Pokern är död! Länge leve Pokern!

Allting från poker till svälta räv.
Användarens profilbild
drond
Auxilia - Tvångsrekryterad
Auxilia - Tvångsrekryterad
Inlägg: 133
Blev medlem: fre 02 mar 2007, 22:43
Namn: Christian Holmberg
Ort: ~/

Pokern är död! Länge leve Pokern!

Inlägg av drond »

Pokern är död! Länge leve pokern!
Vill med denna tråd kalla till krismöte för den traditionella pokern som spelades på Onsdagar klockan 19:00. En aktivitet som har spontant självdött och gått i graven. Jag har själv lust till att göra ett försök eller två till att återuppliva denna aktivitet, men vet inte riktigt hur vi/jag ska gå till väga. Så därför startade jag denna tråd för att alla vi som vill lira poker kan diskutera om saken.

Har funderat på följande och detta är lite av mina idéer för att försöka återuppliva pokern.

Reducera speltillfällena till en gång i månaden och öka insattsen. En gång i månaden kan väll alla ni som "inte har tid", ta er tid till att spela poker.

Utnyttja DMF:s hemsida/forum mer för spontant spel som räknas in i turneringen om man har poker-ansvariges välsignande. Om tex jag vill spela poker en söndag eftermiddag postar jag ett inlägg förslagsvist i arenan en godtycklig tid i förväg. Får jag med mig ett antal personer som anmäler sig så är det spel som gäller och poängen man får då räknas in i DSOP-tabellen.

Vid spontana spel så är insatsen 50 kronor. Vid spel på fast ordinarie tid 100 kr. Vid spontana spel får man ett poäng för skalle man slår ut, vid spel på fast ordinarie tid 2 poäng per skalle.

Detta är mina idéer och meningen är att vi ska diskutera och komma fram till hur framtiden ska se ut
d_(^^,)_b
chapo

Re: Pokern är död! Länge leve Pokern!

Inlägg av chapo »

jag skulle gärna vara med, jag älskar poker ;D
Användarens profilbild
drond
Auxilia - Tvångsrekryterad
Auxilia - Tvångsrekryterad
Inlägg: 133
Blev medlem: fre 02 mar 2007, 22:43
Namn: Christian Holmberg
Ort: ~/

Re: Pokern är död! Länge leve Pokern!

Inlägg av drond »

När insattsen är 100 vill vi då ha 5000 i startmarker eller ska vi dubbla det till 10 000?
Dubblar vi markerna lär spelet hålla på betydligt längre och med tanke på att det är vanlig vardag dagen efteråt så kanske det inte är så lyckat.
d_(^^,)_b
Användarens profilbild
Ulvert
Auctoritas - Moderator
Auctoritas - Moderator
Inlägg: 2161
Blev medlem: sön 25 feb 2007, 14:08
Namn: Roger Johansson
Ort: Lund

Re: Pokern är död! Länge leve Pokern!

Inlägg av Ulvert »

drond skrev:När insattsen är 100 vill vi då ha 5000 i startmarker eller ska vi dubbla det till 10 000?
Dubblar vi markerna lär spelet hålla på betydligt längre och med tanke på att det är vanlig vardag dagen efteråt så kanske det inte är så lyckat.
Tror det är en god idé att behålla 5000 som chips, just av tidsaspekten.
"People should not be afraid of their governments. Governments should be afraid of their people."

-Alan Moore m.fl.


"Nope, I can't go to Hell, Satan has a restraining order against me."
Skriv svar