) och in med tre rhinos och armen lir rejält mycket hetare. dessutom har du lite poäng över för att peta in lite meltaguns på dina hunters för att kompensera. Har egentligen för dålig koll på listan för att ge mer avancerade kommentarer. 6 longfangs med 5 ML för mindre kostnad än 5 dev med 4 verkar iofs rätt hett...
Sen ör jag personligen rätt förtjust i plasmakanoner på dreads, mest för de psykologiska effekten, om den fortfarande har BS 5 är annars MM ett hett alternativ. Landraiders har blivit fett mycket jobbigare än förr
Sen ör jag personligen rätt förtjust i plasmakanoner på dreads, mest för de psykologiska effekten, om den fortfarande har BS 5 är annars MM ett hett alternativ. Landraiders har blivit fett mycket jobbigare än förr
guildmaster skrev:Känns som jag missade pilotavsnittet i denna TV-serie. Men jag gillar retard-gubbarna.
Dra ner terminators till det antal du har squads och peta ut dom som leaders.
Kör terminator armour+chainfist/SS på dina Lone Wolfs.
Multimelta på dreaden.
Rhinos!
Skit i flamer på GH, ge dom meltagun.
Halsband på prästen.
Så ser listan nästan ut som den jag skrev på dmf idag!
Kör terminator armour+chainfist/SS på dina Lone Wolfs.
Multimelta på dreaden.
Rhinos!
Skit i flamer på GH, ge dom meltagun.
Halsband på prästen.
Så ser listan nästan ut som den jag skrev på dmf idag!
- Mordlust
Så du tycker att jag ska ha kvar mina bikers?
Är det bara majority toughness och sedan individuella saves nuförtiden?Dra ner terminators till det antal du har squads och peta ut dom som leaders.
- Nefrums
ja. Du väljer skälv vilken modell i enheten som tar saves.. Men det är lite farligt att ta saves på sin ett wounds ledare, även om han har 2+..
Men det är bra att ha 2+ savet när du måste lägga saves på honom.. Saves reglerna fungerar så att du måste lägga ett save på varje modell innan nån får ta två. Så om man måste ta fler saves än det finns modeller i enheten så måste man slå specifika saves för alla speciella modeller, typ specialvapen och ledare. Så när de har tappat ett par man så händer det ofta att man måste lägga saves på ledarna..
Men det är bra att ha 2+ savet när du måste lägga saves på honom.. Saves reglerna fungerar så att du måste lägga ett save på varje modell innan nån får ta två. Så om man måste ta fler saves än det finns modeller i enheten så måste man slå specifika saves för alla speciella modeller, typ specialvapen och ledare. Så när de har tappat ett par man så händer det ofta att man måste lägga saves på ledarna..
- mawno
- Namn: Emanuel Meramveliotakis
Oförtjänt lågkompad isf. Powern är bra, men inte i närheten av lash/CP psykers. 90% av gångerna man använder den så kommer den döda typ 1 marine. Den dödar iofs fexar på 3+ men det är i stort sett det enda den är riktigt bra mot.Nefrums skrev:Ser stabil ut. Men hade du tänkt spela på tuneringar så måste du byta psykic power.. Den kommer att kompas lika hårt som lash eller sactioned psykers etc..
Terminators som leaders i vanliga squads känns ganska ohett. Kan inte åka rhino och kan inte sweepa. Kanske i en pod.
Bikes med bs 3 är ingen höjdare.
Du vill ha en fist och/eller ett pw i alla squads.
Vargarna är dessvärre rövens dåliga utan en SPACEWOLFCYBORGWOLFRIDERLOLOL. GW är sämst.
Sweet Krishna, shake that rupee maker!
Jag menade givetvis att han skulle göra om terminators till wolf guards i powerarmor och åka med i bilarna.
Och nej, bort med bikesen. Har dom inte också headstrong, dvs måste assaulta ist för att skjuta sitt meltagun om dom är inom assault range?
F.ö håller jag med mawno helt om jaws...
Och nej, bort med bikesen. Har dom inte också headstrong, dvs måste assaulta ist för att skjuta sitt meltagun om dom är inom assault range?
F.ö håller jag med mawno helt om jaws...
- mawno
- Namn: Emanuel Meramveliotakis
Vanliga bloodclaws är helt värdelösa om du inte har en land raider. Kör med Jump packs istället, 18pts/st är sjukt billigt (grattis Pär!).
Sweet Krishna, shake that rupee maker!
- Mordlust
Då får jag tillbaka till ritbordet. Det är å andra sidan fördelen med att inte måla sina arméer för snabbt. Hade jag varit snabbare hade det varit jobbigt att mecka på jumppacks.mawno skrev:Vanliga bloodclaws är helt värdelösa om du inte har en land raider. Kör med Jump packs istället, 18pts/st är sjukt billigt (grattis Pär!).
ja dom är billiga men det finns fan inte plats för dom i min lista :\
- Mordlust
Argh! Jag har gått igenom hur mycket metall-shoulderpads jag har till vargarna. På pack marking sidan har jag givetvis bara 8 av de flesta varianterna. De jag har fler av sitter alla på squads som kommer vara betydligt färre. Det ser ut som om jag kommer få slita av i princip alla pads...
Det är inte så att någon har pack marking pads över?
Det är inte så att någon har pack marking pads över?