Warmahordestråden
- ArneB
- Auxilia - Tvångsrekryterad
- Namn: Anders Holm
- Kontakt:
Re: Warmahordestråden
Skulle någon ner idag? Vore ju fint om jag kan lägga tre dagar i rad.
Du kanske kan SPELA, men kan du KÖTTA?
- Qvistus
- Namn: Johan Qvist
Jag har hittat en framtida lucka i mitt schema - sondagen den 29 maj. Nagon som vill boka in sig for en heldags spelande? Skulle vara kul om vi blev nagra stycken sa vi kunde ha en liten micro turnering eller nagot i den stilen?
- Qvistus
Trevligt, Jonas skulle se om han också kunde dyka upp. Any more takers?ArneB skrev:Tror det är ledigt för mig.
Vad skall vi säga för tid, jag är ledig hela dagen?
Listmässigt har jag 16p Circle som jag gärna testar för omväxlingen, men annars blir det 25/35p Khador.
- ArneB
- Kontakt:
Jag har numera rätt gott om saker att låna ut om någon är lite sugen på att prova!
-
- Praefectus - Adjuntant
- Namn: Casimir Ehrenborg
Vilka warmachine factions spelar ingen? Jag blev tämligen sugen på att ta del av deras anniverary sale pga gratis regelbok. Hade tidigare tänkt menoth, men nu har ju du börjat med dem eller hur anders? Vilken warcaster osv kör du? Iaf hjälp mig bestämma här
-
- Singulares - Legionär
- Namn: Christoffer Wedding
Jag är sugen. Jag har spelat lite matcher i Halmstad men har ingen armé än. Tänkte bygga upp en Circle lista under sommaren så att spela mer innan det hade varit kul.Jag har numera rätt gott om saker att låna ut om någon är lite sugen på att prova!
Jag kan på både söndag och måndag.
- Qvistus
Trevligt, nu börjar det likna något, skall vi spika en tid på söndag? Anders - du har nyckel, du får bestämma...Christoffer W skrev: Jag är sugen. Jag har spelat lite matcher i Halmstad men har ingen armé än. Tänkte bygga upp en Circle lista under sommaren så att spela mer innan det hade varit kul.
Jag kan på både söndag och måndag.
Det är ju inte direkt trångt med Warmachine spelare på DMF men om jag inte har fel är det på Warmachine sidan:Echunia skrev:Vilka warmachine factions spelar ingen? Jag blev tämligen sugen på att ta del av deras anniverary sale pga gratis regelbok. Hade tidigare tänkt menoth, men nu har ju du börjat med dem eller hur anders? Vilken warcaster osv kör du? Iaf hjälp mig bestämma här
Jens - Khador & Mercs
Anders - Menoth
Gustaf - Cryx
Johan - Khador
Sedan Karl-Gustav emigrerat så saknas det en Cygnar spelare, och sedan finns det ju ingen Protectorate. Fast jag förstår att du lutar åt Menoth - de är ju coolare IMO.
- ArneB
- Kontakt:
Jag, Anders, är nog huvudsakligen en Everblightspelare fortfarande, även om jag är jäkligt pepp på Menoth nu. Spelar bara med Amon för tillfället och enorm beslutsångest för vem jag mer ska ha. Inte direkt sugen på någon. Om du (Kasimir) känner att du inte vill krocka med mig så är Reclaimerna och Feororna säkra kort för jag gillar inte deras look. När det pratas om vem som är bäst tror jag eFeora, Harbinger och pKreoss brukar vara vad som gäller, men jag tror ingen är direkt stötande dålig. Och jag har lite dvärgar (mercenaries) till utlåning också.
Kasimir spelar redan circle om du (Johan) vill göra listan lite längre.
Angående Cygnar tror jag Joppe har uppemot 35 poäng som han har pratat om att sälja.
Jag kan väl egentligen hela dagen så jag kan öppna när folk känner för det (så länge det inte är för tidigt) men föredrar om vi lägger det lite senare. En annan DMFare som pratat länge om att börja dök upp på unispel för första gången idag och han sa att han gärna kom på söndag men inte kunde förrän halv sju. Så det vore ju trevligt av oss att börja så pass sent att nån har lite ork kvar tills han dyker upp. Typ tre kanske?
Kasimir spelar redan circle om du (Johan) vill göra listan lite längre.
Angående Cygnar tror jag Joppe har uppemot 35 poäng som han har pratat om att sälja.
Jag kan väl egentligen hela dagen så jag kan öppna när folk känner för det (så länge det inte är för tidigt) men föredrar om vi lägger det lite senare. En annan DMFare som pratat länge om att börja dök upp på unispel för första gången idag och han sa att han gärna kom på söndag men inte kunde förrän halv sju. Så det vore ju trevligt av oss att börja så pass sent att nån har lite ork kvar tills han dyker upp. Typ tre kanske?
-
- Singulares - Legionär
Vi skall storstäda korridoren så jag vet inte riktigt vilken tid jag kan. Jag kan försöka få dem att lägga det lite tidigare...
-
- Praefectus - Adjuntant
Hum okej jag lutar faktiskt mot eFeora eller Executioner eftersom de är coola , har också tänkt lite på eSeverius eftersom han står på folk. Har kollat runt lite (har redan menoth boken sedan ett tidigare impulsköp) men tänkte dra till unispel idag för lite tips. Jag kanske kan ta med mina 35 pts circle på sönda. Men isf kanske runt 6, efter tenta plugg osv... Om ni fortfarande har ork kvar då?
- Gustav
- Custos Castrorum - Nyckelbärare
- Namn: Gustav Weberup
Jag kommer gärna ner och sprider lite Cryxisk glädje på söndag.
"Dom serverar mutanter!!!" - Abel fån Schnitzel, lagvrängare extraordinaire
- lilljonas
- Namn: Jonas Svensson
Det är lite osäkert om jag kan komma på söndag, men i så fall kan jag nog sno ihop 15p skorne. Nu när jag byggt warbeast börjar jag fundera på de vanliga gubbarna, vars huvuden imho ser ut att vara kokta i bajs. Resten av figurerna är dock ok. Någon som har tips på bra alternativa huvuden som skulle passa?
- ArneB
- Kontakt:
Det slår mig att det nog lär vara öppet från 11 ändå på söndag, för folk spelar Europa universalis då. Men jag kan komma tidigare med, funkar ett för dig Christoffer?
Jag tycker du (Kasimir) ska köra eServerius i så fall, för det var en sån bra motivering!
Microart studios är det väl som gör en massa lösa huvud?
Jag tycker du (Kasimir) ska köra eServerius i så fall, för det var en sån bra motivering!
Microart studios är det väl som gör en massa lösa huvud?
-
- Singulares - Legionär
Jag vet som sagt inte riktigt än, återkommer...
- Qvistus
Jag kan vara dar fran 1300 om det finns motstandare sa tidigt.
p.s. Nagon som har en bra lank till templates/cloud effects (3/4/5 inch) att skriva ut?
edit: hittade nagra har http://s7.zetaboards.com/Texas_Warmachi ... 8432715/1/
Fler?
Ajajaj, min nemesis, nu far jag forsoka osta lite sa att jag inte blir totalt fornedrad igen... (synd att jag inte har varken en behemoth, Kazakins eller en WG deathstar...)Gustav skrev:Jag kommer gärna ner och sprider lite Cryxisk glädje på söndag.
p.s. Nagon som har en bra lank till templates/cloud effects (3/4/5 inch) att skriva ut?
edit: hittade nagra har http://s7.zetaboards.com/Texas_Warmachi ... 8432715/1/
Fler?
-
- Praefectus - Adjuntant
Va nere på unispel idag, blev eFeora till sist. eSeverius va tydligen dålig och Executioner va en jack caster ^^. Jag kan möjligtvis spela 11 poäng menoth på sönda om någon vill spela smått. Annars så passar ju mina circle till nästan vad som hällst. Sen kan jag ju va jobbig å tycka att timed turns e awesome, speciellt om jag ska förlora mot cryx .
Men iaf är det någon som fortfarande vill spela vid 6 någon gång. Måste plugga till 5 iaf, så hur ser de ut?
Men iaf är det någon som fortfarande vill spela vid 6 någon gång. Måste plugga till 5 iaf, så hur ser de ut?
- Harliqueen
- Namn: Karl Gustav
Glöm inte dina Horde när du kommer till Stockholm, så vi kan introducera friendly play och timed runs till dina polare
- ArneB
- Kontakt:
Tidsbegränsade rundor känns lite taskigt om man ska chillspela en söndag? Innebär friendly play något särskilt?
Jag kommer dit ett och stannar gärna så länge folk spelar.
Jag kommer dit ett och stannar gärna så länge folk spelar.
- Gustav
- Custos Castrorum - Nyckelbärare
- Namn: Gustav Weberup
Jag dyker ner kl 13.
Jag spelar helst 35p med 10-minutersrundor så man lär sig spela snabbt nån gång.
Men annars kan jag tänka mig allt från 0 till 35p.
Jag spelar helst 35p med 10-minutersrundor så man lär sig spela snabbt nån gång.
Men annars kan jag tänka mig allt från 0 till 35p.
"Dom serverar mutanter!!!" - Abel fån Schnitzel, lagvrängare extraordinaire