Spelledardag?

Allting som har med gammalt hederligt pappersrollspel att göra.
Användarens profilbild
Lorsa
Auxilia - Tvångsrekryterad
Auxilia - Tvångsrekryterad
Inlägg: 36
Blev medlem: mån 11 jan 2010, 20:57
Namn: Samuel Eriksson

Spelledardag?

Inlägg av Lorsa »

Eftersom jag missade rollspelsskolan och den trots allt verkade vara mer riktad till nya spelare än gamla så undrar jag om det kunde vara en idé att ordna en spelledardag? Alltså en dag för spelledare att dela med sig och utbyta tankar och idéer samt för de som inte varit spelledare än att lyssna och kanske få en push att våga börja. Efter att ha missat rollspelskolan så började jag tänkte på vad jag skulle säga om jag hade delat med mig om mina spelledarerfarenheter. Nu antar jag ju inte att någon nödvändigtvis skulle vilja lyssna på mig, men däremot skulle jag gärna lyssna på andra. Som spelledare är det väldigt lätt att man hamnar i en rutin och det kan vara svårt att utveckla sig själv utan tips och hjälp från andra. Jag vill vara så bra spelledare som möjligt och DMF har en potential att ge mig nya tankar att arbeta med.

Jag föreslår att vi kidnappar en lördag och har en lång spelledardag då vi delar med oss om våra tankar på olika sätt. Kanske någon vill hålla ett föredrag (jag kan försöka hålla mig till 1 timme ;) ) eller ha nån work-shop liknande improvisationsövning eller ge 100 äventyrsförslag eller något annat.

Själv skulle jag tycka det vore väldigt roligt att lyssna på andra och jag hoppas att det finns några som känner likadant.
Användarens profilbild
Ulvert
Auctoritas - Moderator
Auctoritas - Moderator
Inlägg: 2161
Blev medlem: sön 25 feb 2007, 14:08
Namn: Roger Johansson
Ort: Lund

Re: Spelledardag?

Inlägg av Ulvert »

Visst, jag är på, beroende på när det är. Har massor att göra fram till sportlovet, men därefter kommer jag att ha mer tid. Tror det finns mycket man kan lära av varandra.
"People should not be afraid of their governments. Governments should be afraid of their people."

-Alan Moore m.fl.


"Nope, I can't go to Hell, Satan has a restraining order against me."
Användarens profilbild
Abdul Alhazred
Auxilia - Tvångsrekryterad
Auxilia - Tvångsrekryterad
Inlägg: 476
Blev medlem: sön 04 mar 2007, 09:13
Namn: Anders Ilg
Ort: Bjärred

Re: Spelledardag?

Inlägg av Abdul Alhazred »

Jag är också gärna med. Intressant hur andra planerar och skriver kampanjer.
Egna framgångar är uppmuntrande, men andras misslyckande är inte heller att förakta
Narek
Optio - Officer
Optio - Officer
Inlägg: 291
Blev medlem: sön 23 aug 2009, 09:17
Namn: Rasmus Ros
Ort: Lund

Re: Spelledardag?

Inlägg av Narek »

Jag anmäler mitt intresse. Hoppas det blir något av detta.

Verkar skoj med någon form av workshop där alla kommer som likvärdiga.
As scissors says, “Rock is imba. Paper’s fine.”
Användarens profilbild
Lorsa
Auxilia - Tvångsrekryterad
Auxilia - Tvångsrekryterad
Inlägg: 36
Blev medlem: mån 11 jan 2010, 20:57
Namn: Samuel Eriksson

Re: Spelledardag?

Inlägg av Lorsa »

Ok, vi är några intresserade hittils. Tänkte vänta tills det är 2 stycken till som vill komma innan jag planerar in tid / datum samt aktiviteter och sätter upp nått papper nere på DMF eller så. Ser bra ut hittils :)
Användarens profilbild
applethief
Auxilia - Tvångsrekryterad
Auxilia - Tvångsrekryterad
Inlägg: 9
Blev medlem: fre 07 aug 2009, 21:11
Namn: Mikael Björk

Re: Spelledardag?

Inlägg av applethief »

Tja. Jag är också intresserad av att komma om jag kan.
Användarens profilbild
Insanoflex
Auxilia - Tvångsrekryterad
Auxilia - Tvångsrekryterad
Inlägg: 230
Blev medlem: fre 31 okt 2008, 01:51
Namn: Max Zeromski

Re: Spelledardag?

Inlägg av Insanoflex »

Hmm.. hade vatt intressant o lära sig hur man slriver äventyr :D jag e på!
''Om jag inte skulle vara sheriffen i stan skulle han som inte vara sheriffen inte kunna ha makt! Det är jag som är sheriffen i stan!!'' [/ \ / \ / \]*
*hand-rörelser
Användarens profilbild
bladerunner_35
Auxilia - Tvångsrekryterad
Auxilia - Tvångsrekryterad
Inlägg: 1196
Blev medlem: lör 31 mar 2007, 12:08
Namn: Björn Söderström
Ort: Landskrona
Kontakt:

Re: Spelledardag?

Inlägg av bladerunner_35 »

Så länge det inte drar ut över alltför många timmar är jag helt klart intresserad, om jag kan komma loss. Jag har nog inte så mycket att bidra med dock, utan är mest intresserad av nya idéer och infallsvinklar.
"There is nothing else. Existence is random, has no pattern save what we imagine after staring at it to long."

The trouble with the world is that the stupid are cocksure and the intelligent are full of doubt.
Användarens profilbild
Zekrish
Auxilia - Tvångsrekryterad
Auxilia - Tvångsrekryterad
Inlägg: 132
Blev medlem: lör 28 jul 2007, 13:59
Namn: Johan Nikula IV

Re: Spelledardag?

Inlägg av Zekrish »

låter som en verkligt rolig ide. Kanske något du skulle kunna arrangera under nästa spelhelg? En sorts liten workshop ;)
Let me introduce to you: The Tulip Sniper!
Thank you! Thank you very much! Die, die!
Användarens profilbild
Kofoed
Auxilia - Tvångsrekryterad
Auxilia - Tvångsrekryterad
Inlägg: 87
Blev medlem: sön 08 feb 2009, 18:49
Namn: Erik Kofoed

Re: Spelledardag?

Inlägg av Kofoed »

Workshop och spelhelg, jag är på. Det kan bli intressant
"Om jag går sönder, sparka inte på mig utan ring min vårdare" - Kaffeautomaten, Tetra Pak
"You know, the main thing in your life -sense of humour. Lose it, you're done" - Lemmy Kilmister
Användarens profilbild
Lorsa
Auxilia - Tvångsrekryterad
Auxilia - Tvångsrekryterad
Inlägg: 36
Blev medlem: mån 11 jan 2010, 20:57
Namn: Samuel Eriksson

Re: Spelledardag?

Inlägg av Lorsa »

Spelhelgen nästa vecka är jag borta på, måste åka till Kalmar. Om någon annan vill organisera nått så är det förstås fritt fram. Annars tänkte jag att det var dags att göra slag i saken och planera in en riktig dag för SL-idé-delande om några veckor?
Skriv svar