Chaos lista 1750 feedback önskas

Warhammer 40k, Warzone och allting som rör krig med målade arméer.
Användarens profilbild
The Lolbarian
Auxilia - Tvångsrekryterad
Namn: Hamza Saif Al Din

Chaos lista 1750 feedback önskas

Inlägg av The Lolbarian »

Hej alla

Har smällt ihop en chaoslista på 1750 poäng som består av ganska häftiga modeller avsedd att spelas i kompade turneringar.

HQ 150
Chaos Lord Jumppack Mark of Khorne Dual Lightan Claws 150 (-4)

Troops 1000
10 Chaos Space Marines 2 Meltor Champ med Fist Rhino med Dozerblade 250 (-8)
10 Khorne Berzerkers Rhino med Dozerblade 250 (-6)

Fast Attack 230
8 Raptors 2 Meltor Icon of Gloryhole Fist 230 (-4)

Heavy Support 370
Predator Autocannon, Heavy Bolters Havoc Launcher 115 (-4)
Predator Autocannon, Lascannon Sponsons 130 (-4)
Vindicator 125 (-6)

bilminus -2-4=-6
Total komp 107-4-8-8-8-6-4-4-4-6-6=49

Cons: Dåligt med mobilt skytte i listan, stora enheter terminators, IG, Eldar, Tyranids, Orker ifall de skjuter ut för många rhinos.
Pros: Raptors är roliga att måla och konvertera. Innehåller en hel del fordon. Stabila Trupper.

Nått jag behöver ändra eller ta ut eller kommer detta att funka?
i keep her running back and forth
like a soccer team
Ironjens
Tribunus laticlavius - Ung general
Namn: Jens Mattsson
Kontakt:

Re: Chaos lista 1750 feedback önskas

Inlägg av Ironjens »

The Lolbarian skrev: Cons: Dåligt med mobilt skytte i listan, stora enheter terminators, IG, Eldar, Tyranids, Orker ifall de skjuter ut för många rhinos.
Vad önskar du möta då? Sisters of Battle?

Jag tycker den ser stabil ut men hade försökt klämma in någon slags laserkanon på den andra predden med. Laserkanoner är king
Orks - putting the laughter into manslaughter

När Jeppa är borta dansar Jens på bordet - Bästa DMFare på Gothcon 2010!
Användarens profilbild
The Lolbarian

Ironjens skrev: Vad önskar du möta då? Sisters of Battle?
Allt som skjuter och assaultar sämre än mig :D. Typ Dark Angels? Vad finns det mer... juste Necrons. Nä, men man känner sig sjukt osäker på det där med närstrid om man inte har en eller två prinsar som flyger.

Ska tänka på det med laserkanoner. Dock är predatorn med havocen bland de bästa enheter jag har spelat med i mitt tycke. I vanliga fall spelar jag med minst två för de gör så mycket wounds på infanteri och är farliga att disembarka framför. Vindicatorn hänger ju annars ganska löst. Har aldrig varit med om eller sett en sådan göra bra ifrån sig. Får kanske byta den mot något vettigare. Chaos lorden är också en legendariskt tung lirare som på två matcher har dödat en halv plauge marine och tre gaunts. Dock har modellen ifråga så dåliga tänder att jag måste ha kvar honom.... för o hedra GW på nått sätt .
like a soccer team
Användarens profilbild
Nefrums
Namn: Jeppa Resmark

Inlägg av Nefrums »

Listan skulle bli bättre om du bytte ut vindicatorn mot två obbar..
Arguing on the internet is like competing in the Paralympics.
Even if you win, you are still retarded.
Användarens profilbild
The Lolbarian

Nefrums skrev:Listan skulle bli bättre om du bytte ut vindicatorn mot två obbar..
Det låter som et väldigt bra sätt att få in litte laserkanoner i listan. Men jag vet inte riktigt säkert hur jag bäst ska trolla fram de 25 poängen. Jag har kommit på tre alternativ:

1. Byt lasersponsons mot boltersponsons på ena predatorn samt ge den en havoc launcher och ta bort mark of Khorne på lorden.

2. Ta bort en berzerker och en dozerblade.

3. Byta ut ena chaos marine squaden mot en defensivare sitta hemma på objektivet variant. Dvs 10 Chaos Space Marines 2 Meltor Champ med Fist Rhino med Dozerblade 250 (-8) byts mot 10 Chaos Space Marines 1 Plasma Gun 1 Autocannon Rhino w Havoc Launcher 225 (-5). Man hade också kunnat ta 8 noise marines med 6 sonic blasters istället för 10 chaos marines med kit och rhinons havoc launcher. De fungerar ganska bra med obbar och iochmed att de kan gå & skjuta och är framförallt Fearless.

Vad tror ni Järnjens och smurfen?
like a soccer team
Ironjens
Namn: Jens Mattsson
Kontakt:

Inlägg av Ironjens »

Jag tror att det är helt rätt att skita i vindicatorn, den är sååå 2002. Av dina listade varianter så tror jag ta bort en berzerker och ett dozerblade är bäst om du vill ha listan som den är, mr cut-n-paste. 10 berzerkers är overkill mot det mesta infanteri som är deras mål, så då gör en mindre inte så mycket.

Däremot tycker jag att du ska fundera på att byta ut en av dina clone-units eftersom två är redundans och tre är spam. Jag är själv svag för noise marines, de kombar som sagt bra med obbar och kan hogga hemobjektivet med sin fearlessness. Men då kanske sex stycken med 5 sonic blasters och en blastmaster sitter fint? De dör iofs snabbare men skjuter lite roligare. En del hävdar att kanonen inte är värd poängen men det är alltid trevligt med pinning och mot nya tyraniderna är S8 AP3 rätt så trevligt. Tycker du inte om pinkytwinkys så kanske du ändå ska kitta om en av de vanliga enheterna för home defence?
Orks - putting the laughter into manslaughter

När Jeppa är borta dansar Jens på bordet - Bästa DMFare på Gothcon 2010!
Användarens profilbild
rufsi
Namn: Johan Bengtsson

Inlägg av rufsi »

om du vill göra listan bättre skulle jag säga ut med vindicator, raptors och lord. In med 2 obbar termies med combi-plasma (så att du kan kontra termies på något vettigt sätt) och demonprins. Tycker man att demonprinsen är för ost kan kan man ta en sorcerer med T-test spellen bara för att det är så ohemult kul att påpeka för motståndaren att hans vulcan/abbadon/farseer inte får något invo-save. Sorcerern är sock som sagt mest för comedy-factor.

vill du att armén skall få bättre komp subjektivt skall du lyssna på Jens. dock tycker jag personligen att noisemarines är hopplöst felprisade.
guildmaster skrev:Känns som jag missade pilotavsnittet i denna TV-serie. Men jag gillar retard-gubbarna.
Användarens profilbild
The Lolbarian

Okej tack för alla tipsen. Jag har försökt ta hänsyn till era excellenta idéer och optat fram en ny lista. Jag har dock så liten erfarenhet av termosar att jag har ingen koll på hur många man ska ha och med vilket kit. Jag kan ju byta ut raptorerna mot fyra termosar med combiplasma men det känns inte som att de kommer göra mycket. Det känns överlag som marines har bättre termosar än chaos om man inte ska deepa in meltor o liknande. Här är ny lista:

HQ 175
Deamon Prince Wings Warptime Mark of Nurgle 175

Troops 980
10 Chaos Marines 2 Meltas Champion w Powerfist Combimelta Rhino w Dozerblade 260
10 Chaos Marines 2 Meltas Champion w Powerfist Combimelta Rhino w Dozerblade 260
10 Chaos Marines 2 Flaimers Champion w PowerFist Rhino w Dozerblade 240
10 Chaos Marines 1 autocannon 1 Icon of Glory Rhino w Havoc Launcher 220

Fast 140
6 Chaos Raptors 2 Meltas 140

Heavy 455
3 Obbar 225
1 Predator Autocannon Heavy Bolters Havoc 115
1 Predator Autocannon Heavy Bolters Havoc 115

Ser den bättre ut? Tacksam för tips och förslag.

/ Hamza the Powerfist
like a soccer team
Skriv svar