Draigo does Helsingborg

Warhammer 40k, Warzone och allting som rör krig med målade arméer.
kombat
Custos Castrorum - Nyckelbärare
Namn: Johan Ljungström

Draigo does Helsingborg

Inlägg av kombat »

Har knåpat ihop en lista jag tänkte ta till warpstorm i januari. Förhoppningsvis rör de inte runt i kompmallen allt för mycket. Listan känns väldigt stabil och har många element som ska försöka ta hand om olika situationer.

Draigo+Paladins såklart hammer unit deluxe
Purifiers: För att ha nått stort hot mot hordes samt få in billiga Psycannons
Ordo Heretics Inquisitor med Nullrod, detta är psychic power skydd för paladinerna ffa mot Fear of darkness och Lash. Men funkar ju bra mot alla spells av olika slag. Om det inte finns några direkta psychic hot mot Paladinerna så joinar hon purifiers/Strike Squad eller bara gömmer sig helt enkelt. Kan också vara kul om man lyckas charga en psyker och ID honom/henne.
Interceptors för extra mobilitet och kan göras scoring
Strike Squad kan deepa sent för att hålla objektiv alternativt springa runt och skjuta ST5 Stormbolter.
Dreadnought för lite support skytte

HQ Pts komp

Draigo 275 15

Ordo Heretics Inquisitor 25
Null Rod 25 2
2 Servo Skulls 6 2

Elite

5 Purifiers 120 6
2 Psycannon 20 3
3 Halberds 6

Rhino 40 3,5
Dozerblade 5
Searchlight 1

Troops

10 Paladins 550 14
2 MC Psycannon/halberd 50 4,5
2 Psycannon/Halberd 40 5
1 Sword 0,5
1 MC Halberd 5 0,5
1 Halberd 1
2 Hammers 3,5
1 MC Hammer 5 0,5

5 Strike squad 100 2
Psybolt Ammunition 20 1

Fast Attack

10 Interceptors 260 4
Psybolt Ammunition 20 2
2 Psycannon 20 3

Heavy

Grey Knight Dreadnought 115 4
TL Lascannon 30
TL Autocannon 5
Psybolt Ammunition 5
Searchlight 1

Fordon 1

1749 25
“Wuz betta den one choppa? Two choppas! Two choppas is one more… is one times da… is lots more fun! Waaagh!”
- Chopmo, Dung Heap Philosopher
Användarens profilbild
Loffe
Auxilia - Tvångsrekryterad
Auxilia - Tvångsrekryterad
Namn: Olof Svensson

Re: Draigo does Helsingborg

Inlägg av Loffe »

Är det inte lite lite pang pang?
8 psykanoner och en öppna bilar dread. Kan inte GK bäst, så jag vet inte hur man skall modda listan för att kirra mer pang pang utan att tappa drygo + palladiner.

Kan du inte ta din BSK lista och kasta in Interceptorerna? Eller bara en jävligt elak libbe? Där får du ditt psyk försvar samt lite andra trix.

Personligen tror jag inte GK blir elakare än 4-5 rhino chassin, maxat med psy kanon(inkvisitor, troops, elites w/e) samt 3 spydreadar. Släng på en hög termiesar om poäng finns och ev. en pyntad libbe.
Men detta passar kanske inte dina preferenser :D
But when life gives you lemons, blood for the Blood God!
http://24.media.tumblr.com/tumblr_ld659 ... o1_500.jpg
kombat
Namn: Johan Ljungström

Re: Draigo does Helsingborg

Inlägg av kombat »

Loffe skrev:Är det inte lite lite pang pang?
8 psykanoner och en öppna bilar dread. Kan inte GK bäst, så jag vet inte hur man skall modda listan för att kirra mer pang pang utan att tappa drygo + palladiner.

Kan du inte ta din BSK lista och kasta in Interceptorerna? Eller bara en jävligt elak libbe? Där får du ditt psyk försvar samt lite andra trix.

Personligen tror jag inte GK blir elakare än 4-5 rhino chassin, maxat med psy kanon(inkvisitor, troops, elites w/e) samt 3 spydreadar. Släng på en hög termiesar om poäng finns och ev. en pyntad libbe.
Men detta passar kanske inte dina preferenser :D
Tja på BSK hade jag 6 psycannons och 2 dreads och tyckte det var ganska gott om skytte.

Nu filar jag på lite annorlunda med 8 psycannons och 2 dreadar kan jag nog trycka in sen blir det mellan 10 och 16 ST5 stormbolters med funderar mellan Psybolt ammunition på Paladins eller Mastercrafted hammer på Interceptors. Skulle jag vilja ha mer Psycannons skulle nog Interceptors få rycka vilket jag inte riktigt är beredd på.

Angående Razorspam/rhinospam GK listor så kompar de så himla dåligt att de knappt går att spela med i kompat klimat. Varje RAzorback både kompar mer och är dyrare än BAs budgets razorbacks och vi ska inte snacka om kompen på psyflemen dreads -7/-10/-10 är ganska magstarkt. Nä vill jag köra razorspam får jag göra det okompat.

Iaf här är den nya listan:

HQ Pts komp

Draigo 275 15

Ordo Malleus Inquisitor 25
TDA+DH 40 1
Psycannon 15 2
3 Servoskulls 9 3

Troops

10 Paladins 550 14
2 MC Psycannon/halberd 50 4,5
2 Psycannon/Halberd 40 5
1 Sword 0,5
1 MC Halberd 5 1
1 Halberd 0,5
2 Hammers 3,5
1 MC Hammer 5 0,5

Strike Squad 100 2
Psycannon 10 1,5

Fast Attack

10 Interceptors 260 4
Psybolt Ammunition 20 2
2 Psycannon 20 3
MC Hammer 15 3

Heavy Support

Grey Knight Dreadnought 115 4
TL Lascannon 30
TL Autocannon 5
Psybolt Ammunition 5

Grey Knight Dreadnought 115 5
TL Lascannon 30
TL Autocannon 5
Psybolt Ammunition 5

Fordon 1

1749 27
“Wuz betta den one choppa? Two choppas! Two choppas is one more… is one times da… is lots more fun! Waaagh!”
- Chopmo, Dung Heap Philosopher
Skriv svar