8th ed boken?

Warhammer 40k, Warzone och allting som rör krig med målade arméer.
Användarens profilbild
lilljonas
Auxilia - Tvångsrekryterad
Namn: Jonas Svensson

Re: 8th ed boken?

Inlägg av lilljonas »

När jag kollar runt verkar det som en steam tank skall vara på en 50x100mm chariot base. Det låter ju sjukt litet. Skulle folk bli sura om man bygger en större variant?
Naymari

Inlägg av Naymari »

lilljonas skrev:När jag kollar runt verkar det som en steam tank skall vara på en 50x100mm chariot base. Det låter ju sjukt litet. Skulle folk bli sura om man bygger en större variant?
Nej. Men du förlorar rätten att spela på vissa turnerningar.
Användarens profilbild
Elrik
Namn: Erik Lindholm

Inlägg av Elrik »

vissa arrangörer kan vara lite stingslig och fantasy ska ju vara ett spel som är ganska exakt och i avseende basstorlekar matematiskt (med reservation för att jag inte läst nya boken än). Bygg ett löstagbart torn på din steamtank som går att sätta på en 50x100-bas när det väl har betydelse. Men bygg gärna en stor tank, det är ju alltid tuffare :)

För övrigt tror jag fortfarande att det är så att stor bas är sämre än liten när det gäller en sådan pryl...
Maestro of the lol-orgel.
.
Den inre röven. /Poesi by Ilg
Echunia
Praefectus - Adjuntant
Praefectus - Adjuntant
Namn: Casimir Ehrenborg

Inlägg av Echunia »

Problemet med att allt ska va exakt i 8nde e TloS. Tex min greyseer står på en sten för de e coolt, nu så gör det honom bättre för han essentiellt kan se över andra enheter för spells, som ändå inte får nå negativt för att folk är i cover. Så får jag spela med honom :cry: .

Nu har jag och mina polare iaf spelat i 2 dar i sträck och konsensus är att slaves är den bästa enheten i spelet, man har bara inte tillräckligt med modeller. Battle standard e helt sjukt otroligt bra också. Men de e inge fel på chaos knights när 5 till 3 chargear mina hordes så tar de typ 2 högst tre turer innan dom typ hackat ihjäl nästan alla ^_^ . Måste säga att jag gillar att min giant rat hordes average charge range e på 13 tum, den där extra tummen har gjort stor skillnad.
Hitills har det vart riktigt kul men som Anders sa så känns ens lore väldigt fjuttigt. De e verkligen tråkigt att sitta å spamma warp lightning och death frenzy när motståndarn kör as coola nya spells. Gateway är hur lätt som hällst att casta dessutom :wink: .
Användarens profilbild
ArneB
Namn: Anders Holm
Kontakt:

Inlägg av ArneB »

Åh slavar som är så kul att måla.
Du kanske kan SPELA, men kan du KÖTTA?
Användarens profilbild
Harliqueen
Namn: Karl Gustav

Inlägg av Harliqueen »

Chaos lores har inga nya spells väl? Men jo,en lv4 of Tzeentch får iväg en gateway på 10 nu, så det räcker med 3 dice.
Echunia
Praefectus - Adjuntant
Praefectus - Adjuntant

Inlägg av Echunia »

kan ju säga att mina 40 slavar (5 breda 8 ranker :D ) höll upp lite khorne chaos knights i säker 4 runder closecombat tills min furnance flank chargea och alla knights dog på toughness tests pga wither <3
Användarens profilbild
Harliqueen
Namn: Karl Gustav

Inlägg av Harliqueen »

Knights är skit nu, Marauder hordes med WS4 och Initiative 4 för 4pts is the way to go :D
Echunia
Praefectus - Adjuntant
Praefectus - Adjuntant

Inlägg av Echunia »

Asså fan great wpns och helt plötsligt äter marauder hordes allting till lunch för 6 pts styck ^^
Skriv svar