Civilization 4 Herr Bs parti

Här finns snacket om de senaste spelen, och hur man spelar dem.
Användarens profilbild
Herr B
Auxilia - Tvångsrekryterad
Auxilia - Tvångsrekryterad
Inlägg: 1892
Blev medlem: tor 01 mar 2007, 17:47
Namn: Pär Birgander
Ort: Här

Re: Civilization 4 Herr Bs parti

Inlägg av Herr B »

Bild
Jag industraliserar mitt samhälle så jag kan börja bygga tanks. Oljan är redan upp hookad och dom första tanksen börjar byggas runt om i riket.

Bild
Där kom Mehmed på riktigt. Det blir tuffare att försvara.

Bild
Där förr Tokugawas sista stad. Ingen mer japan i detta partiet. Mina veteraner fortsätter framåt mot kina.

Bild
Jag hade uppenbarligen inte nog med försvar mot den stacken. Well well, allt kan inte gå bra. Jag har dock börjat samla upp en liten stack i Vienna så jag har möjlighet att ta tillbaka staden om Mehmed bara aktar sig. Jag har ju fortfarande gräns hela vägen fram så jag har inga problem att nå dit snabbt.

Bild'
Då börjar mina styrkor rulla in i kina. Qin Shi är inte ett jätteproblem. Jag får offra någon trupp per stad för att försvaga försvaret men jag har så mycket mer soldater än honom att det är lugnt.

Bild
Mehmed aktar sina trupper, antagligen för att ta en stad av Charlemagne så jag snor tillbaka min stad och fyller upp med försvarare.

Bild
I söder börjar det dock bli drygt. Jag tog inte så många bilder där men flera rundor gick när jag behövde fylla på med trupper och Mehmed kom med sina trupper. Vi bytte lite städer fram och tillbaka innan jag lyckades få tillräckligt med övertag för att börja avancera igen.
"50 Cent got shot and still whines about it on stage. Teddy Roosevelt got shot mid-speech and didn't leave the stage until he finished."
Användarens profilbild
Herr B
Auxilia - Tvångsrekryterad
Auxilia - Tvångsrekryterad
Inlägg: 1892
Blev medlem: tor 01 mar 2007, 17:47
Namn: Pär Birgander
Ort: Här

Re: Civilization 4 Herr Bs parti

Inlägg av Herr B »

Bild
Jag hade ju glömt att fixa military science. Ett urkass byte men Charlemagne kommer inte att vara några problem för mig. Jag hade några generaler sparade som genast bygger några Military Academy.

Bild
Flight blir klart. Några rundor efter Mehmed och jag börjar producera fighters så han inte får flygövertag.

Bild
Charlemagne har varit buffert nog nu. Det finns nu inget mer som distraherar Mehmed i norr. Jag har dock utnyttjat tiden väl och har en ordentlig stack marines i försvar i aachen.

Bild
All we need is radio gaga, radio.... = Bombers!

Bild
Jag börjar avancera i kina igen. Mehmeds tanks har blivit omhändertagna och jag kan börja rulla framåt igen.

Bild
Kina är snart utrotat förutom det lila område som verkar finnas kvar innom Mehmeds gränser.

Bild
Där tog kina slut. Han verkar dock ha lite städer kvar som jag sa. Det är inget problem.
"50 Cent got shot and still whines about it on stage. Teddy Roosevelt got shot mid-speech and didn't leave the stage until he finished."
Användarens profilbild
Herr B
Auxilia - Tvångsrekryterad
Auxilia - Tvångsrekryterad
Inlägg: 1892
Blev medlem: tor 01 mar 2007, 17:47
Namn: Pär Birgander
Ort: Här

Re: Civilization 4 Herr Bs parti

Inlägg av Herr B »

Bild
Jag blir UN-secretary och testar mig på en diplomatiskt vins. Vem vet, jag kanske har nog med röster för att vinna själv.

Bild
Om det inte blir diplomatisk vinst så är det snart dominationg victory. Jag börjar vädra seger.

Bild
OOOOH så nära, 7 röster ifrån att rösta igenom mig själv som vinnare.

Bild
Inte mycket kvar nu. Jag väntar bara på att dom senaste erövrningarna ska gå ur revolt så jag får området omkring dock. Som ni kan se på kartan så är det kanske mycket yta nere i söder som är neutralt. Så fort det blir mitt så har jag nog med territorium för en dominating victory. Jag har ju redan befolkningen.

Bild
Och där blev det mitt! Caching! Victory!

Bild
This world is mine!
"50 Cent got shot and still whines about it on stage. Teddy Roosevelt got shot mid-speech and didn't leave the stage until he finished."
Användarens profilbild
Herr B
Auxilia - Tvångsrekryterad
Auxilia - Tvångsrekryterad
Inlägg: 1892
Blev medlem: tor 01 mar 2007, 17:47
Namn: Pär Birgander
Ort: Här

Re: Civilization 4 Herr Bs parti

Inlägg av Herr B »

Då var det slut. Jag hoppas ni uppskattade det. Jag vet att jag hade kul. Det var svårt att avbryta spelet ibland för att det inte skulle bli klart för fort.

Vad tyckte ni jag gjorde fel? rätt? Vad kunde jag gjort annorlunda?

Alla kommentarer välkomnas. Jag lär mig gärna något av detta.
"50 Cent got shot and still whines about it on stage. Teddy Roosevelt got shot mid-speech and didn't leave the stage until he finished."
Användarens profilbild
Mordlust
Auxilia - Tvångsrekryterad
Auxilia - Tvångsrekryterad
Inlägg: 2157
Blev medlem: lör 03 mar 2007, 08:59
Namn: Bernard Christiansson

Re: Civilization 4 Herr Bs parti

Inlägg av Mordlust »

Gött! Rolig läsning också. :winner:
What part of "Ph'nglui mglw'nafh cthulhu r'lyeh wgah'nagl fhtagn" don't you understand?
Användarens profilbild
Herr B
Auxilia - Tvångsrekryterad
Auxilia - Tvångsrekryterad
Inlägg: 1892
Blev medlem: tor 01 mar 2007, 17:47
Namn: Pär Birgander
Ort: Här

Re: Civilization 4 Herr Bs parti

Inlägg av Herr B »

Finns det intresse av ett parti till? ni får gärna komma med önskningar om hur karor, inställningar ledare osv isåfall.
"50 Cent got shot and still whines about it on stage. Teddy Roosevelt got shot mid-speech and didn't leave the stage until he finished."
Användarens profilbild
Nefrums
Auxilia - Tvångsrekryterad
Auxilia - Tvångsrekryterad
Inlägg: 1029
Blev medlem: tis 06 mar 2007, 13:40
Namn: Jeppa Resmark
Ort: Malmö

Re: Civilization 4 Herr Bs parti

Inlägg av Nefrums »

kan du inte göra an fall from heavens rapport.
Jag har fasnat helt för den modden..
Arguing on the internet is like competing in the Paralympics.
Even if you win, you are still retarded.
Användarens profilbild
Herr B
Auxilia - Tvångsrekryterad
Auxilia - Tvångsrekryterad
Inlägg: 1892
Blev medlem: tor 01 mar 2007, 17:47
Namn: Pär Birgander
Ort: Här

Re: Civilization 4 Herr Bs parti

Inlägg av Herr B »

Den vet jag inget om. Jag föredrar att spela vanilj-civ för det kan jag. Jag testa förrästen att köra på emperor men det fick jag ge upp efter att jag dödat 51 barbarer som anfallit mina städer innan runda 146(epic speed). Det var helt vansinnigt det bara välde in barbarer.
"50 Cent got shot and still whines about it on stage. Teddy Roosevelt got shot mid-speech and didn't leave the stage until he finished."
Användarens profilbild
Gustav
Custos Castrorum - Nyckelbärare
Custos Castrorum - Nyckelbärare
Inlägg: 2139
Blev medlem: fre 11 apr 2008, 14:56
Namn: Gustav Weberup
Ort: West side

Re: Civilization 4 Herr Bs parti

Inlägg av Gustav »

Jag funderar på att starta ett nytt (i så fall mitt tredje) FFH2-parti på emperor. Jag kan se om jag orkar blogga det.
"Dom serverar mutanter!!!" - Abel fån Schnitzel, lagvrängare extraordinaire
Hampus
Tribunus laticlavius - Ung general
Tribunus laticlavius - Ung general
Inlägg: 1045
Blev medlem: lör 18 jul 2009, 13:47
Namn: Hampus Danielsson

Re: Civilization 4 Herr Bs parti

Inlägg av Hampus »

Bra jobbat Herr Blubb! Jag brukar aldrig kriga så mycket fast det kanske lönar sig, eftersom jag tycker det brukar vara tråkigt och segt.

Du började med en warrior så att staden kunde växa till 3 innan du byggde något annat. En intressant sak jag noterade när jag spelade nyligen var att nästan oavsett hur staden ser ut, så länge en worker kan förbättra minst en matresurs, så är det bättre att bygga en worker först och sedan en warrior, snarare än att bygga tvärtom. Nu kan man fråga sig vad för liv jag har när jag går in i worldbuildern enbart för att faktiskt kolla på denna situation, men resultatet var iallafall klart och tydligt.

Whatever. Om någon CIV-lirare är sugna på att spela med mig, Niklas och Werner imorgon 15.00 och framåt på lokalen så är ni välkommna, vi har en plats ledig.
Hej och sånt
Skriv svar