Terrängbygge Lördag

Warhammer 40k, Warzone och allting som rör krig med målade arméer.
Användarens profilbild
lilljonas
Auxilia - Tvångsrekryterad
Namn: Jonas Svensson

Terrängbygge Lördag

Inlägg av lilljonas »

Bild

För de som inte följt spelhelgstråden så kommer det bli terräng-workshop på lördag eftermiddag, under och efter warmahordes-spelandet. Tanken är att utöka vårt förråd av bra terräng, särskilt då många figurspel som spelas på klubben ändrat terrängregler de senaste åren. Samtidigt blir det en bra möjlighet för de som aldrig testat på att bygga terräng att göra det, och för oss som byggt en del att dela med oss av inspiration och tekniker.

Det kommer finnas grundläggande material samt enklare verktyg för byggande, så det är fritt fram att dyka upp med tomma händer. Däremot är det såklart bättre ju mer mög vi har att knåpa med, så ta gärna med allt från cornflakespaket till trasig elektronik, och sno en bunte av de där små träpinnarna nästa gång du är på Mcdonalds eller på café. Fler knivar och linjaler att vi inte behöver dela med oss lika mycket, så de som inte gillar att bli avbrutna kan gärna ta med sig lite verktyg.

Jag är inte någon expert, men räkna med att du efter workshopen kommer kunna gå från total noob till att ha byggt ett helt hus i medeltida stil eller en sci-fi-bunker eller liknande. Om intresse finns så kan vi fortsätta någon senare helg med att antingen bygga fler och mer komplicerade terrängbitar, samt måla det vi bygger på lördag.

Bild

Frågor eller förfrågningar på att vi bygger någon speciellt sorts terräng tas tacksamt emot. Om inte annat är det ett perfekt tillfälle att bygga lite terräng i Warmahordesstil efter att ni spelat färdigt alla era matcher på turneringen. Wink wink. Nudge nudge.
Senast redigerad av lilljonas den tor 11 nov 2010, 22:53, redigerad totalt 1 gånger.
Användarens profilbild
Harliqueen
Namn: Karl Gustav

Re: Terrängbygge Lördag

Inlägg av Harliqueen »

Om Warmachine matchen tar slut snabbt kan man sätta sig ner och bygga då eller?
Användarens profilbild
lilljonas
Namn: Jonas Svensson

Inlägg av lilljonas »

Jag kommer vara där hela eftermiddagen/kvällen, och förutom när jag lagar mat och spelar Canvas Eagle 17:00 (sålänge Johan är klar med warmahordes såklart) så bygger jag terräng. Möjligheten att ha igång byggandet under turneringen beror helt på hur mycket plats på bord vi har, men sålänge vi har plats så fungerar det utmärkt att sitta och bygga mellan rundorna.
Användarens profilbild
ArneB
Namn: Anders Holm
Kontakt:

Inlägg av ArneB »

Jag har en typ 2 meter lång papprulle som jag sparat för att bygga terräng av någon dag. Är det för mycket eller ska jag ta med den?
Du kanske kan SPELA, men kan du KÖTTA?
Användarens profilbild
Elrik
Namn: Erik Lindholm

Inlägg av Elrik »

Bygg ett torn!
Maestro of the lol-orgel.
.
Den inre röven. /Poesi by Ilg
Användarens profilbild
Ulvert
Auctoritas - Moderator
Auctoritas - Moderator
Namn: Roger Johansson

Inlägg av Ulvert »

lilljonas skrev:Frågor eller förfrågningar på att vi bygger någon speciellt sorts terräng tas tacksamt emot.
Flodplattor (river tiles) eller en större sjö hade varit väldigt uppskattat. Vi har inte mycket (något alls?) sådan terräng för tillfället.
"People should not be afraid of their governments. Governments should be afraid of their people."

-Alan Moore m.fl.

"Nope, I can't go to Hell, Satan has a restraining order against me."
Användarens profilbild
Nefrums
Namn: Jeppa Resmark

Inlägg av Nefrums »

Ulvert skrev:Flodplattor (river tiles) eller en större sjö hade varit väldigt uppskattat. Vi har inte mycket (något alls?) sådan terräng för tillfället.
det finns 12st river tiles byggda men ej målade sen förra gången det bygdes teräng.
Arguing on the internet is like competing in the Paralympics.
Even if you win, you are still retarded.
Användarens profilbild
Ulvert
Auctoritas - Moderator
Auctoritas - Moderator
Namn: Roger Johansson

Inlägg av Ulvert »

Nefrums skrev:
Ulvert skrev:Flodplattor (river tiles) eller en större sjö hade varit väldigt uppskattat. Vi har inte mycket (något alls?) sådan terräng för tillfället.
det finns 12st river tiles byggda men ej målade sen förra gången det bygdes teräng.
Om ngn kompetent målare (dvs inte jag :) ) hade velat förbarma sig över dem på lördag så hade det uppskattats.
"People should not be afraid of their governments. Governments should be afraid of their people."

-Alan Moore m.fl.

"Nope, I can't go to Hell, Satan has a restraining order against me."
Användarens profilbild
Elrik
Namn: Erik Lindholm

Inlägg av Elrik »

Vad är detta för figurintresse Roger? Är det till ditt "Conan-spel"?
Maestro of the lol-orgel.
.
Den inre röven. /Poesi by Ilg
Skriv svar