Warmaster

Warhammer 40k, Warzone och allting som rör krig med målade arméer.
Echunia
Praefectus - Adjuntant
Praefectus - Adjuntant
Namn: Casimir Ehrenborg

Warmaster

Inlägg av Echunia »

Jag fluktade förbi warmaster delen av GW sidan idag och insåg till min förvåning att deras modell linje är relativt komplett. Det fick mig att börja tänka på warmaster igen, har alltid gillat idéen men aldrig hittat någon som spelat eller vill spela de.

Så jag undrar om någon har spelat och har arméer och liknande? Eller om någon är intresserad såklart. Vet väldigt lite om reglerna men gillar idéen iaf.
Användarens profilbild
lilljonas
Auxilia - Tvångsrekryterad
Namn: Jonas Svensson

Re: Warmaster

Inlägg av lilljonas »

Jag har inte spelat warmaster, men regelsystemet verkar gediget iom att rätt många historiska figurspelare använder sig av diverse kusiner till originalet, för att inte säga nykomlingarna Black Powder och kommande Hail Caesar. Jag är inte särskilt intresserad av att spela just fantasyversionen av warmaster, men jag skulle gärna testa på warmaster ancient. Särskilt då jag antagligen skulle kunna använda de figurer jag redan har.
Echunia
Praefectus - Adjuntant
Praefectus - Adjuntant

Inlägg av Echunia »

Jag skulle gärna prova om de e så att din uppsättning går att utvidga i 2 arméer. Annars funderar jag på att skapa en arme av GWs araby modeller. Men vet inte om de har nå bra motsvarighet inom ancient eller vilket system du vill använda.
Användarens profilbild
lilljonas

Inlägg av lilljonas »

Jag tror att jag skulle ha nog för två små testarméer för samurajer, alternativt kartager vs kelter. Baserna är inte helt samma som i warmaster, men så länge man är konsekvent och har samma baser för allt så borde skillnaden vara marginell. Men jag har inte regelboken.
Echunia
Praefectus - Adjuntant
Praefectus - Adjuntant

Inlägg av Echunia »

Hum, dom finns inte online då? GW warmaster boken finns som pdf på deras sida.
Användarens profilbild
lilljonas

Inlägg av lilljonas »

Nej, warmaster ancient finns inte uppe på GWs vanliga sida utan här: http://www.warhammer-historical.com/aca ... ients.html och jag ser inga regel-pdf:er ute där. Men jag kan leta runt lite.
Skriv svar