Ragnar Svartmans Storkompani (fast utan Ragnar)

Presentera din armé, din befälhavare och allt annat du vill att de andra spelarna ska veta.
Användarens profilbild
Gustav
Custos Castrorum - Nyckelbärare
Custos Castrorum - Nyckelbärare
Inlägg: 2139
Blev medlem: fre 11 apr 2008, 14:56
Namn: Gustav Weberup
Ort: West side

Ragnar Svartmans Storkompani (fast utan Ragnar)

Inlägg av Gustav »

Runpräst Snorre har under en lång tid varit utlånad till Ragnar Svartmans storkompani trots att han som alla runpräster tillhör storvargens storkompani. Han har där blivit ganska god vän med den unge vargherren efter att ha slagit honom i mjödhävning.

En stilla torsdag sitter Snorre i Tanden och zappar i Varpan. Av en ren händelse råkar han slå på en kanal som bara brukar visa agility med Khorniska kötthundar. Till sin stora förvåning ser han massiva strider mellan allsköns olika arméer. Styrkor från Imperievakten, rymdmarinkårssoldater från Vita Ärr, tyranider, orker och inte mindre än fyra olika rymdalvsfraktioner. Men först när han ser pestmarinkårssoldaterna från Dödsvakten reser sig pälsen på ryggen och hans ögon smalnar.
”De jävlarna, jag trodde de höll sig till Fasans öga.”
Han slår en blick på datumet som syns nere till höger i bild och ser att striderna äger rum först om två månader. Han kollar i kanalinfon att platsen är någon oansenlig planet kallad Eustace i Ultramars utkant.
”Tsk, de där fjolliga Ultramarinerna har ju inte koll på sin egen bakgård.”
Därefter går han in till Ragnar, som sitter på sitt kontor och dricker mjöd, och förklarar situationen.
”Nä det är lugnt, du behöver inte gå till Logan, du kan ta Krigstand och halva storkompaniet.” säger Ragnar.
”Vadå? Ska du inte hänga med, där finns ju förrädarmarinkårssoldater?”
”Nä tyvärr, jag hinner inte, vargherrarna har ett möte om tre veckor som jag måste gå på, jag missade förra mötet”

10 veckor senare:

Ombord på slagkryssaren Krigstand sitter Snorre i matsalen och svär:
”För sjutton hakar, vad håller den där narren på med. Nu är vi över tre veckor försenade och mjöden är slut, hur svårt kan det vara att hitta i Varpan? Jag är TÖRSTIG!”
Öjvind, en grå jägare, svarar försynt:
”Navigator Hessen har fått en vagel på sitt varpöga och säger att han förnimmer Astronomikan sämre och att det dessutom gör gruvligt ont.”
”Bah, typiskt mutantsvin att dra på sig sjukdomar och skit.” ryter Snorre. ”En sån som honom hade inte överlevt tolv sekunder på Fenris."
Snorre tar ett djupt andetag och fortsätter:
"Du, Gullbrand var det va, spring bort till Asbjörn och be honom att ta en titt på blindstyret Hus Belisarius skickat oss.”
Gullbrand, en blodklo som tyst suttit och stirrat ner i ett tomt mjödhorn reser sig snabbt, nickar mot Snorre, och går med raska steg mot vargprästens gemak.
Efter en kvart kommer den storväxte Asbjörn in.
”Saken är biff, det var bara att klämma ut varet och klina lite helarbalsam på. Han tror vi kan vara där imorgon.”
Snorre skiner upp.
”Bra! Hoppas de har mjöd!”
Snorre.jpg
HQ:
Snorre
Runepriest, Living Lightning, Murderous Hurricane, Saga of the Beastslayer

Territorier:
Odlingskomplex med 500 kanaler: +2 tärning, +75p
Odlingskomplex med stridsvagnsfabrik och oval: +HS, +FA +125p
Odlingskomplex med 500 kanaler: +2 tärning ,+75p
Stridsvagnsfabrik: +HS, +25p



Sparade poäng:
En stor kampanjrapport utan bilder: 40p
Senast redigerad av Gustav den mån 14 jun 2010, 22:58, redigerad totalt 16 gång.
"Dom serverar mutanter!!!" - Abel fån Schnitzel, lagvrängare extraordinaire
Ironjens
Tribunus laticlavius - Ung general
Tribunus laticlavius - Ung general
Inlägg: 1499
Blev medlem: mån 28 apr 2008, 23:45
Namn: Jens Mattsson
Ort: Lund
Kontakt:

Re: Ragnar Svartmans Storkompani (fast utan Ragnar)

Inlägg av Ironjens »

Spännande, hoppas de hittar fram :)
Orks - putting the laughter into manslaughter

När Jeppa är borta dansar Jens på bordet - Bästa DMFare på Gothcon 2010!
Användarens profilbild
Loffe
Auxilia - Tvångsrekryterad
Auxilia - Tvångsrekryterad
Inlägg: 527
Blev medlem: sön 07 mar 2010, 14:17
Namn: Olof Svensson
Ort: East Side

Re: Ragnar Svartmans Storkompani (fast utan Ragnar)

Inlägg av Loffe »

Har inte lirat mot SW sedan nya codexen. Skulle vara kul. Hur som så gillar jag vad du skrivit. Ingen ost o the world wolf så jag e game on.

Leta reda på mig och skrick "smack down"

;D
But when life gives you lemons, blood for the Blood God!
http://24.media.tumblr.com/tumblr_ld659 ... o1_500.jpg
Skriv svar