Rollspel.nu nere

Allting som har med gammalt hederligt pappersrollspel att göra.
Narek
Optio - Officer
Optio - Officer
Inlägg: 291
Blev medlem: sön 23 aug 2009, 09:17
Namn: Rasmus Ros
Ort: Lund

Rollspel.nu nere

Inlägg av Narek »

Någon som vet vad som har hänt med http://www.rollspel.nu? Har varit stängd för flytt lite väl länge nu.
As scissors says, “Rock is imba. Paper’s fine.”
Användarens profilbild
Ichabod
Primiscrinius - Huvudadministrator
Primiscrinius - Huvudadministrator
Inlägg: 1348
Blev medlem: lör 24 feb 2007, 01:31
Namn: Ichabod Svensson
Ort: Lund
Kontakt:

Re: Rollspel.nu nere

Inlägg av Ichabod »

Trist. Den sidan har ändå blivit så fruktansvärt dålig sedan den "nya" forumstrukturen för några år sen. Förr i tiden var det den ända vettiga rollspelsportalen i sverige, nu är det lite whatever liksom.
Hjälp till med utvecklingen av hemsidan på tips för dmfonline.se!

Bild
"The fact that a believer is happier than a skeptic is no more to the point than the fact that a drunken man is happier than a sober one." - George Bernard Shaw
Användarens profilbild
bladerunner_35
Auxilia - Tvångsrekryterad
Auxilia - Tvångsrekryterad
Inlägg: 1196
Blev medlem: lör 31 mar 2007, 12:08
Namn: Björn Söderström
Ort: Landskrona
Kontakt:

Re: Rollspel.nu nere

Inlägg av bladerunner_35 »

De stängde som sagt för att flytta servrar. Det sista som sades som jag läste var att det var på obestämd tid men att det inte skulle behöva ta alltför lång tid. Än så länge tror jag inte det finns någon anledning till oro.

Angående sidan i allmänhet är det väl fortfarande det enda vettiga rollspelsforumet i Sverige, bortsett från forum nischade mot något specifikt spel eller förening, mig veterligen. Visserligen går mig många av diskussionerna över huvudet men det är väl snarare ett tecken på vilken nördhobby som helst snarare än just rollspel.nu.
"There is nothing else. Existence is random, has no pattern save what we imagine after staring at it to long."

The trouble with the world is that the stupid are cocksure and the intelligent are full of doubt.
Skriv svar