Exalted
- Zekrish
- Auxilia - Tvångsrekryterad
- Namn: Johan Nikula IV
Exalted
Finns det någon här som spelat WW Exalted? Episka demigudar som slås mot varandra... låter coolt
//Johan
//Johan
Let me introduce to you: The Tulip Sniper!
Thank you! Thank you very much! Die, die!
- Arcturus
- Auctoritas - Moderator
- Namn: Filip Danielsson
Re: Exalted
Har aldrig spelat det men jag har first edition av grundboken och har läst den för ett antal år sedan.
To fight and conquer in all your battles is not supreme excellence
Supreme excellence consists in breaking the enemy's resistance without having to fight
Supreme excellence consists in breaking the enemy's resistance without having to fight
Det är ganska regeltungt, speciellt för att vara WW. Mycket specialförmågor osv. Om du gillar sånt kanske du tycker exalted är roligt...
As scissors says, “Rock is imba. Paper’s fine.”
- Qvistus
- Namn: Johan Qvist
Jag har spelat det en del och spontant får det betyget 3.5 av 5. Tycker dock inte det är den bästa imlementationen av WW reglerna som jag spelat. Förmågorna karaktärerna har är i min mening dessutom ganska begränsade (även begränsande). Man får inte riktigt samma utlopp för sin fantasi som i tex Mage.
Tycker man det är kul att spela mäktig så är det nog värt ett test!
Tycker man det är kul att spela mäktig så är det nog värt ett test!
- Zekrish
Jag tycker att Exalted är jättejättebra och vill spela det med min spelgrupp. Jag dansar även jänka naken på fritiden! (... Glöm aldrig att logga ut från forumet nere på lokalen)
- Insanoflex
- Namn: Max Zeromski
Ägd johan!Zekrish skrev:Jag tycker att Exalted är jättejättebra och vill spela det med min spelgrupp. Jag dansar även jänka naken på fritiden! (... Glöm aldrig att logga ut från forumet nere på lokalen)
''Om jag inte skulle vara sheriffen i stan skulle han som inte vara sheriffen inte kunna ha makt! Det är jag som är sheriffen i stan!!'' [/ \ / \ / \]*
*hand-rörelser
*hand-rörelser
- Zekrish
När jag hittar dig Roger ska jag döda dig!!!Zekrish skrev:Jag tycker att Exalted är jättejättebra och vill spela det med min spelgrupp. Jag dansar även jänka naken på fritiden! (... Glöm aldrig att logga ut från forumet nere på lokalen)
Varför ska du döda Roger?
"Om jag går sönder, sparka inte på mig utan ring min vårdare" - Kaffeautomaten, Tetra Pak
"You know, the main thing in your life -sense of humour. Lose it, you're done" - Lemmy Kilmister
"You know, the main thing in your life -sense of humour. Lose it, you're done" - Lemmy Kilmister
- Insanoflex
- Namn: Max Zeromski
Ja, stackars Roger.. han har ju inte gjort något
''Om jag inte skulle vara sheriffen i stan skulle han som inte vara sheriffen inte kunna ha makt! Det är jag som är sheriffen i stan!!'' [/ \ / \ / \]*
*hand-rörelser
*hand-rörelser
- Zekrish
tja..... han har ju mer skägg än mig nuförtiden!
- Zekrish
Jag är tjock och luktar samt lär mig aldrig av mina mistag!
- Pedersen
- Namn: Magnus Pedersen
- Kontakt:
LOL
Dubbelägd alltså...
Dubbelägd alltså...
Rock hard, ride free! - Judas Priest
Blixt och dunder och miljoner tyfoner - Kapten Haddock
Vissa lagar som syftar till att bekämpa kriminaliteten är ännu mera kriminella - Friedrich Engels
Vissa lagar som syftar till att bekämpa kriminaliteten är ännu mera kriminella - Friedrich Engels
- Godeye
- Namn: Martin
Hmmm... kampanjar du för att bli årets dmfare?Zekrish skrev:
När jag hittar dig Roger ska jag döda dig!!!
Tänka rätt är stort
men tänka fritt är större
men tänka fritt är större
- Pedersen
- Namn: Magnus Pedersen
- Kontakt:
Han skriver faktiskt inte att han skall döda Roger. Han skriver att när han "hittar Roger ska han döda dig!" Vem "dig" är vet vi alltså inte. Det kan syfta till mig som skriver det här, eller dig som läser hans text, men att det inte skulle vara Roger som skall dö för hans hand torde vara bortom allt tvivel (om författaren av texten inte lider av grava syftningsfel, vilket naturligtvis inte kan uteslutas). Den stora frågan borde alltså vara: Varför skall "du" dö när Roger hittas?Kofoed skrev:Varför ska du döda Roger?
Senast redigerad av Pedersen den lör 20 feb 2010, 09:34, redigerad totalt 1 gånger.
Rock hard, ride free! - Judas Priest
- Arcturus
- Auctoritas - Moderator
- Namn: Filip Danielsson
Och sen knullade jag rävar ;_;Pedersen skrev:Han skriver faktiskt inte att han skall döda Roger. Han skriver att när han "hittar Roger ska han döda dig!" Vem "dig" är vet vi alltså inte. Det kan syfta till mig som skriver det här, eller dig som läser hans text, men att det skulle vara Roger som skall dö för hans hand torde vara bortom allt tvivel (om författaren av texten inte lider av grava syftningsfel, vilket naturligtvis inte kan uteslutas). Den stora frågan borde alltså vara: Varför skall "du" dö när Roger hittas?Kofoed skrev:Varför ska du döda Roger?
To fight and conquer in all your battles is not supreme excellence