Tja!
Ska hålla mig kort.
Skulle tycka det var superkul att komma in och lära mig spela 40k.
Har dock lite, vad ska vi kalla dom hinder som jag behöver hjälp med.
Kan inte reglerna, har motsvarande en 1500p (ungefär) Tau arme där en hel del figurer har gått sönder (armar som gått av, vapen som saknas osv), så skulle behöva lite tips hur man lagar på bästa sätt.
Gillar även brädspel, har precis införskaffat Starcraft (kanske någon som vill lira).
Undrar helt enkelt var jag ska börja någonstans, kanske finns det någon som kan tänka sig spela några omgångar och lära mig.
Om jag förstått det rätt spelas det 40k på måndagar vid 18-tiden, är detta en bra startpunkt?
Hur blir man medlem?
Hur funkar det med tillgång till lokalen för att sitta och måla/fixa (har för liten lägenhet, inget riktigt bra ställe att sitta på)?
/Mårten
Ny - vart börja? (40k/brädspel)
- lilljonas
- Auxilia - Tvångsrekryterad
- Namn: Jonas Svensson
Re: Ny - vart börja? (40k/brädspel)
Hej!
På måndagar brukar det vara en bunte som spelar 40K. Det finns en spikad tråd om måndagsspel där man kan söka motståndare så att man är garanterad att ha någon att spela med, men annars kan man alltid dyka upp och hoppas på det bästa.
Medlemskap kan du köpa på lokalen av någon förtroendevald, lättast är att du frågar på plats kan folk peka dit åt rätt folk. Du är välkommen att besöka lokalen ett par gånger innan du bestämmer dig om du vill bli medlem eller inte.
Vi har byggt ett speciellt bord där man kan sitta och pyssla och måla och ha sig.
-väl mött
På måndagar brukar det vara en bunte som spelar 40K. Det finns en spikad tråd om måndagsspel där man kan söka motståndare så att man är garanterad att ha någon att spela med, men annars kan man alltid dyka upp och hoppas på det bästa.
Medlemskap kan du köpa på lokalen av någon förtroendevald, lättast är att du frågar på plats kan folk peka dit åt rätt folk. Du är välkommen att besöka lokalen ett par gånger innan du bestämmer dig om du vill bli medlem eller inte.
Vi har byggt ett speciellt bord där man kan sitta och pyssla och måla och ha sig.
-väl mött
- ArneB
- Auxilia - Tvångsrekryterad
- Namn: Anders Holm
- Kontakt:
Re: Ny - vart börja? (40k/brädspel)
Vad Jonas sa...och vad gäller brädspel så är det torsdagkvällar och lördagar från klockan ett som gäller, där går det också bra att bara droppa in.
Hoppas du kommer att trivas!
Hoppas du kommer att trivas!
Du kanske kan SPELA, men kan du KÖTTA?