Tale of four gamers
- Nefrums
- Auxilia - Tvångsrekryterad
- Namn: Jeppa Resmark
Re: Tale of four gamers
dippade upp ett gäng guants till och en trygon i helgen. lägger upp bilder ikväll..
trygonen är bissart stor.. Man trode att inget moster var stort nog för att slå på hullet på en valcyria, men det var fel.. trygonen når lätt upp..
Status på mitt tyranid projekt är följande:
Tyranid warrios 0/10
Zonatrops 0/6
Lictor 0/1
Hormagaunts 46/60
Trygon 1/1
Mysetic spores 0/6
trygonen är bissart stor.. Man trode att inget moster var stort nog för att slå på hullet på en valcyria, men det var fel.. trygonen når lätt upp..
Status på mitt tyranid projekt är följande:
Tyranid warrios 0/10
Zonatrops 0/6
Lictor 0/1
Hormagaunts 46/60
Trygon 1/1
Mysetic spores 0/6
Arguing on the internet is like competing in the Paralympics.
Even if you win, you are still retarded.
- Nefrums
Trygon:
- Harliqueen
- Namn: Karl Gustav
Fint litet monster! Frågan är dock, är den bra? Är förövrigt klar med min Sorceror, måste bara hitta en kamera.
- rufsi
- Namn: Johan Bengtsson
har du målat om dina gamla hormisar eller är det nyköp som gäller?Nefrums skrev: Hormagaunts 46/60
guildmaster skrev:Känns som jag missade pilotavsnittet i denna TV-serie. Men jag gillar retard-gubbarna.
- Nefrums
ja. På båda frågorna.. Jag hade bara 40, och hälften var för trasiga för att användas.. Men jag hade 50 öringar till alla!
De på bilden i förra sidan i tråden är gamla. Jag bara sprejade skull white över den gamla färgen..
Om Trygonen är bra.. tja.. vet inte ricktigt.. 200p är lite mycket, men den känns ju mycket hetare än carnifexar eller hive tyrants.. Men T6 W6 3+save.. tål ändå lite gran.. och A6, S6, Ws5 med rr to hit, så dödar den ändå en marine squad på två cc faser..
De på bilden i förra sidan i tråden är gamla. Jag bara sprejade skull white över den gamla färgen..
Om Trygonen är bra.. tja.. vet inte ricktigt.. 200p är lite mycket, men den känns ju mycket hetare än carnifexar eller hive tyrants.. Men T6 W6 3+save.. tål ändå lite gran.. och A6, S6, Ws5 med rr to hit, så dödar den ändå en marine squad på två cc faser..
- Elrik
- Namn: Erik Lindholm
Det verkar vara produktivt att vara pappaledig..?
Maestro of the lol-orgel.
.
Den inre röven. /Poesi by Ilg
.
- Nefrums
Jag har i och för sig börjat jobba igen..Elrik skrev:Det verkar vara produktivt att vara pappaledig..?
- ArneB
- Namn: Anders Holm
- Kontakt:
Jag får lite ångest över hur snabbt Jeppa målar.
Du kanske kan SPELA, men kan du KÖTTA?
- Nefrums
Det är inte så många lager färg på mina modeller så det går fort att måla dem.. Jag har funderat på att lägga upp bilder på varje steg för att visa hur enkelt det är.. Får se om jag hinner göra det ikväll..
-
- Tribunus laticlavius - Ung general
- Namn: Jens Mattsson
- Kontakt:
Men shit vad händer? Joppe är i något slags måla Space Marines overdrive och Jeppa, som borde gulla med sin bebis när han är hemma från jobbet, målar som en tok. Vi andra hinner ju inte med. Min egyptiska chariot stirrar omålad och obyggd på mig
Orks - putting the laughter into manslaughter
När Jeppa är borta dansar Jens på bordet - Bästa DMFare på Gothcon 2010!
- Nefrums
det tar fracktist inte så mcyket tid att gulla med nån som sover 17 timmar om dygnet (och inga av dem på natten)..
Men jag har målat en hel dell med en babis i knäet..
Men jag har målat en hel dell med en babis i knäet..
- Zarei
- Namn: Jakob Strasser
Jag sitter och stirrar på min omålade command squads och två dreads och känner väldigt omotiverad så ni andra hinner nog ikapp :9
- Mordlust
- Namn: Bernard Christiansson
Ja, jag måste också ta mig i kragen. Veteranerna är nästan färdiga, men chimeran har inte påbörjats. Jag var dum nog att prova färgschemat på en trojan som stod och skräpade och jag har nog gått lite överstyr med vädringen på den.
Är det bara jag som tycker att den här tråden börjar bli lite rörig? Jag har funderat på om varje deltagare borde lägga upp en egen tråd med sina projekt så att det blir mer överskådligt. Här kan vi hålla själva målarlöftet med resultaträkning och eventuella påhopp vid misslyckanden. Vad tror ni?
Är det bara jag som tycker att den här tråden börjar bli lite rörig? Jag har funderat på om varje deltagare borde lägga upp en egen tråd med sina projekt så att det blir mer överskådligt. Här kan vi hålla själva målarlöftet med resultaträkning och eventuella påhopp vid misslyckanden. Vad tror ni?
What part of "Ph'nglui mglw'nafh cthulhu r'lyeh wgah'nagl fhtagn" don't you understand?
- lilljonas
- Namn: Jonas Svensson
Själv har jag snart en sisådär 15-16 målade baser med tyskar, själva baserna var sega som fan att måla. Jag hade en massa andra omålade baser liggandes så det var et 60-tal baser som skulle målas samtidigt. Men nu när jag målar uniformerna så går det undan, samurajerna damp ner igår så de har bara hunnit sprejas.
-
- Tribunus laticlavius - Ung general
- Namn: Jens Mattsson
- Kontakt:
Det kanske skulle bli bättre, men inte lika kul. En grej kan vara att lista postnumrena till bilder i första posten. Får man ändra sitt målarlöfte eller är det för sent? Jag tror inte jag kommer att hinna måla nån egyptier den här månaden och vill byta ut den mot två land speeders till, plus den som jag redan visat upp.Mordlust skrev:Är det bara jag som tycker att den här tråden börjar bli lite rörig? Jag har funderat på om varje deltagare borde lägga upp en egen tråd med sina projekt så att det blir mer överskådligt. Här kan vi hålla själva målarlöftet med resultaträkning och eventuella påhopp vid misslyckanden. Vad tror ni?
Heter det verkligen vädring förresten?
Orks - putting the laughter into manslaughter
subforum + egna trådar + en "hall of fame/shame"-tråd!
- lilljonas
- Namn: Jonas Svensson
Inte alla 6mm-samurajer, men i alla fall ett camp färdigt, förutom static grass som jag inte har hemma:
Flames of War, saknar lite torrt gräs och snö:
Och inte något som jag lovade måla, men jag har nu lyckats skrapa ihop en helt målad spelbar Fields of Glory-armé, miserabelt fotograferad men ändå:
Flames of War, saknar lite torrt gräs och snö:
Och inte något som jag lovade måla, men jag har nu lyckats skrapa ihop en helt målad spelbar Fields of Glory-armé, miserabelt fotograferad men ändå:
- Nefrums
Det ser bra ut, verkar sjukt pilligt att måla så små modeller..
Jag har kommit på att jag hatar metall modeller.. Jag har limmat ihop en dell plastmodeller och det är enkelt, smidigt, går snabt och är kul.
Igår limmade jag ihop ett par zonatroper.. Vilken jävla ångst.. Inte nog med att de är dåligt gutna och inte passar ihop, hela modellen är designas helt fel.. Den har en smal svans som modellen står på och på den måste man limma på världens största huvud.. huvudet är i massiv metal och väger ett kvarts kilo.. jag skojar inte, det väger hur mycket som hälst... Helt omöjligt att få att sita ihop bra, och få modelen att stå stadigt på basen.. Jag tror jag har använt 1000+ gem till att pinna ihop skiten och de är fortfarande instbila..
Jag har kommit på att jag hatar metall modeller.. Jag har limmat ihop en dell plastmodeller och det är enkelt, smidigt, går snabt och är kul.
Igår limmade jag ihop ett par zonatroper.. Vilken jävla ångst.. Inte nog med att de är dåligt gutna och inte passar ihop, hela modellen är designas helt fel.. Den har en smal svans som modellen står på och på den måste man limma på världens största huvud.. huvudet är i massiv metal och väger ett kvarts kilo.. jag skojar inte, det väger hur mycket som hälst... Helt omöjligt att få att sita ihop bra, och få modelen att stå stadigt på basen.. Jag tror jag har använt 1000+ gem till att pinna ihop skiten och de är fortfarande instbila..
- Elrik
- Namn: Erik Lindholm
Snabbsten.
Jonas: snyggt. Jag ska ta tag i mina romare efter epic-armén.
Jonas: snyggt. Jag ska ta tag i mina romare efter epic-armén.
Maestro of the lol-orgel.
.
.
- Qvistus
- Namn: Johan Qvist
@ Jonas: Verkligen snyggt. Jag är grymt impad över hur snygga 6mm samurajerna blivit, det där kampet är ju grymt. Jag tar med mig alla basade DBA figurer på söndag så kanske vi kan spela lite FoG om vi får tid.